ProTune
Rozpoczęty przez mariograf , 21 sty 2013 03:28
#1
Napisano 21 styczeń 2013 - 03:28
Co to właściwie jest to ProTune?
Czym obrabiać? (poza Cineform Studio - i nie chodzi o montaż czy zwykłą edycję)
Są analogie do RAW w lustrzankach. Ale tam są specjalne programy do edycji RAW.
W ProTune jest dziwnie. Np. Niby w CineForm są opcje do wielu zmian obrazu. Ale działają te opcja tak samo na pliki z ProTune jak i te bez ProTune....(?).
Więc o co tu chodzi? W programach do RAW jak otworzysz plik nie RAW to nie masz żadnych opcji zmian a tu I z ProTune i bez opcje są. Jedyna różnica jaką na razie zauważyłem to to że plik z ProTune jest bez obróbki jaśniejszy i jakiś szary, gorszy niż ten bez ProTune.
Robiłem testy. Zapisałem 2 identyczne ujęcia 1 z ProTune 2 bez. 1 był kiepski a 2 całkiem OK. W CineForm podkręciłem oba - kontrast, ostrość, nasycenie, barwa itp. W efekcie uzyskałem dwa klipy które nie różniły się prawie nic. W lustrzankach to samo zdjęcie z RAW i bez, będą zawsze miały kolosalną różnicę w jakości. Zawsze można wszystko poprawić jeszcze w Photoshop ale to tak jakby jeden chirurg miał poprawiać 100-latkę a drugi jej wnuczkę.
Czegoś w tym ProTune nie kumam a spece od dystrybutora z FreeWay nic nie wiedzą na ten temat.
Czym obrabiać? (poza Cineform Studio - i nie chodzi o montaż czy zwykłą edycję)
Są analogie do RAW w lustrzankach. Ale tam są specjalne programy do edycji RAW.
W ProTune jest dziwnie. Np. Niby w CineForm są opcje do wielu zmian obrazu. Ale działają te opcja tak samo na pliki z ProTune jak i te bez ProTune....(?).
Więc o co tu chodzi? W programach do RAW jak otworzysz plik nie RAW to nie masz żadnych opcji zmian a tu I z ProTune i bez opcje są. Jedyna różnica jaką na razie zauważyłem to to że plik z ProTune jest bez obróbki jaśniejszy i jakiś szary, gorszy niż ten bez ProTune.
Robiłem testy. Zapisałem 2 identyczne ujęcia 1 z ProTune 2 bez. 1 był kiepski a 2 całkiem OK. W CineForm podkręciłem oba - kontrast, ostrość, nasycenie, barwa itp. W efekcie uzyskałem dwa klipy które nie różniły się prawie nic. W lustrzankach to samo zdjęcie z RAW i bez, będą zawsze miały kolosalną różnicę w jakości. Zawsze można wszystko poprawić jeszcze w Photoshop ale to tak jakby jeden chirurg miał poprawiać 100-latkę a drugi jej wnuczkę.
Czegoś w tym ProTune nie kumam a spece od dystrybutora z FreeWay nic nie wiedzą na ten temat.
Mario
#2
Napisano 21 styczeń 2013 - 06:57
Mi sie wydaje ze jest dokładnie, tak jak z RAWem. Jak ktoś naprawde dobrze potrafi obrobic RAW i wykorzystać jego możliwości, zapisane dużo wiecej informacji w światłach, cieniach, dowolna manipulacja WB to wyjdzie to dużo lepiej niż na JPG. Tak samo tu, jak ktoś w porządnym programie potrafi wyciągnąć sporo z ProTune to wyjdzie końcowy obrazek na pewno lepszy niż ten obrabiany przez kamerę. Ale moze wypowie sie jakis spec w tym temacie:)
#3
Napisano 22 styczeń 2013 - 17:35
Mi sie wydaje ze jest dokładnie, tak jak z RAWem. Jak ktoś naprawde dobrze potrafi obrobic RAW i wykorzystać jego możliwości, zapisane dużo wiecej informacji w światłach, cieniach, dowolna manipulacja WB to wyjdzie to dużo lepiej niż na JPG. Tak samo tu, jak ktoś w porządnym programie potrafi wyciągnąć sporo z ProTune to wyjdzie końcowy obrazek na pewno lepszy niż ten obrabiany przez kamerę. Ale moze wypowie sie jakis spec w tym temacie:)
Jest dokładnie tak, jak Krzysiek27 pisze. Porównując do zdjęć , przecież zdjęcia jpg też można poprawiać, tylko każde poprawianie pogarsza jakość. Tak jest w przypadku protune i bez. Poprawiając kolory, nasycenie itp w zwykłym pliku bez protune jakość spada. Poprawiając to samo z właczonym Protune można wyciągnąć dużo więcej.
#4
Napisano 27 styczeń 2013 - 16:12
Panowie to jak jest w RAW to mnóstwo ludzi wie! Obecnie każda lustrzanka ma ten system i daje oprogramowanie do obróbki. Jestem grafikiem z wieloletnim doświadczeniem mogę zrobić szkolenie o RAW. Jednak ProTune nie mogę do końca zrozumieć. A choćby dlatego, że Przedstawiciele FreeWay "Oswald" napisał mi, że do obróbki ProTune nie jest niezbędny żaden konkretny program (????). A szczególnie - napisał, że nie muszę używać CineForm bo to słaby program.Mi sie wydaje ze jest dokładnie, tak jak z RAWem. Jak ktoś naprawde dobrze potrafi obrobic RAW i wykorzystać jego możliwości, zapisane dużo wiecej informacji w światłach, cieniach, dowolna manipulacja WB to wyjdzie to dużo lepiej niż na JPG. Tak samo tu, jak ktoś w porządnym programie potrafi wyciągnąć sporo z ProTune to wyjdzie końcowy obrazek na pewno lepszy niż ten obrabiany przez kamerę. Ale moze wypowie sie jakis spec w tym temacie:)
Jest dokładnie tak, jak Krzysiek27 pisze. Porównując do zdjęć , przecież zdjęcia jpg też można poprawiać, tylko każde poprawianie pogarsza jakość. Tak jest w przypadku protune i bez. Poprawiając kolory, nasycenie itp w zwykłym pliku bez protune jakość spada. Poprawiając to samo z właczonym Protune można wyciągnąć dużo więcej.
No to jak to jest?
W RAW obrobiony obraz np w Lightroom czy Digital Photo Professional (Canon) jest w efekcie klasa lepszy niż ten sam bez RAW, na dodatek można zmieniać preustawienia kamery co może naprawiić błędy wynikające np ze złego balansu bieli. To nie prawda że jpg bez RAW nie da się poprawić, ale do tego trzeba być specem od Photoshop i oczywiście nie zmienimy złych ustawień aparatu tak jak to można przy RAW.
Ok. - tu w ProTune bez wstępnej obróki w CineForm film z ProTune jest gorszy od tego bez. Poprawiając go przy pomocy standardowych filtrów i efektów z np. Pinnacle14 efekt jest niejednoznaczny, nie zauważyłem żadnych różnic a wręcz nadal uważam, że pliki bez ProTune po poprawieniu kontrastu, nasycenia i czasem balansu bieli są lepsze.
Jak poprawię plik w CineForm to fasktycznie zmontowany potem filmik w Pinnacle14 jest lepszy niż podobny bez ProTune. Jak to się ma do tego co pisze FreeWay, że CineForm nie jest niezbędny?
To jak jest właściwie?
Są specjalne programy do ProTune czy nie?
Od 2 miesięcy pytam o to FreeWay i otrzymałem już kilka wzajemnie wykluczających się odpowiedzi.
Jak stare programy do edycji wideo np Pinnacle14 albo Vegas Movie Studio HD Platinum 10 może obrabiać ProTune skoro wówczas gdy tworzono te programy nikt nie miał pojęcia o ProTune.
Bardzo proszę kogoś kto naprawdę wie o pomoc alo link do wiedzy o ProTune i programach do jego obróbki.
Mario
#5
Napisano 28 styczeń 2013 - 08:27
ProTune to tak naprawdę zwykłe pliki video tylko zapisane z jeszcze większą ilością szczegółów, danych, większy bitrate itd. Nie znam fachowych nazw. Nie ma w tym żadnej magii czy potrzeby stosowania specjalnego oprogramowania. Każdy solidny program do video-editingu jest w stanie wyciągnąć te dane. I tak naprawdę tylko od użytkownika zależy jak z tych danych skorzysta. CineForm służy do automatyzacji tych czynności. Korzystam z Finał Cut Pro X i można ciekawie się bawić z edycją. Są nawet specjalne pluginy dla tego programu, które podobnie jak CineForm automatyzują/ułatwiają obróbkę. Nie jestem żadnym pro edytorem ale takie jest moje zdanie. Mógłby się jeszcze jakiś pros wypowiedzieć.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
#6
Napisano 28 styczeń 2013 - 18:13
No właśnie tego nie potrafię zrozumieć w porównaniu do RAW w lustrzankach. RAW ma więcej informacji, włącznie z wszystkimi nastawami aparatu które można zmienić w specjalnym programie jak się zapomniało w czasie robienia zdjęcia. Tu piszesz że ProTune ma więcej informacji ale nie ma oprogramowaia specjalnego!? To jak te zwykłe programy odczytują te więcej danych? Jakich danych? Zwykły program odczytuje ilość klatek, światło, balans bieli itp.itd.ProTune to tak naprawdę zwykłe pliki video tylko zapisane z jeszcze większą ilością szczegółów, danych, większy bitrate itd.
Jak można zapisać więcej informacji o pliku wideo nie dając mechanizmu i narzędzia do ich odczytania. Nie potrafię krótko wyrazić tego o co mi chodzi.
Może tak: RAW na zwykłych programach, przed obróbką wyglądają fatalnie - większe ziarno, obraz jakiś szary matowy a to właśnie dlatego że pliki RAW są nieprawidłowo interpretowane bo mają zbyt wiele informacji tu potrzeba spec program po użyciu którego tworzymy super obraz. W ProTune jedyna analogia z RAW jaką na razie zauważyłem to to że na pierwszy rzut oka filmy z tym systemem wyglądają gorzej niż bez. Nie rozumiem jak zwykłe programy nie wiedzące co to ProTune, wiedzą jak je obrabiać
Jak na razie to ProTune to jednak magia ale MARKETINGOWA. Odkąd gwiazda FreeWay Oswald po 3 miesiącach dyskusji napisał mi że CineForm nie jest programem specjalnym do ProTune, robię testy plików z PT i bez oraiam je w dostępnych edytorach wideo i nie zauważyłem żadnej różnicy po obróbce, w jakości plików wyjściowych. Jednak jak poddam plik wstępnej obróbce w CineForm to efekt jest widoczny - Te z ProTune są lepsze.Nie ma w tym żadnej magii czy potrzeby stosowania specjalnego oprogramowania. Każdy solidny program do video-editingu jest w stanie wyciągnąć te dane. I tak naprawdę tylko od użytkownika zależy jak z tych danych skorzysta.
Nie zdziwię się jak za jakiś czas okaże się, że nasz świetny dystrybutor FreeWay znów wprowadza nas w błąd bo czegoś nie wiedzieli. Tak na marginesie to GoPro jest jakimś fenomen na skalę światową!!! Nigdy nie kupiłem nic o czym była by tak znikoma wiedza. A jestem gadżeciarzem i zawsze mam wszystkie nowości.
To ciekawe! Czyli że są pluginy do obróbki ProTune? To miało by sens....są pluginy dla tego programu, które podobnie jak CineForm automatyzują/ułatwiają obróbkę.
Mario
#7
Napisano 01 luty 2013 - 05:30
To ciekawe! Czyli że są pluginy do obróbki ProTune? To miało by sens....są pluginy dla tego programu, które podobnie jak CineForm automatyzują/ułatwiają obróbkę.
Sam widziałem tylko na filmikach. Poczytaj . Tu jest troszkę opisane jak działa ProTune i ten plugin do jego automatyzacji w Final Cut Pro X. Jednak z opisów w komentarzach wynika, że ten sam efekt można uzyskać bez plugina, jedynie korzystając z możliwości samego programu. Dlatego taka była moja wypowiedź.
#8
Napisano 09 luty 2013 - 18:32
Nadal nie mogę nic zrozumieć!!! jestem grafikiem używam wielu programów do edycji obrazów. W Photoshopie itp mam setki suwaków do różnych ustawień obrazu... znam słabo ale robiłem kilka prostych filmików w Pinnacle i Movie Maker i do ch...y nigdzie tam nie znalazłem możliwości zmiany np. balansu bieli, nasycenia koloru, kontrastu, ostrości to czym regulować to ProTune?...Jednak z opisów w komentarzach wynika, że ten sam efekt można uzyskać bez plugina, jedynie korzystając z możliwości samego programu. Dlatego taka była moja wypowiedź.
Mario
#10
Napisano 10 luty 2013 - 17:49
Nie no, chociażby w Sony Vegasie są takie same suwaki jak w Camera Raw czy tam po prostu w PSie, można pracować normalnie na krzywych, nasyceniu, balansie itp
Jak masz możliwość to zamieść dowód w postaci screen`a.
GoPro Hero3 Black Edition & Wi-Fi Remote + SanDisk Ultra® microSDXC UHS-I 64GB + GoPro Battery BacPac
#13
Napisano 12 luty 2013 - 00:34
Nie znam Sony Vegas. Pisałem, że korzystam z Pinncle 14 i Mowie Maker. Sorrki ale nie stać mnie na kupowanie co popadnie. Po to tu piszemy żeby zdobyć wiedzę.Chodzi tu o przekonanie kolegi wyżej co wątpi.
Dzięki "Krzysiek27 " zerknę na Vegas mam wersję trial po angielsku i wolno się wgryzam. Na razie nie odkryłem takich ustawień i suwaków a to było by genialnie.
Jak jesteś w tym dobry to mam jeszcze 1 pytanko. Czy jest płynna zmiana szybkości.?
Mario
#15
Napisano 12 luty 2013 - 09:11
Nie znam Sony Vegas. Pisałem, że korzystam z Pinncle 14 i Mowie Maker. Sorrki ale nie stać mnie na kupowanie co popadnie. Po to tu piszemy żeby zdobyć wiedzę.
Dzięki "Krzysiek27 " zerknę na Vegas mam wersję trial po angielsku i wolno się wgryzam. Na razie nie odkryłem takich ustawień i suwaków a to było by genialnie.
Jak jesteś w tym dobry to mam jeszcze 1 pytanko. Czy jest płynna zmiana szybkości.?
Ja też mam tylko wersję trial po angielsku. Nie jestem tylko pewien czy machanie tymi suwaczkami nie odbywa się bardziej tak jak przy JPGu niż przy RAW, choć ciężko mi to stwierdzić? Zmiana szybkości czyli spowolnienie itp? Robisz to tak, że tniesz sobie klip klawiszem s. Wycinasz jakby ten fragment do spowolnienia, odsuwasz na osi czasu od niego klip przed nim, żeby jak się spowolni i rozciągnie to na siebie nie wchodziły, klikasz i trzymasz Ctrl i lewym klawiszem myszki najeżdzasz na koniec klipu i ciągniesz, wtedy spowolnisz klip tak jakby go rozciągając na osi czasu, w drugą stronę będzie leciał oczywiście szybciej, przynajmniej ja robie tak spowolnienia. Co do suwaczków to klikasz na klip na osi czasu prawym klawiszem i wybierasz opcje video event FX i otwiera Ci się karta ze wszystkimi efektami, które możesz dodać do klipu, np Sony Sharpen, lub Sony Color Curves itp. Można też tak, jak na filmiku, że przeciągasz efekt na klip na osi czasu. Ja w jeden dzień jakies podstawy ogarnąłem po oglądaniu tutoriali na YT
https://www.youtube.com/watch?v=yxhH0KJohXg
#16
Napisano 08 czerwiec 2013 - 07:24
Protune w szczegółach opisano tutaj:
Generalnie protune to taki RAW ale już po demozaikowaniu i konwersji do RGB oraz ze stratną kompresją video. Żeby zrozumieć o co chodzi należy wiedzieć co się dzieje z obrazem zanim trafi z matrycy do pliku:
1 Zczytywanie sygnału z matrycy i przetwarzanie z postaci analogowej do cyfrowej.
2 Demozaikowanie czyli konwersja z Bayera do RGB.
3 Nanoszenie krzywej gamma, balansu bieli, odszumianie, wyostrzanie.
4 Kompresja (stratna).
Protune to tryb w którym punkt 3 jest okrojony do nanoszenia tylko krzywej korekcji i neutralnego balansu bieli. Dodatkowo krzywa korekcyjna to nie jest standardowa gamma 2.2 tylko wywodząca się z logarytmicznej, aby reprezentować szerszą głębię tonalną. Fotograficzny RAW różni się od tego, że punkty 2 i 3 nie występują a w punkcie 4 mamy kompresję bezstratną, czyli są to surowe dane z matrycy. W przypadku gopro coś takiego byłoby niemożliwe ze względu na olbrzymi strumień danych i dlatego wymyślono właśnie taką namiastkę RAW, na tyle na ile pozwalają możliwości techniczne.
Co to oznacza? Genezą RAW jest aby wszelką możliwą obróbkę odłożyć w czasie gdyż można to zrobić znacznie lepiej, uzyskując więcej detali tonalnych i przestrzennych kosztem oczywiście bardziej czasochłonnych obliczeń, ale później to możemy sobie poczekać w przeciwieństwie do aparatu/kameray, która ma stosunkowo biedny procesor i na dodatek musi to zrobić szybko i w czasie rzeczywistym, więc krótko mówiąc robi się to "szybko i byle jak". W przypadku protune video należy więc przede wszystkim skorygować krzywą logarytmiczną krzywą tonalną (najlepiej wtedy przejść do 16 bitów na składową), dodać odszumianie i wyostrzanie, poprawić balans bieli. Jeśli ktoś wie jak to zrobić to uzyska dużo lepszy rezultat końcowy niż gdyby zdał się na to co robi za niego kamera w trybie nie-protune. Natomiast nie zrobienie tych kroków będzie skutkować gorszą jakością (większe szumy, mniejsza ostrość) oraz na dodatek da zafałszowaną tonalność (paradoksalnie na oko wygląda ona nieco lepiej - jakby większy kontrast). Być może w pszyszłości (a może już?) pojawią się takie importery plików, które będą rozpoznawać materiał nagrany w protune i same domyślnie będą nakładać te brakujące korekcje, na razie trzeba to robić ręcznie odpowiednimi filtrami.
pozdrawiam
Roland
Generalnie protune to taki RAW ale już po demozaikowaniu i konwersji do RGB oraz ze stratną kompresją video. Żeby zrozumieć o co chodzi należy wiedzieć co się dzieje z obrazem zanim trafi z matrycy do pliku:
1 Zczytywanie sygnału z matrycy i przetwarzanie z postaci analogowej do cyfrowej.
2 Demozaikowanie czyli konwersja z Bayera do RGB.
3 Nanoszenie krzywej gamma, balansu bieli, odszumianie, wyostrzanie.
4 Kompresja (stratna).
Protune to tryb w którym punkt 3 jest okrojony do nanoszenia tylko krzywej korekcji i neutralnego balansu bieli. Dodatkowo krzywa korekcyjna to nie jest standardowa gamma 2.2 tylko wywodząca się z logarytmicznej, aby reprezentować szerszą głębię tonalną. Fotograficzny RAW różni się od tego, że punkty 2 i 3 nie występują a w punkcie 4 mamy kompresję bezstratną, czyli są to surowe dane z matrycy. W przypadku gopro coś takiego byłoby niemożliwe ze względu na olbrzymi strumień danych i dlatego wymyślono właśnie taką namiastkę RAW, na tyle na ile pozwalają możliwości techniczne.
Co to oznacza? Genezą RAW jest aby wszelką możliwą obróbkę odłożyć w czasie gdyż można to zrobić znacznie lepiej, uzyskując więcej detali tonalnych i przestrzennych kosztem oczywiście bardziej czasochłonnych obliczeń, ale później to możemy sobie poczekać w przeciwieństwie do aparatu/kameray, która ma stosunkowo biedny procesor i na dodatek musi to zrobić szybko i w czasie rzeczywistym, więc krótko mówiąc robi się to "szybko i byle jak". W przypadku protune video należy więc przede wszystkim skorygować krzywą logarytmiczną krzywą tonalną (najlepiej wtedy przejść do 16 bitów na składową), dodać odszumianie i wyostrzanie, poprawić balans bieli. Jeśli ktoś wie jak to zrobić to uzyska dużo lepszy rezultat końcowy niż gdyby zdał się na to co robi za niego kamera w trybie nie-protune. Natomiast nie zrobienie tych kroków będzie skutkować gorszą jakością (większe szumy, mniejsza ostrość) oraz na dodatek da zafałszowaną tonalność (paradoksalnie na oko wygląda ona nieco lepiej - jakby większy kontrast). Być może w pszyszłości (a może już?) pojawią się takie importery plików, które będą rozpoznawać materiał nagrany w protune i same domyślnie będą nakładać te brakujące korekcje, na razie trzeba to robić ręcznie odpowiednimi filtrami.
pozdrawiam
Roland
#17
Napisano 06 sierpień 2013 - 18:48
Być może w tych wszystkich fachowych wypowiedziach jest pełna wiedza, ale nie umiem jej wyłowić więc zapytam:
czy format Protune jest obsługiwany tylko przez CineForm Studio czy tez przez inne programy?
Czy to co zapisywane jest w nagranym materiale to format zrozumiały tylko przez programu obsługujące Protune czy jest może na tyle uniwersalny, że możemy dostosowywać pewne parametry obrazu w szerokiej gamie programów?
Pytam bo wiem, że taki NEF Nikona, wymaga odpowiedniej wtyczki do PS.
Tutaj myślę, że może być analogicznie.
czy format Protune jest obsługiwany tylko przez CineForm Studio czy tez przez inne programy?
Czy to co zapisywane jest w nagranym materiale to format zrozumiały tylko przez programu obsługujące Protune czy jest może na tyle uniwersalny, że możemy dostosowywać pewne parametry obrazu w szerokiej gamie programów?
Pytam bo wiem, że taki NEF Nikona, wymaga odpowiedniej wtyczki do PS.
Tutaj myślę, że może być analogicznie.
#18
Napisano 19 sierpień 2013 - 13:09
Najkrótsza ale i banalna odpowiedź brzmi tak: jeśli nie rozumiesz czym jest protune to nie używaj go.
Protune czyli namiastka fotograficznych raw-ów ma tą cechę, że wciąż jest normalnym plikiem z kompresją h264 a więc jeśli nie-protune jest odtwarzany przez jakiś program to protune zapewne też. Problem jest czy program bądź jego operator jest świadomy że ma do czynienia z filmem protune i będzie potrafił "odkręcić" korekcję tonalną czy też opcjonalnie skorygować balans bieli czy też odszumić i wyostrzyć - czyli dokonać tych operacji które kamera w trybie protune nie wykonuje w założeniu że użytkownik bądź program jest tego świadomy i zrobi to sam dużo lepiej.
Nie wiem jak zachowują się z protune programy które wymieniłeś. Osobiście nie używam tego trybu (mam gopro 1), w najbliższej przyszłości też nie zamierzam używać gdyż wiem że program do montażu którego używam i do którego jestem przyzwyczajony z wielu względów nie zrobi z tego większego pożytku.
Protune czyli namiastka fotograficznych raw-ów ma tą cechę, że wciąż jest normalnym plikiem z kompresją h264 a więc jeśli nie-protune jest odtwarzany przez jakiś program to protune zapewne też. Problem jest czy program bądź jego operator jest świadomy że ma do czynienia z filmem protune i będzie potrafił "odkręcić" korekcję tonalną czy też opcjonalnie skorygować balans bieli czy też odszumić i wyostrzyć - czyli dokonać tych operacji które kamera w trybie protune nie wykonuje w założeniu że użytkownik bądź program jest tego świadomy i zrobi to sam dużo lepiej.
Nie wiem jak zachowują się z protune programy które wymieniłeś. Osobiście nie używam tego trybu (mam gopro 1), w najbliższej przyszłości też nie zamierzam używać gdyż wiem że program do montażu którego używam i do którego jestem przyzwyczajony z wielu względów nie zrobi z tego większego pożytku.
#20
Napisano 19 sierpień 2013 - 14:15
To chyba nieco nie pokrywa mi się z wyobrażeniem.
Dlaczego...
Z tego co wiem to Protune wymaga większej wydajności.
Czy chodzi tutaj o to, że kamera nagrywa więcej ujęść jakoś je ze sobą "miksując" tylko po to, aby obraz który otrzymujemy nadawał się do podciągnięcia różnych jego parametrów? (np. nie wypala nieba, nie wyczerni za bardzo itd).
Czy dobrze zrozumiałem idee Protune, że jest to "spłaszczony" (uproszczając) i nadający się do obróbki materiał?
Dziękuję za odpowiedź.
Dlaczego...
Z tego co wiem to Protune wymaga większej wydajności.
Czy chodzi tutaj o to, że kamera nagrywa więcej ujęść jakoś je ze sobą "miksując" tylko po to, aby obraz który otrzymujemy nadawał się do podciągnięcia różnych jego parametrów? (np. nie wypala nieba, nie wyczerni za bardzo itd).
Czy dobrze zrozumiałem idee Protune, że jest to "spłaszczony" (uproszczając) i nadający się do obróbki materiał?
Dziękuję za odpowiedź.
Wróć do Dyskusje ogólne o postprodukcji · Następny nieczytany temat →