Dziś na trasę założyłem moje GoPro jako wideo rejestrator, i znowu dopadł mnie Freezing, na odcinku 80 km, kamera zawiesiła mi się 3 razy, po 11 , 13 i 20 minutach. Po czym na wyświetlaczu pojawiał się symbol z pierwszego postu. Dziś napisałem do freeway w sprawie reklamacji, nie było to jednorazowe, a wręcz uciążliwe, kamera za taką kasę, a zaczęła mieć problemy, zobaczymy jak się sytuacja rozwinie ... Dodam jeszcze, że zawiesza się na różnych rozdzielczościach, karta Sandisk Ultra class 10 32 GB.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po szybkiej konsultacji z freeway, zalecono mi przetestowanie kamery z inną kartą niż moja micro sdhc Sandisk Ultra calss 10, gdzyż kamera posiada ostatnią aktualizację i nie powinno mieć miejsca takie zachowywanie się kamery przy sprawnej karcie. Niestety nie mam jak przetestować innej karty, sprawdziłem jej parametry kilkoma benchmarkami, i ku mojemu zdziwieniu, odczyt z kart trzymał wartość ~ 29 MB, gdzie producent przewidział 30 MB, lecz zapis na kartę dosłownie klęk. Zapis na kartę wahał się w przedziale od 3 MB do "w porywach" 11 MB z chwilowymi przerwami w zapisie, gdzie dla kart clasy 10, minimum to 10 MB w ciągu,
Zaraz wykonałem dłuższy telefon do dystrybutora Sandisk'a na Polskę, opowiedziałem historię jaką przeżyłem z ich kartą. Dystrybutor przypuścił dwie możliwości, uszkodzenie karty przy natychmiastowym braku napięcia w urządzeniu. Przedstawiłem jakie to urządzenie i raczej wykluczyłem ten przypadek, bo GoPro zapisuje pierw plik przy wyczerpanej baterii, po czym dopiero sama się wyłącza. Druga zaś opcja to przegrzanie się karty "upalenie" przez urządzenie. Poprzez długa pracę w zamkniętej obudowie i to było by bardziej prawdopodobne. Dystrybutor niezwłocznie zalecił reklamację karty w miejscu zakupu, lub u nich w punkcie dystrybucji. Co ciekawe dystrybutor oznajmił, że jest to w pełni honorowane, gdyż użytkownik nie miał wpływu na bezpośrednie uszkodzenie się karty, lecz urządzenie w jakim karta pracowała. I zostanie ona wymieniona na nowy egzemplarz. Mimo że klasa kart Sandisk's Ultra jest oznaczona klasą 10, dystrybutor zna przypadek z kamerami GoPro i zalecił przez telefon serię Extreme.
Karta oczywiście poleciała na reklamacje, i czekamy na rozwój sytuacji. Zaznaczyłem dodatkowo, że wyrażam chęć wymiany karty na serię wyższą za dopłatą różnicy produktów.