Napisano 21 styczeń 2013 - 03:28
Napisano 21 styczeń 2013 - 06:57
Napisano 22 styczeń 2013 - 17:35
Mi sie wydaje ze jest dokładnie, tak jak z RAWem. Jak ktoś naprawde dobrze potrafi obrobic RAW i wykorzystać jego możliwości, zapisane dużo wiecej informacji w światłach, cieniach, dowolna manipulacja WB to wyjdzie to dużo lepiej niż na JPG. Tak samo tu, jak ktoś w porządnym programie potrafi wyciągnąć sporo z ProTune to wyjdzie końcowy obrazek na pewno lepszy niż ten obrabiany przez kamerę. Ale moze wypowie sie jakis spec w tym temacie:)
Napisano 27 styczeń 2013 - 16:12
Panowie to jak jest w RAW to mnóstwo ludzi wie! Obecnie każda lustrzanka ma ten system i daje oprogramowanie do obróbki. Jestem grafikiem z wieloletnim doświadczeniem mogę zrobić szkolenie o RAW. Jednak ProTune nie mogę do końca zrozumieć. A choćby dlatego, że Przedstawiciele FreeWay "Oswald" napisał mi, że do obróbki ProTune nie jest niezbędny żaden konkretny program (????). A szczególnie - napisał, że nie muszę używać CineForm bo to słaby program.Mi sie wydaje ze jest dokładnie, tak jak z RAWem. Jak ktoś naprawde dobrze potrafi obrobic RAW i wykorzystać jego możliwości, zapisane dużo wiecej informacji w światłach, cieniach, dowolna manipulacja WB to wyjdzie to dużo lepiej niż na JPG. Tak samo tu, jak ktoś w porządnym programie potrafi wyciągnąć sporo z ProTune to wyjdzie końcowy obrazek na pewno lepszy niż ten obrabiany przez kamerę. Ale moze wypowie sie jakis spec w tym temacie:)
Jest dokładnie tak, jak Krzysiek27 pisze. Porównując do zdjęć , przecież zdjęcia jpg też można poprawiać, tylko każde poprawianie pogarsza jakość. Tak jest w przypadku protune i bez. Poprawiając kolory, nasycenie itp w zwykłym pliku bez protune jakość spada. Poprawiając to samo z właczonym Protune można wyciągnąć dużo więcej.
Napisano 28 styczeń 2013 - 08:27
Napisano 28 styczeń 2013 - 18:13