Skocz do zawartości

"); //]]>
Zdjęcie

Karta graficzna a fps

karta graficzna fps tnie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1

zetka

zetka

    Newbie

  • Użytkownik
  • 4 postów

    Witam,

    proszę o pomoc.

    Nagrałam filmy kamerką GoPro Hero 5 w 60fps. Ale żaden z moich programów czy to do odtwarzania czy edytowania nie radzi sobie z plikami :(( ani SonyVegas, ani After Effects CC. Filmiki tną się okropnie, nie da się nic zmontować.

    Czy to możliwe że moja karta graficzna w laptopie nie daje sobie rady? NVIDIA Geforce 310m CUDA 1gb



    #2

    mistrzCK

    mistrzCK

      I'm a Pro!

    • Użytkownik
    • PipPipPipPip
    • 1903 postów
    • Miejscowość:Kielce
    • Kamera: H, H2, H3B, H3+S, H4B
    • Karta pamięci: Lexar, Adata, Toshiba 6x 32 GB

    Najważniejszy jest program w jakim działasz. Możliwe że nie podpiera się podczas obróbki w ogóle kartą grafiki. wtedy całość bierze procek.

    Zobacz to z przed kilku ładnych lat: http://kamerypov.pl/...+karta +grafiki

    Pozdrawiam

     

    Edit: Poczytaj też ten mój post: http://kamerypov.pl/...bki/#entry50071



    #3

    paweltorun

    paweltorun

      Newbie

    • Użytkownik
    • 1 postów
    • Miejscowość:Torun
    • Kamera: gopro hero 5

    Witam,

    proszę o pomoc.

    Nagrałam filmy kamerką GoPro Hero 5 w 60fps. Ale żaden z moich programów czy to do odtwarzania czy edytowania nie radzi sobie z plikami :(( ani SonyVegas, ani After Effects CC. Filmiki tną się okropnie, nie da się nic zmontować.

    Czy to możliwe że moja karta graficzna w laptopie nie daje sobie rady? NVIDIA Geforce 310m CUDA 1gb

    Witam

    Mam taki sam problem i nie wiem co mam zrobic?Pozradziles sobie z tym?Prosze o pomoc



    #4

    zetka

    zetka

      Newbie

    • Użytkownik
    • 4 postów

      To co ja zrobiłam, to przekonwertowałam wszystkie pliki z kamerki do avi w GoProStudio. Trwało to niekrótko... ale później mogłam już normalnie obrabiać w Vegasie. ;)



      #5

      mistrzCK

      mistrzCK

        I'm a Pro!

      • Użytkownik
      • PipPipPipPip
      • 1903 postów
      • Miejscowość:Kielce
      • Kamera: H, H2, H3B, H3+S, H4B
      • Karta pamięci: Lexar, Adata, Toshiba 6x 32 GB

      Jeśli przekonwertowałaś tzn. straciłaś jakość. Na słabe kompy tylko pliki proxy.



      #6

      zetka

      zetka

        Newbie

      • Użytkownik
      • 4 postów

        Tak i bałam się tej utraty jakości, ale na moje oko jest git. Nagrywałam w 1080p.

        Filmik, który zmontowałam: 



        #7

        mistrzCK

        mistrzCK

          I'm a Pro!

        • Użytkownik
        • PipPipPipPip
        • 1903 postów
        • Miejscowość:Kielce
        • Kamera: H, H2, H3B, H3+S, H4B
        • Karta pamięci: Lexar, Adata, Toshiba 6x 32 GB

        Film fajny, ale ... unikaj przeplotu.

        Renderujesz lub nagrywasz nie 1080p tylko 1080i.

        Zrób pauze w dowolnym momencie. Masz podwójne klatki.

        2i7tiet.jpg

        Odpowiednia długość i nie nudzi. 

        Pozdrawiam

         



        #8

        zetka

        zetka

          Newbie

        • Użytkownik
        • 4 postów

          O jejku, doczytałam o przeplocie, fakt, dzięki za uwagę!



          #9

          mistrzCK

          mistrzCK

            I'm a Pro!

          • Użytkownik
          • PipPipPipPip
          • 1903 postów
          • Miejscowość:Kielce
          • Kamera: H, H2, H3B, H3+S, H4B
          • Karta pamięci: Lexar, Adata, Toshiba 6x 32 GB

          Stara technologia dobra na rubina który miał marne odświeżanie. Teraz w sumie nie wiadomo po co skoro jest 60 kl/s.

          Generalnie jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej. Czytaj, pytaj jesteśmy po to by sobie pomagać.

          Pozdrawiam

           

          Co do problemu głównego czyli słabej karty grafiki i procesora.

          Przeczytajcie to:

          http://kamerypov.pl/...a-słaby-sprzęt/

           

          Kamery gopro w ustawieniach 1080/30 same robią te pliki za was. Po zgraniu na dysk należy zmienić tylko ich rozszerzenie na .mp4 i można na nich swobodnie wykonać montaż materiału. Można też pliki oryginalne 1080 konwertować na 480 lub 360 ale trzeba na to czasu przy słabym sprzęcie. Lepiej od razu nagrywać w formatach które będą łatwiejsze do przełknięcia przez nasz komputer (1080/30) i od razu mieć pliki proxy wspomagające montaż na słabszym sprzęcie.

          Odbywa się to tak:

          1. Nagrywamy materiał - otrzymujemy plik gopro001.mp4 i gopro001.lkv ? nie pamiętam rozszerzenia - piszę z pracy

          2. Tworzymy na dysku katalog proxy i katalog orginał, wakacje albo jak tam chcecie

          3. Do katalogu proxy zgrywamy pliki lkv do wakacje oryginalne mp4

          4. W katalogu proxy zmieniamy rozszerzenia plików z lkv na mp4 i otrzymujemy nasze miniaturki plików - to chyba do odtwarzania na telefonie i obróbki na telefonach i tabletach - my to wykorzystujemy 

          5. W programie do obróbki (vegas, premiere, vinci) importujemy mp4 z folderu proxy

          6. Montujemy materiał z muzyką przejściami kolorowaniem itp. save i zamykamy program przed renderem

          7. Usuwamy folder proxy lub zmieniamy jego nazwę na proxy old, proxy 1 itp

          8. Otwieramy z save projekt do renderu, program nie ma plików ponieważ zmieniliśmy jego nazwę lub usunęliśmy

          9. Wskazujemy w programie oryginalne pliki z kamery 1080 czyli te z folderu wakacje

           

          UWAGA WAŻNE.

          Spotkała mnie raz sytuacja którą rozwikływałem ponad 2 tyg w wiadomościach prywatnych.

          Pliki proxy (małe .lkv) przy nagrywaniu prosto z kamery mają taką samą nazwę jak pliki oryginalne (.mp4)

          Zmieniamy tylko rozszerzenie na .mp4 małych plików proxy a nie nazwę.

          Musimy uzyskać 2 takie same pliki o takich samych nazwach i rozszerzeniach np. gopro001.mp4 z tym że jeden oryginalny będzie w formacie 1080 i ważył powiedzmy 2GB, a ten z .lkv będzie przerobiony też na gopro001.mp4 tylko będzie w folderze proxy w formacie 320p i będzie ważył 60MB.

          Zmieniamy tylko rozszerzenie plików, a nie ich nazwę.

          Pliki małe muszą mieć odpowiednik w plikach dużych. Musimy mieć podmienić coś na coś. Podmieniamy pliki 60MB na 2GB.

          Przez to praca jest szybsza bo pracujemy na plikach 320 a nie 1080.

          Każdy obrabiany plik (film, zdjęcie, muzyka) musi mieć swój odpowiednik po podmianie plików jeśli usuniemy folder proxy.

           

          10. Renderujemy film na plikach 1080

           

          Ustawienia renderu na yt vimeo i tv w innych tematach

          Pozdrowienia







          Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: karta graficzna, fps, tnie