Skocz do zawartości


Najwieksza polska giełda kryptowalut
Ostatnio napisane posty
  • rhardy%s - zdjęcie
    rhardy napisał:
    Micheł dzięki za zainteresowanie. A jak to zmienić, tak k...
    06 kwi 2018 18:02
  • Micheł%s - zdjęcie
    Micheł napisał:
    Siemasz. Posiadam Hero 6 i "stary" pilot i działa bezprob...
    06 kwi 2018 17:49
  • rhardy%s - zdjęcie
    rhardy napisał:
    Cześć,  Nie znalazłem nigdzie takiej informacji, dla...
    06 kwi 2018 17:01
  • Micheł%s - zdjęcie
    Micheł napisał:
    Podałem link w temacie "gopro Quik nie uruchamia się w wi...
    04 mar 2018 09:49
  • Karo%s - zdjęcie
    Karo napisał:
    Dzięki, faktycznie ciągle coś się dzieje. GoPro Quik zach...
    04 mar 2018 08:53
13 paź 2016 20:03    Bartq w Wydarzenia
- - - - -
2005 Wyświetleń

Od 7 września weszły w życie nowe przepisy regulujące ruch powietrzny dla dronów. Nowe regulacje od Ministra Infrastruktury i Budownictwa dotyczą wszystkich, niezależnie od tego czy latają komercyjnie czy też hobbystycznie. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany, które wprowadzają te przepisy.

 

Tak naprawdę interpretacja sprowadza się do najważniejszej rzeczy – jeśli nie posiadacie uprawnień wydanych przez ULC, to latając w miastach łamiecie prawo. Jeśli nie posiadamy uprawnień i masa drona przewyższa 0,6 kg, to zgodnie z nowym prawem należy zachować odległość co najmniej 100m w poziomie od granic zabudowy miejskiej lub zgromadzeń ludzi na wolnym powietrzu. Dodatkowo pilot bez uprawnień zobligowany jest do zachowania odległości 30m w poziomie od wszelkich osób, pojazdów, obiektów budowalnych niebędących w dyspozycji lub pod kontrolą operatora. W praktyce oznacza to, że możemy bez uprawnień polatać co najwyżej na łące, ponieważ należy pamiętać, że obowiązuje zakaz lotów nad rurociągami, portami, liniami energetycznymi itd.

 

W przypadku gdy jednak mamy wydane stosowne uprawnienia, wówczas należy zapewnić w każdym momencie „bezpieczną odległość poziomą od osób, mienia, pojazdów, obiektów budowlanych lub innych użytkowników przestrzeni powietrznej”. Jak widać ustawa pomimo tego, że ogranicza znacznie możliwości latania dla osób bez odpowiednich upoważnień, daje dużą swobodę osobom z uprawnieniami.

 

Całość rozporządzenia można ściągnąć tutaj.


1 Comments

Albo link jest zły do tej ustawy, albo podchodzicie do niej za bardzo rygorystycznie. Moim zdaniem w zasięgu wzroku można latać wszędzie modelami do 25 kg. Prócz miejsc ograniczonych lub na pozwolenie. Moim zdaniem jest to samo co było.

4.4. Warunków, o których mowa w pkt 4.1 ppkt 5, 6, 9 i 10, nie stosuje się w przypadku wykonywania lotów bezzałogowymi
statkami powietrznymi, których masa startowa nie przekracza 0,6 kg w przypadku wykonywania lotów w odległości
większej niż 1 km od granicy lotniska lub poza terenem obiektów chronionych przez strefę P i do wysokości nie większej
niż 30 m lub do wysokości najwyższej przeszkody, w tym drzew lub obiektów budowlanych, znajdującej się w promieniu
do 100 m od operatora.
Przy czym: 
5) w strefie CTR (strefę kontrolowaną lotniska) na warunkach określonych przez instytucję zapewniającą służbę ruchu lotniczego;
6) w strefie ATZ (strefę ruchu lotniskowego) za zgodą zarządzającego daną strefą i na warunkach przez niego określonych;
9) w strefie P (strefę zakazaną) jedynie za zgodą lub na potrzeby zarządzającego obiektem objętym daną strefą i na warunkach przez niego
określonych;
10) w strefie ADIZ (strefę identyfikacji obrony powietrznej) po poinformowaniu o lokalizacji i czasie lotów organu służby ruchu lotniczego (ATS) – (Air Traffic Services) odpowiedzialnego za przestrzeń, w której ma być wykonywany lot, lub AMC Polska;

Ustawa z linku 23 sierpnia 2016, a nie wrzesień 17.