Do czego służą Przełączniki S1 i S2 w Phantom 2 Vision+ ? Ten z prawej wiem, że się nim kalibruje kompas. Może ktoś to dość łopatologicznie wytłumaczyć?
Przełączniki S1 i S2 - do czego służą? Phantom 2 Vision+
Rozpoczęty przez virus191 , 24 lut 2015 11:18
#2 
Napisano 24 luty 2015 - 12:33
Instrukcję czytałeś ? Tam jest wytłumaczone.
Wysłane z Smartfona. Za błędy przepraszam.
Wysłane z Smartfona. Za błędy przepraszam.
- skiper83 lubi to
Pozdrawiam,
Używaj funkcji Szukaj na forum, nie stosowanie się do wskazania będzie karane !!
#3 
Napisano 24 luty 2015 - 12:52
Po pierwsze instrukcja po drugie youtube.com , po trzecie jeśli w dwóch pierwszy nic nie mówią pytaj ![]()
a co do tego z prawej to tylko na początku potrzebny do kalibracji a pod jego pozycjami zmienia się w zależności czy phantom cy naza mode : GPS MODE, GPS ATTI MODE i 3 to zależy co masz ustawione np: failsafe lub manual mode ![]()
Czytać Czytać , szukać , i czytać bo inaczej będą bolały upadki ![]()
#4 
Napisano 27 luty 2015 - 11:30
Latam w trybie Phantom, jeszcze nie doszedłem co to ten tryb NAZA. A więc przełącznik S1 (z prawej) - służy do kalibracji kompasu - przełączam go 5 razy z pozycji od 1-3. Przełącznik S2 z lewej - służy do przydzielania pozycji HOME - również przełączam go 5 razy z pozycji 1-3? W locie zaobserwowałem, że gdy przełączę go nawet raz to migąją zielone diody.
Poprawcie mnie jeśli coś jest inaczej.
#5 
Napisano 27 luty 2015 - 13:07
Usiądę do kompa to się rozpisze
Edytuję i się rozpisuję.
Prawy przełącznik czyli S1 służy do:
między innymi kalibracji kompasu - czyli 5-10razy przełączamy góra dół by spowodować zapalenie się oświetlenia na fantomie na żółte stałe światło.
Kolejne opcje pod tym przełącznikiem to tak jak już pisałem wyżej.
W zależności jaką opcję masz włączoną w asystencie
Opisuję jak wygląda ustawienie w moim radiu.
Phantom NAZA
S1 pozycja 1 GPS MODE fantom świeci na zielono S1 pozycja 1 GPS MODE fantom świeci na zielono
S1 pozycja 2 GPS ATTI MODE fantom świeci na żółto S1 pozycja 2 GPS ATTI MODE fantom świeci na żółto
S1 pozycja 3 GPS MODE fantom świeci na zielono S1 pozycja 3 FAIL SAFE MODE fantom świeci na żółto i wraca do pkt startu.
Tak jak pisałem to są moje ustawienia
W opcji NAZA jest dostępna opcja MANUAL MODE czyli pełne ręczne sterowanie dla bardzo zaawansowanych pilotów.
Osobiście nie polecam gdyż raz tak ustawiłem i nie mając palców na drążkach "kierowniczych" przełączyłem na manual mode i dobrze że byłem blisko to złapałem ręką fantoma.
Ja ustawiłem moje radio w/w sposób ponieważ uważam że to najbezpieczniejsze przy przypadkowym przełączeniu pstryczka w dół ![]()
Przełącznik S2 z lewej strony. DOSTĘPNE FUNKCJE TYLKO W NAZA.
Jako inteligent orientation control (IOC)
S2 pozycja 1 wyłączony brak funkcji
S2 pozycja 2 COURSE LOCK MODE funkcja pozwala na orientację w przestrzeni niezależnie jak obrócisz fantoma to jeśli dasz drążek do przodu to leci do przodu , do tyłu czyli do tyłu , w lewo to w lewo, w prawo to w prawo. Pamiętaj że nieważne jak się fantom obróci czy będzie patrzał kamerą na ciebie , czy kamera będzie w kierunku od ciebie to kierunki przód to przód , tył to tył , lewo to lewo a prawo to prawo pozostają nie zmienione. Przydatny temat jeśli zgubisz się w powietrzu i chcesz wrócić. osobiście używam opcji fail safe z S1
powrót do domu i tyle.
Tutaj masz od konkretnej minuty pokazane jak gość leci fantomem do przodu o go podczas lotu obraca a ten ciągle leci do przodu ![]()
S2 pozycja 3 HOME LOCK MODE to jest bardziej pomieszane bo podzielone jest na dwa etapy. 1 etap to CL (course lock mode) 2 etap to HOME LOCK MODE więc tutaj fajnie chłopak tłumaczy odeślę cię do filmiku
Mam nadzieję że lektura się przyda
Użytkownik skiper83 edytował ten post 27 luty 2015 - 13:48
#6 
Napisano 27 luty 2015 - 14:53
Dzięki! Coś tam powoli zaczynam łapać. Jak zgubię orientację, patrzę na lewy dolny róg ekranu telefonu. Wtedy ustawiam orientację i nie mam problemu z powrotem albo wyłączam pilot i sam zaczyna wracać.
#7 
Napisano 27 luty 2015 - 15:12
też tak można tylko jak będziesz latał w "terenie zabudowanym" typu drzewka, krzaczki, to pamiętaj że wyłączając on wznosi się na pewną wysokość i wraca do ciebie.
W asystencie w zakładce advanced --> limits --> zakładka GO HOME ALT ustaw coś wyższego
zawsze to bezpieczniejsze niż 20m ![]()
#8 
Napisano 15 wrzesień 2015 - 20:58
też tak można tylko jak będziesz latał w "terenie zabudowanym" typu drzewka, krzaczki, to pamiętaj że wyłączając on wznosi się na pewną wysokość i wraca do ciebie.
W asystencie w zakładce advanced --> limits --> zakładka GO HOME ALT ustaw coś wyższego
zawsze to bezpieczniejsze niż 20m
Kolego skiper83, a możesz pokrótce powiedzieć o co chodzi w tej opcji (GO HOME ALT)? jaką wartość w tym ustawić, żeby było dobrze? Ewentualnie do czego to dopasować? Oglądam ten filmik co zapodałeś ale nie czaję. Chyba ciemna masa ze mnie.
#9 
Napisano 16 wrzesień 2015 - 13:41
Kolego skiper83, a możesz pokrótce powiedzieć o co chodzi w tej opcji (GO HOME ALT)? jaką wartość w tym ustawić, żeby było dobrze? Ewentualnie do czego to dopasować? Oglądam ten filmik co zapodałeś ale nie czaję. Chyba ciemna masa ze mnie.
GO HOME ALT =GO HOME ALTITUDE co to znaczy... To jest wysokość na jaką wznosi się fantom np w momencie rozłączenia / zerwania sygnału między fantomem a radiem. Włącza się wtedy funkcja powrotu do miejsca startu i teraz...
Jeśli latasz tylko po łące bez drzew , nie wlatujesz za obiekty tak że nie masz kontaktu wzrokowego z fantomem to spokojnie może być np 15 -20 m ale jeśli masz w planach wlecieć za obiekt który ma wysokość 4 piętrowego bloku czyli około 20m to fantom na pewno wleci w obiekt
a jeśli będzie ustawione np 50m to spokojnie wzniesie się na tą wysokość i na tej wysokości będzie leciał do miejsca startu a następnie wyląduje.
Tutaj masz film poglądowy.
ZObacz gdzie stoi auto i pilot a potem zobacz co dron robi po zerwaniu sygnału przez kamyk ![]()
Jeśli by miał ustawione np 100m to spokojnie dron by to obleciał górą
- dred007 lubi to
#10 
Napisano 16 wrzesień 2015 - 15:37
No i właśnie o coś takiego mi chodziło. Dziękuję bardzo. Jeszcze musze rozkminić przelacznik po drugiej stronie. Jeszcze raz dzięki 
#11 
Napisano 17 wrzesień 2015 - 09:27
Ten po drugiej to przełączanie Inteligent orientation control (IOC) jeśli w ustawieniach masz to włączone to pomaga przy powrocie drona do miejsca startu niezależenie od kierunku jak jest ustawiony i w którym leciał.
Przy jednym jest tak że dając drążek do siebie drona niezależnie od ustawienia leci do ciebie.
Poczytaj i po szukaj a znajdziesz odpowiedź ![]()
- dred007 lubi to
Wróć do Filmowanie z powietrza · Następny nieczytany temat →







Do góry

