Skocz do zawartości

"); //]]>
Zdjęcie

Serwis GoPro w Holandii


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#41

Maciej Jopek

Maciej Jopek

    Newbie

  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Miejscowość:Poznań
  • Kamera: GOPRO HERO 3+ Black Edition
  • Karta pamięci: Sandisk 64GB 30MB/s CL10

Panowie mam takie pytanko jeżeli kamera nie jest z dystrybucji przez Freeway to kamera ma tylko rok gwarancji mimo że ma ma ceryfikat CE ?

 

Pytam się bo kupiłem kamerkę w Polsce przez legalnie działającą firmę i oni twierdzą że kamerka ma dwa lata gwarancji.

Zapytałem się FreeWaya o gwarancję podając sn tej kamerki i powiedzieli że:

"

Witam,
Prawo Unii Europejskiej mówi o obowiązku przyjęcia reklamacji przez sprzedawce towaru. Nasza firma prowadzi serwis gwarancyjny kamer zakupionych za pośrednictwem naszej dystrybucji. W żaden sposób nie pośredniczyliśmy w sprzedaży kamer z firmą ............

W tym przypadku sprzedawca ma obowiązek przyjęcia Pańskiej reklamacji i ustosunkowanie się do niej.
Aby móc reklamować kamery w naszym serwisie gwarancyjnym, kamera musi pochodzić z zakupu za pośrednictwem naszej dystrybucji.

Pozdrawiamy

Wsparcie Techniczne

 

 | ul. Wodna 1, 62-070 Dopiewiec
@_ 
FB_ 
 | 
 | WWW

 

 

Kamerkę jak kupimy w Polsce to mamy dwa lata gwarancji a z poza Polski (Unia Europejska) u producenta rok gwarancji ? Dobrze rozumiem ?

 

Mam nadzieję że kamerka się nie zepsuje ale lepiej mieć dwa lata gwarancji niż jeden.



#42

Priders

Priders

    I'm a Pro!

  • Moderator
  • PipPipPipPip
  • 2018 postów
  • Miejscowość:Śrem
  • Kamera: GoPro Hero 3+ Black Phantom fc40
  • Karta pamięci: 4x Sandisk, Extreme i Ultra

Tak, dobrze rozumiesz ;)


Pozdrawiam,

 

 

Używaj funkcji Szukaj na forum, nie stosowanie się do wskazania będzie karane !! 


#43

Maciej Jopek

Maciej Jopek

    Newbie

  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Miejscowość:Poznań
  • Kamera: GOPRO HERO 3+ Black Edition
  • Karta pamięci: Sandisk 64GB 30MB/s CL10
To teraz nie wiem co robić, za kamerkę dałem 1499 zł - oddawać czy zostawić ją?

#44

Priders

Priders

    I'm a Pro!

  • Moderator
  • PipPipPipPip
  • 2018 postów
  • Miejscowość:Śrem
  • Kamera: GoPro Hero 3+ Black Phantom fc40
  • Karta pamięci: 4x Sandisk, Extreme i Ultra

W jakim sensie oddać ? Zreklamować ? 

Przepraszam ale nie rozumiem ;)


Pozdrawiam,

 

 

Używaj funkcji Szukaj na forum, nie stosowanie się do wskazania będzie karane !! 


#45

Maciej Jopek

Maciej Jopek

    Newbie

  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Miejscowość:Poznań
  • Kamera: GOPRO HERO 3+ Black Edition
  • Karta pamięci: Sandisk 64GB 30MB/s CL10
Sklep zapewniał że gwarancja jest 2 letnia a nie jest. Zostałem w błąd wprowadzony.

#46

Maciej Jopek

Maciej Jopek

    Newbie

  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Miejscowość:Poznań
  • Kamera: GOPRO HERO 3+ Black Edition
  • Karta pamięci: Sandisk 64GB 30MB/s CL10
Oddać kamerę do sklepu.

#47

Sebastian

Sebastian

    Wyjadacz

  • Moderator
  • PipPipPip
  • 1309 postów
  • Miejscowość:Poznań
  • Kamera: 3BE/3BE+
  • Karta pamięci: 16/32/64
Nie zostałeś. To jest gwarancja sklepu a nie producenta - to wszystko. Polecam dokładnie czytać warunki gwarancji przed zakupem nie sugerując się cena

Pozdrawiam

Sebastian

MacBooK Retina ME294 15"2.3GHz/16GB/512GB

 

Używaj funkcji Szukaj na forum, nie stosowanie się do wskazania będzie karane !! 


#48

Maciej Jopek

Maciej Jopek

    Newbie

  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Miejscowość:Poznań
  • Kamera: GOPRO HERO 3+ Black Edition
  • Karta pamięci: Sandisk 64GB 30MB/s CL10

W opisie było:

Towar fabrycznie nowy, oryginalnie zapakowany, objęty gwarancją producenta 24mce.

 

czyli to nie jest gwarancja sklepu

 

link do aukcji:



#49

Paradise

Paradise

    Specjalista

  • Użytkownik
  • Pip
  • 191 postów
  • Miejscowość:Poznań
  • Kamera: GoPro hero 3 silver+
  • Karta pamięci: Sandisk 32GB Ultra Class 10
Reklamój kamerę w sklepie.

#50

alvinek

alvinek

    Użytkownik

  • Użytkownik
  • 134 postów
  • Miejscowość:Żagań
  • Kamera: Hero 3 White
  • Karta pamięci: SanDisk Ultra 16GB (10)
"Reklamój"? Reklamuj. To jest wyjątek. :)
  • Michal przyznał pochwałę

#51

Paradise

Paradise

    Specjalista

  • Użytkownik
  • Pip
  • 191 postów
  • Miejscowość:Poznań
  • Kamera: GoPro hero 3 silver+
  • Karta pamięci: Sandisk 32GB Ultra Class 10

"Reklamój"? Reklamuj. To jest wyjątek. :)

Sorrki. Spieszyłem się :o



#52

Michal

Michal

    Alpha i Omega

  • Senior Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 3028 postów
  • Miejscowość:Polska
  • Kamera: Hero 3
  • Karta pamięci: SanDisk Ultra 16GB (10)

W raju nawet nie cisną tak jak ty :)


Subskrybuj mój kanał :)


#53

Sebastian

Sebastian

    Wyjadacz

  • Moderator
  • PipPipPip
  • 1309 postów
  • Miejscowość:Poznań
  • Kamera: 3BE/3BE+
  • Karta pamięci: 16/32/64

Nie reklamuj a oddaj i wymagaj natychmiastowego zwrotu kasy ponieważ towar niezgodny z ofertą. Wygrasz w każdym sądzie. Zrób kopie oferty.

 

"Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać do- prowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymaga- ją nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgod- ności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupujące- go inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia."


Pozdrawiam

Sebastian

MacBooK Retina ME294 15"2.3GHz/16GB/512GB

 

Używaj funkcji Szukaj na forum, nie stosowanie się do wskazania będzie karane !! 


#54

Maciej Jopek

Maciej Jopek

    Newbie

  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Miejscowość:Poznań
  • Kamera: GOPRO HERO 3+ Black Edition
  • Karta pamięci: Sandisk 64GB 30MB/s CL10

Tak wesoło to nie jest :-(

Kontaktowałem się ze sprzedającym i on mówi  (upiera się przy tym) że kamerka ma dwa lata gwarancji a freeway specjalnie tak sobie mówi żeby kupować sprzęt od nich. Twierdzi również że freeway musi przyjąć kamerkę bo została ona kupiona na terenie Unii Europejskiej a my jesteśmy przecież w UE,

a jak freeway nie będzie chciał przyjąć kamerki do naprawy to mogę przesłać do nich i oni sprawę będą pilotować.

 

I na tym sprawa chyba się kończy bo po sądach to nie mam czasu  latać :( tylko szkoda bo kamerkę z roczną gwarancją można było taniej kupić.

 

 

Mam nadzieję że nie będę musiał jej naprawiać bo kręci czadowe filmy i robi ostre zdjęcia :smile:



#55

Sebastian

Sebastian

    Wyjadacz

  • Moderator
  • PipPipPip
  • 1309 postów
  • Miejscowość:Poznań
  • Kamera: 3BE/3BE+
  • Karta pamięci: 16/32/64

Hmm chyba nie do końca znacie prawa swoje w Polsce czy w UE. Opiszę :)

 

Dla tych co piszą, że mamy dwuletnią gwarancję w Europie niejako z „automatu”.
Ludzie często mylą dwu letnią gwarancję z uprawnieniami wynikającymi z Ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie KC.
Gwarancja to coś co gwarant daje swojemu użytkownikowi extra. To okres w którym gwarantuje, że towar będzie posiadał właściwości, o których pisze w gwarancji. Gwarancja regulowana jest Kodeksem cywilnym.
Okres dwu letni wynikający z wyżej wymienionej Ustawy nie należy mylić z gwarancją bo gwarancją on nie jest. Ustawa jednak daje konsumentom dwuletni okres ochronny w którym mogą oni dochodzić swoich roszczeń. I wbrew pozorom nie jest to to samo co gwarancja. Podam przykład z kamerą kupionej w polskim sklepie, który nie kupił kamery od Freeway ( czyli nie jest to polska dystrybucja). 
W zasadzie producent udziela gwarancji na 12 miesięcy. W okresie 12-nastu miesięcy zatem gwarantują, że towar będzie spełniał określone właściwości. Ale, to nie oznacza, że konsument po 12-nastu miesiącach zostaje na lodzie bo Ustawa zapewnia mu 2 letni okres ochronny.
Po wprowadzeniu ww. Ustawy od 1 stycznia 2003 roku w życie, pojawił się problem. Do tego czasu większość producentów sprzętu elektronicznego oferowało roczne gwarancje. Rynek szybko ich zweryfikował bo Ci co nie zmienili rocznej gwarancji na dwuletnią zostali z tyłu (wyjątek Apple :)). Dlaczego? Moim zdaniem klienci wybierali towary, które miały dłuższą gwarancje.
Najlepsze jest to, że GoPro nadal pozostaje przy rocznej gwarancji i pewnie im nawet nie zależy na tym aby to zmienić. Dlaczego? Ano dlatego, że gdy klientowi skończy się roczna gwarancja to i tak może dochodzić swoich praw jeszcze przez rok. Tylko tu jest zasadnicza kwestia! Nie od GoPro a od sprzedawcy. Tak, to sprzedawca odpowiada za produkt przez dwa lata. Co więcej, konsument może sobie wybrać z jakiego tytułu chce towar reklamować (nawet po 12 miesiącach gdy się zepsuje). Wcale nie musi wybierać gwarancji ale Ustawę i to żądanie dot. wówczas sprzedawcy a nie producenta. To sprzedawca sprzęt musi naprawić a fachowo pisząc doprowadzić go do stanu zgodnego z umową. Wówczas sprzedawca ma obowiązek odesłać nasz sprzęt do producenta. Warunki gwarancji typu door-to-door są ukłonem w stronę Kowalskiego ze strony producentów. Ale Kowalski wcale nie musi z tego korzystać.
Na koniec jeszcze jedna ważna kwestia. Z powyższego wynika, że przez rok (w odniesieniu do gwarancji GoPro) sprzedawca może spać spokojnie. Ale w okresie od 12-24 miesiąca ma poważny problem. Bo jak Kowalski przyjdzie do niego z reklamacją to będzie miał problem bo gwarancja Kowalskiemu się skończyła a Kowalski może skorzystać z Ustawy. Jeżeli sprzedawca nie dogada się z GoPro/Freeway na naprawę towaru – w sumie pogwarancyjnego – to sprzedawca na własny koszt będzie musiał dokonać naprawy. Absurd, ale takie mamy prawo.

Pozdrawiam

Sebastian

MacBooK Retina ME294 15"2.3GHz/16GB/512GB

 

Używaj funkcji Szukaj na forum, nie stosowanie się do wskazania będzie karane !! 



Wróć do GoPro Hero3+ · Następny nieczytany temat →