Ktoś to naprawdę kupił?Jaka jest najnowsza wersja tego GoPro CineForm Studio w wersjach płatnych?
GoPro CineForm Studio - problem z konwersją
Rozpoczęty przez Żółwik , 08 sty 2013 23:08
#22
Napisano 11 luty 2013 - 21:02
Zrozumcie, że program może mieć swoje widzimisię w zależności od całej konfiguracji sprzętu. Tutaj nie chodzi o moc obliczeniową, tylko o poszczególne składniki systemu.
Karty graficzne mogą mieć wyłączone lub włączone dodatkowe bajery i już jest zonk, zawieszenia programu. To jeden z wielu przykładów. Programy na Windows potrafią się wysypać w najmniej oczekiwanym momencie. Jest jeszcze jedna sprawa - oryginalność systemu, to też ma wpływ na stabilność. Nikt mi nie wmówi, że pirat chodzi jak ta lala i każdy, kto ma pirata to robi updaty. Oczywiście nie twierdzę, że każdy ma, ale wiem na pewno, że pirat potrafi być bardziej niestabilny w dłuższym okresie czasu niż oryginał.
Miałem na swój czas mocny, 4 rdzeniowy komputer i najnowszy również na tamte czasy program Pinnacle. Przy renderowaniu się w najmniej spodziewanym momencie wieszał, czasem nawet na 99% - jak tutaj nie może szlag człowieka trafić? I co? Zmieniłem na Sony Vegas i rewelacja! Nie dość, że szybciej to i zdecydowanie lepiej.
Jest kilka rzeczy, które mogą mieć wpływ na stabilność programu i to niestety trzeba zrozumieć.
Dlaczego na tym samym komputerze na jednym programie odtwarzającym video idzie ładnie, a na drugim programie odtwarzającym się tnie? Znacie odpowiedź?
Jeden program korzysta z driverów zewnętrznych, drugi ma wbudowane i nie dopuszcza "tłumacza" zewnętrznego - to jedna z opcji.
Na razie jeszcze nie obrabiałem plików z GoPro3 Black w stopniu high end, ale proste rzeczy bez problemu windowsowym Windows Live Movie Maker, łącznie ze spowolnieniem tempa, cięciem - totalne podstawy. Konwersja do wmv bezproblemowa. I uwaga - robię to na laptopie Lenovo G560. Mam też tutaj zainstalowany CFS, ale na razie nie miałem czasu, ani okazji głębiej się nim pobawić. Jednak na pewno zdam relację.
Wybrałem GP3 ze względu na niską wagę oraz możliwości slow motion (duża ilość klatek), co ma dla mnie olbrzymie znaczenie.
Karty graficzne mogą mieć wyłączone lub włączone dodatkowe bajery i już jest zonk, zawieszenia programu. To jeden z wielu przykładów. Programy na Windows potrafią się wysypać w najmniej oczekiwanym momencie. Jest jeszcze jedna sprawa - oryginalność systemu, to też ma wpływ na stabilność. Nikt mi nie wmówi, że pirat chodzi jak ta lala i każdy, kto ma pirata to robi updaty. Oczywiście nie twierdzę, że każdy ma, ale wiem na pewno, że pirat potrafi być bardziej niestabilny w dłuższym okresie czasu niż oryginał.
Miałem na swój czas mocny, 4 rdzeniowy komputer i najnowszy również na tamte czasy program Pinnacle. Przy renderowaniu się w najmniej spodziewanym momencie wieszał, czasem nawet na 99% - jak tutaj nie może szlag człowieka trafić? I co? Zmieniłem na Sony Vegas i rewelacja! Nie dość, że szybciej to i zdecydowanie lepiej.
Jest kilka rzeczy, które mogą mieć wpływ na stabilność programu i to niestety trzeba zrozumieć.
Dlaczego na tym samym komputerze na jednym programie odtwarzającym video idzie ładnie, a na drugim programie odtwarzającym się tnie? Znacie odpowiedź?
Jeden program korzysta z driverów zewnętrznych, drugi ma wbudowane i nie dopuszcza "tłumacza" zewnętrznego - to jedna z opcji.
Na razie jeszcze nie obrabiałem plików z GoPro3 Black w stopniu high end, ale proste rzeczy bez problemu windowsowym Windows Live Movie Maker, łącznie ze spowolnieniem tempa, cięciem - totalne podstawy. Konwersja do wmv bezproblemowa. I uwaga - robię to na laptopie Lenovo G560. Mam też tutaj zainstalowany CFS, ale na razie nie miałem czasu, ani okazji głębiej się nim pobawić. Jednak na pewno zdam relację.
Wybrałem GP3 ze względu na niską wagę oraz możliwości slow motion (duża ilość klatek), co ma dla mnie olbrzymie znaczenie.
#24
Napisano 12 luty 2013 - 09:33
Ten komputer co ma 2 Gb RAMu służy tylko do obsługi poczty, dokumentów i Corela i tyle. Wątpiłem by na nim to poszło ale z ciekawości zainstalowałem CineForm. Dziwne jest to, że na nim działa konwersja MP4 do AVI i można edytować film. Na moim laptopie i PC program się zawiesza w tym momencie.
#25
Napisano 12 luty 2013 - 09:36
Ten komputer co ma 2 Gb RAMu służy tylko do obsługi poczty, dokumentów i Corela i tyle. Wątpiłem by na nim to poszło ale z ciekawości zainstalowałem CineForm. Dziwne jest to, że na nim działa konwersja MP4 do AVI i można edytować film.
Czyli po prostu komputer nie jest zasyfiony różnymi programami, driverami itp. itd. Praktycznie czyścioch pod edycję.
Jest taka zasada u montażystów filmów - komputer z oprogramowaniem pod montaż filmów, żadnych innych programów.
#26
Napisano 12 luty 2013 - 12:10
Ja pytałem czy po konwersji plik AWI idzie w okienku CineForm. To jest moment w którym nie mogę obrabiać obrazu bo rwie i klatkuje, a nawet zmienia dźwięk"Dziwne jest to, że na nim działa konwersja MP4 do AVI i można edytować film. Na moim laptopie i PC program się zawiesza w tym momencie.
Mario
#27
Napisano 04 marzec 2013 - 12:38
Więc w wersji płatnej CineForm występuje w dwóch wersjach :
GoPro CineForm Studio Premium
GoPro CineForm Studio Professional
Na zeszły tydzień była to wersja 1.3.2.170.
Możecie Trial-a ściągnąć -
GoPro CineForm Studio Premium
GoPro CineForm Studio Professional
Na zeszły tydzień była to wersja 1.3.2.170.
Możecie Trial-a ściągnąć -
Pozdrawiam
Sebastian
MacBooK Retina ME294 15"2.3GHz/16GB/512GB
Używaj funkcji Szukaj na forum, nie stosowanie się do wskazania będzie karane !!
#28
Napisano 05 marzec 2013 - 12:30
U mnie CineForm tez nie konwertuje plików. Dodaje je do listy, klikam aby konwertował, pojawia sie informacje, ze "processing" i obok "0%" ... nic sie nie dzieje. Zero aktywnosci CPU czy HDD.
A komputer mocny, 8GB ram, cpu 4 core 2.35ghz i5.
Sprawdzalem na Win XP i 7, i nic ...
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
A komputer mocny, 8GB ram, cpu 4 core 2.35ghz i5.
Sprawdzalem na Win XP i 7, i nic ...
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
GoPro HERO HD, Sandisk ULTRA/GoodRam 16GB Class 10, OPTEKA X-GRIP (zamiennik)
#29
Napisano 28 marzec 2013 - 20:27
Protune NIE POTRZEBUJE CineForm
Wątek stary już trochę ale dodam swoje trzy grosze.
CineForm Studio jest jakie jest. Ma w zamyśle jedną wielką zaletę. Po konwersji do avi można w tym pliku zmieniać parametry obrazu bez żadnej rekompresji a tylko w oparciu o meta data. Dzięki temu powstaje plik wsadowy, który można poddać wstępnej korekcji i potem użyć go do dalszej pracy w innym programie (jak np Sony Vegas). Podczas pracy w "innym" programie można wrócić do CineForm, zrobić kolejne korekty i one automatycznie będą widoczne w "innym" programie. Ja głównie używam CineForm aby konwertować do avi i potem np bawić się stabilizacją w VirtualDub, który nie akceptuje za bardzo formatu mp4. Prawdą jest, że materiał skonwertowany do avi w CineForm potrafi niezły komputer przyciąć. Jak ktoś wcześniej wspomniał duże znaczenie ma, jak zaśmiecony jest system, ile tysięcy różnych kodeków w nim siedzi, etc. Mój domowy i3 i 4 RAM'u materiał 1920x1080x24 spokojnie odtwarza. Przy 2,7K 24fps nie jest już miło ale to SPORA ilość danych .....
Do obróbki filmów kręconych w trybie Protune NIE POTRZEBA CineForm Studio. Tryp Protune w GoPro jest oparty o fajny wynalazek firmy Technicolor - tryb CineStyle. Jak łatwo można zauważyć podczas kręcenie w trybie Protune obraz jest mniej ostry, mdły i szarawy. I tak właśnie ma być. Ten tryb absolutnie wymaga dalszej obróbki i jego stosowanie bez niej jest nieomal bezcelowe. Tryb Protune z grubsza robi takie to rzeczy:
- daje 24fps - fajnie ale to można łatwo uzyskać z 25fps wieć dla samych klatek Protune nie ma sensu
- 35Mbps - więcej danych, mniejsza kompresja, lepsza jakość
- neutralny profil kolorów - mniej wyraźne kolory można w procesie obróbki znacznie lepiej korygować/poprawiać/zmieniać niż w przypadku standardowego, kontrastowego i kolorowego obrazu
- log curve encoding - tu mam problem, jak to powiedzieć po Polsku ale to NAJWAŻNIEJSZE - uzyskany obraz jest rozjaśniony w cieniach i przytłumiony w światłach. Dzięki temu w znacznym stopniu redukowane jest ryzyko uzyskania smolistych czerni bez szczegółów oraz przepalonych bieli również wypranych z detali. Kamera w trybie normalnym poddaje sygnał z matrycy obróbce i z potrafi krótko mówiąc nieźle zepsuć mocno kontrastwe sceny. Aby po nakręceniu materiału w trybie Protune uzyskać materiał tak kontrastowy, jak dla zwykłego trybu wystarczy zastosować korektę poprzez krzywe koloru w programie do edycji. U mnie w Sony Vegas to "Color Curve". Szczegółowe parametry krzywych można znaleźć szukając TechniColor CineStyle.
- wyostrzanie - materiał jest mniej ostry i ja na przykład bardzo to lubię ale oczywiście można wyostrzyć
- odszumianie - jak jasno to dla mnie bez znaczenia bo mnie szumy nie bolą. Jak ciemno to kamerka ładnie odszumia czasami warto zrezygnować z trybu Protune
Długo czekałem na Protune w GoPro. Samego CineStyle używałem z Canon 5DmkII i okazał się rewelacyjny. Teraz mając tą opcję w GoPro można materiały z obu źródeł obrabiać podobnie i z porównywalną skutecznością. Wreszcie nie mam tych ciągle przepalonych chmur na niebie, smoliste czernie tylko na życzenie.
Pracuje na Sony Vegas. Bardzo upraszczając traktuję materiał w czterech krokach:
1. Color Corrector - opcja Gain do podciągnięcie świateł - rozjaśnienia obrazu.
2. Levels - Input start, czyli odpowiednik lewego suwaka dla histogramu aby przyciemnić czernie wg uznania
3. Gamma - rozjaśnić/przyciemnić ogólnie bez ruszania wartości krańcowych
4. Color Corrector - korekcja kolorów dla obrazu. Przykład: dla mnie GoPro jest trochę za ciepłe/żółte na śniegu. Zazwyczaj koryguję lekko w stronę niebieskiego w zakresie wysokim (High)
Powyższe daje mi świetne rezultaty znacznie przewyższające standardowe kręcenie. Jestem przekonany, że podobne operacje można wykonać w większości programów do obróbki video. Obstawiam, że zadowalający efekt na mocno amatorskim poziomie osiągniemy używając suwaków ekspozycja oraz kontrast.
Wybaczcie ten słowotok!
Pozdrówka
Ptas
Wątek stary już trochę ale dodam swoje trzy grosze.
CineForm Studio jest jakie jest. Ma w zamyśle jedną wielką zaletę. Po konwersji do avi można w tym pliku zmieniać parametry obrazu bez żadnej rekompresji a tylko w oparciu o meta data. Dzięki temu powstaje plik wsadowy, który można poddać wstępnej korekcji i potem użyć go do dalszej pracy w innym programie (jak np Sony Vegas). Podczas pracy w "innym" programie można wrócić do CineForm, zrobić kolejne korekty i one automatycznie będą widoczne w "innym" programie. Ja głównie używam CineForm aby konwertować do avi i potem np bawić się stabilizacją w VirtualDub, który nie akceptuje za bardzo formatu mp4. Prawdą jest, że materiał skonwertowany do avi w CineForm potrafi niezły komputer przyciąć. Jak ktoś wcześniej wspomniał duże znaczenie ma, jak zaśmiecony jest system, ile tysięcy różnych kodeków w nim siedzi, etc. Mój domowy i3 i 4 RAM'u materiał 1920x1080x24 spokojnie odtwarza. Przy 2,7K 24fps nie jest już miło ale to SPORA ilość danych .....
Do obróbki filmów kręconych w trybie Protune NIE POTRZEBA CineForm Studio. Tryp Protune w GoPro jest oparty o fajny wynalazek firmy Technicolor - tryb CineStyle. Jak łatwo można zauważyć podczas kręcenie w trybie Protune obraz jest mniej ostry, mdły i szarawy. I tak właśnie ma być. Ten tryb absolutnie wymaga dalszej obróbki i jego stosowanie bez niej jest nieomal bezcelowe. Tryb Protune z grubsza robi takie to rzeczy:
- daje 24fps - fajnie ale to można łatwo uzyskać z 25fps wieć dla samych klatek Protune nie ma sensu
- 35Mbps - więcej danych, mniejsza kompresja, lepsza jakość
- neutralny profil kolorów - mniej wyraźne kolory można w procesie obróbki znacznie lepiej korygować/poprawiać/zmieniać niż w przypadku standardowego, kontrastowego i kolorowego obrazu
- log curve encoding - tu mam problem, jak to powiedzieć po Polsku ale to NAJWAŻNIEJSZE - uzyskany obraz jest rozjaśniony w cieniach i przytłumiony w światłach. Dzięki temu w znacznym stopniu redukowane jest ryzyko uzyskania smolistych czerni bez szczegółów oraz przepalonych bieli również wypranych z detali. Kamera w trybie normalnym poddaje sygnał z matrycy obróbce i z potrafi krótko mówiąc nieźle zepsuć mocno kontrastwe sceny. Aby po nakręceniu materiału w trybie Protune uzyskać materiał tak kontrastowy, jak dla zwykłego trybu wystarczy zastosować korektę poprzez krzywe koloru w programie do edycji. U mnie w Sony Vegas to "Color Curve". Szczegółowe parametry krzywych można znaleźć szukając TechniColor CineStyle.
- wyostrzanie - materiał jest mniej ostry i ja na przykład bardzo to lubię ale oczywiście można wyostrzyć
- odszumianie - jak jasno to dla mnie bez znaczenia bo mnie szumy nie bolą. Jak ciemno to kamerka ładnie odszumia czasami warto zrezygnować z trybu Protune
Długo czekałem na Protune w GoPro. Samego CineStyle używałem z Canon 5DmkII i okazał się rewelacyjny. Teraz mając tą opcję w GoPro można materiały z obu źródeł obrabiać podobnie i z porównywalną skutecznością. Wreszcie nie mam tych ciągle przepalonych chmur na niebie, smoliste czernie tylko na życzenie.
Pracuje na Sony Vegas. Bardzo upraszczając traktuję materiał w czterech krokach:
1. Color Corrector - opcja Gain do podciągnięcie świateł - rozjaśnienia obrazu.
2. Levels - Input start, czyli odpowiednik lewego suwaka dla histogramu aby przyciemnić czernie wg uznania
3. Gamma - rozjaśnić/przyciemnić ogólnie bez ruszania wartości krańcowych
4. Color Corrector - korekcja kolorów dla obrazu. Przykład: dla mnie GoPro jest trochę za ciepłe/żółte na śniegu. Zazwyczaj koryguję lekko w stronę niebieskiego w zakresie wysokim (High)
Powyższe daje mi świetne rezultaty znacznie przewyższające standardowe kręcenie. Jestem przekonany, że podobne operacje można wykonać w większości programów do obróbki video. Obstawiam, że zadowalający efekt na mocno amatorskim poziomie osiągniemy używając suwaków ekspozycja oraz kontrast.
Wybaczcie ten słowotok!
Pozdrówka
Ptas
#30
Napisano 28 marzec 2013 - 21:42
Protune NIE POTRZEBUJE CineForm
Wątek stary już trochę ale dodam swoje trzy grosze.
CineForm Studio jest jakie jest. Ma w zamyśle jedną wielką zaletę. Po konwersji do avi można w tym pliku zmieniać parametry obrazu bez żadnej rekompresji a tylko w oparciu o meta data. Dzięki temu powstaje plik wsadowy, który można poddać wstępnej korekcji i potem użyć go do dalszej pracy w innym programie (jak np Sony Vegas). Podczas pracy w "innym" programie można wrócić do CineForm, zrobić kolejne korekty i one automatycznie będą widoczne w "innym" programie. Ja głównie używam CineForm aby konwertować do avi i potem np bawić się stabilizacją w VirtualDub, który nie akceptuje za bardzo formatu mp4. Prawdą jest, że materiał skonwertowany do avi w CineForm potrafi niezły komputer przyciąć. Jak ktoś wcześniej wspomniał duże znaczenie ma, jak zaśmiecony jest system, ile tysięcy różnych kodeków w nim siedzi, etc. Mój domowy i3 i 4 RAM'u materiał 1920x1080x24 spokojnie odtwarza. Przy 2,7K 24fps nie jest już miło ale to SPORA ilość danych .....
Jest moc nie krótko ale za to konkretnie
Wysyłane z mojego HTC Desire X za pomocą Tapatalk 2
#34
Napisano 12 kwiecień 2013 - 19:14
Przepraszam, że od razu piszę w temacie, a nie w przywitalni, lecz zrobię to później. Czy może być też taka opcja, że wersja Free CineForm Studio ma ograniczenie dot. długości konwertowanego filmu? Jak myślicie? Także mam problemy z konwertowaniem plików, zatrzymuje się ono różnie ( np. w filmie 15minutowym na 28%, na 10 koło 38/42% ). Teraz skonwertowałem filmik, ale miał on tylko 20sek i nie było żadnego problemu. Nie rozumiem tego programu..
#36
Napisano 13 maj 2013 - 12:52
Przepraszam, że od razu piszę w temacie, a nie w przywitalni, lecz zrobię to później. Czy może być też taka opcja, że wersja Free CineForm Studio ma ograniczenie dot. długości konwertowanego filmu? Jak myślicie? Także mam problemy z konwertowaniem plików, zatrzymuje się ono różnie ( np. w filmie 15minutowym na 28%, na 10 koło 38/42% ). Teraz skonwertowałem filmik, ale miał on tylko 20sek i nie było żadnego problemu. Nie rozumiem tego programu..
Ten problem omijam przez pocięcie ori filmu przy imporcie z gopro do cineform.
#37
Napisano 29 maj 2013 - 07:59
Witam wszystkich,
jeśli chodzi o konwersje to używam CineForm tylko wtedy gdy używam ProTune, bez tej opcji konwertuje wszystkie filmu kodekami zewnętrznymi ffmpeg, stworzyłem sobie skrypty i konwertuje pliki źródłowe do x264 w jednych z najwyższych opcji (bitrate wideo na poziomie 6mbit, 2pass, itp tid), plik wynikowy mały, a obraz na tyle dobry by obrabiać go później w jakimś zewnętrznym soft'cie.
CineForm trochę ssie więc nauczyłem się używać ffmpeg + VirtualDub
/sicc
jeśli chodzi o konwersje to używam CineForm tylko wtedy gdy używam ProTune, bez tej opcji konwertuje wszystkie filmu kodekami zewnętrznymi ffmpeg, stworzyłem sobie skrypty i konwertuje pliki źródłowe do x264 w jednych z najwyższych opcji (bitrate wideo na poziomie 6mbit, 2pass, itp tid), plik wynikowy mały, a obraz na tyle dobry by obrabiać go później w jakimś zewnętrznym soft'cie.
CineForm trochę ssie więc nauczyłem się używać ffmpeg + VirtualDub
/sicc
#38
Napisano 05 czerwiec 2013 - 09:35
Mój problem to GoPro/CineForm Converter - w momencie kiedy chcę konwertować dostaję komunikat że windows (7) zamknie program bo przestał działać poprawnie i powiadomi mnie jeśli będzie rozwiązanie- od ponad roku nie ma rozwiązania a ja znalazłem to forum. mam też opis błędu i aplikacje ale jeśli będzie ktoś zainteresowany to przepisze bo nie mam możliwości skopiowania.
Sprzęt:
Dell XPS
Win 7 64
i7, 6 RAM, GF GT445 3 RAM.
Instalował CFStudio po reinstalacji sytemu i nic się nie zmieniło. Na Vegasie nie chce mi się pracować za dużo roboty jak do przycinania i sklejenia kilku krótkich ujęć w film.
Ale jak dalej nie się nie poprawi z CFStudio to przeproszę się z Vegasem.
Sprzęt:
Dell XPS
Win 7 64
i7, 6 RAM, GF GT445 3 RAM.
Instalował CFStudio po reinstalacji sytemu i nic się nie zmieniło. Na Vegasie nie chce mi się pracować za dużo roboty jak do przycinania i sklejenia kilku krótkich ujęć w film.
Ale jak dalej nie się nie poprawi z CFStudio to przeproszę się z Vegasem.
#39
Napisano 05 czerwiec 2013 - 17:25
mam pytanko, napotkał ktoś ten problem:
film nagrany hero3 be 1080 60 klatek
wyciąłem sobie poszczególne sceny przeszedłem do zakładki edit - dodałem kontrastu i chciałem wyeksportowac do mp4 ale po kliknięciu export pokazuje się pasek postępu i po chwili ginie a plik nie jest konwertowany do mp4
Jeśli chodzi o sprzęt to jest to nowy dell (pc) z i7, 8 gb ramu i świeżą instalką cine form
film nagrany hero3 be 1080 60 klatek
wyciąłem sobie poszczególne sceny przeszedłem do zakładki edit - dodałem kontrastu i chciałem wyeksportowac do mp4 ale po kliknięciu export pokazuje się pasek postępu i po chwili ginie a plik nie jest konwertowany do mp4
Jeśli chodzi o sprzęt to jest to nowy dell (pc) z i7, 8 gb ramu i świeżą instalką cine form
Mój kanał YT: http://www.youtube.com/user/konkretny1986?feature=watch
#40
Napisano 06 czerwiec 2013 - 10:39
Dajcie sobie spokoj z tym programem. Nawet nie nazwal bym go programem bo do wersji beta jeszcze mu daleko.
Kupujac kamere z tak kiepskim wsparciem (widac to na przykladzie softu kamery) musicie sie liczyc z zakupem dodatkowego programu do obrobki.
Chyba z tych wszystkich godnych polecenia jest najtanszy jest SV (sony vegas ).
Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2
Kupujac kamere z tak kiepskim wsparciem (widac to na przykladzie softu kamery) musicie sie liczyc z zakupem dodatkowego programu do obrobki.
Chyba z tych wszystkich godnych polecenia jest najtanszy jest SV (sony vegas ).
Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2
Pozdrawiam
Sebastian
MacBooK Retina ME294 15"2.3GHz/16GB/512GB
Używaj funkcji Szukaj na forum, nie stosowanie się do wskazania będzie karane !!