GoPro mocowane na motocyklu
Rozpoczęty przez Tequila , 17 maj 2013 10:45
#41
Napisano 23 czerwiec 2014 - 22:24
Może i ja podzielę się swoimi doświadczeniami. Na początek powiem że używam mojego Sony HDR AS15, oraz czasami pożyczam od kumpla GoPro3 White, obydwie montowane na systemie GoPro z tym że moja na przejściówce.
Najczęściej montuję kamerę na kasku: centralnie na górze, czasami po lewej stronie. Najlepsze miejsce na kasku wg. mnie to szczęka. Jednak kształt mojego as15 skutecznie do tego zniechęca.
Czasami montuję kamerę na ciężarku kierownicy: kamera do góry, możemy przekręcać do przodu, ujęcie z drogą i kawałkiem owiewki i zegarów, lub do tyłu: ręka, motocykl i to co za nami. Minusem jest to że musimy się przyzwyczaić że coś jest po lewej stronie.
Najbardziej lubię ujęcia z lewej owiewki, mniej więcej w 1/3 jej wysokości. Ustawiona tak żeby do przodu było widac koło oraz pracę zawieszenia, a do tyłu naszą nogę i zmianę biegów. Powstają w ten sposób fajne przerywniki. Możemy też złożyć sobie ramię wystające do góry i wtedy mamy ujęcie na nasze kolano ( dla tych śmigających po torze).
Jest jeszcze szybkozłączka na baku przed wlewem. Robimy wtedy zegary, albo do tyłu siebie.
Za pomocą uchwytu do rurek montuję kamerę do tyłu na jednej z rur stelaża kufrów. Można też do przodu na dłuższym ramieniu.
Ekperymentowałem też z kamerą przyklejoną na kufrze. Niestety odkleiła się z niego i spadła podczas jazdy przy prędkości około 100km/h. Nic się nie stało, ale nie będę tego powtarzał
Ważna uwaga: Wolę montować kamerę po lewej stronie, tam zawsze więcej się dzieje, czy to na ulicy czy na torze:)
Na koniec po prostu wkleję linki do swoich filmów, one powiedzą to wszystko szybciej i bardziej konkretnie.
Pozdrawiam
Najczęściej montuję kamerę na kasku: centralnie na górze, czasami po lewej stronie. Najlepsze miejsce na kasku wg. mnie to szczęka. Jednak kształt mojego as15 skutecznie do tego zniechęca.
Czasami montuję kamerę na ciężarku kierownicy: kamera do góry, możemy przekręcać do przodu, ujęcie z drogą i kawałkiem owiewki i zegarów, lub do tyłu: ręka, motocykl i to co za nami. Minusem jest to że musimy się przyzwyczaić że coś jest po lewej stronie.
Najbardziej lubię ujęcia z lewej owiewki, mniej więcej w 1/3 jej wysokości. Ustawiona tak żeby do przodu było widac koło oraz pracę zawieszenia, a do tyłu naszą nogę i zmianę biegów. Powstają w ten sposób fajne przerywniki. Możemy też złożyć sobie ramię wystające do góry i wtedy mamy ujęcie na nasze kolano ( dla tych śmigających po torze).
Jest jeszcze szybkozłączka na baku przed wlewem. Robimy wtedy zegary, albo do tyłu siebie.
Za pomocą uchwytu do rurek montuję kamerę do tyłu na jednej z rur stelaża kufrów. Można też do przodu na dłuższym ramieniu.
Ekperymentowałem też z kamerą przyklejoną na kufrze. Niestety odkleiła się z niego i spadła podczas jazdy przy prędkości około 100km/h. Nic się nie stało, ale nie będę tego powtarzał
Ważna uwaga: Wolę montować kamerę po lewej stronie, tam zawsze więcej się dzieje, czy to na ulicy czy na torze:)
Na koniec po prostu wkleję linki do swoich filmów, one powiedzą to wszystko szybciej i bardziej konkretnie.
Pozdrawiam
#42
Napisano 14 marzec 2015 - 17:18
Najlepsze miejsce na kasku wg. mnie to szczęka. Jednak kształt mojego as15 skutecznie do tego zniechęca.
Też jestem tego zdania, najlepsze miejsce na szczęce. Również miałem problem jak forumowicz Yoseph. Szczęka kończy się szpicem i nie da się nakleić podstawy.
Nie poddałem się i zdecydowałem, wiercę dziury w kasku, bo kamera musi być na szczęce !!
Mój kanał YT:
#43
Napisano 15 marzec 2015 - 09:44
wiercenie dziur w kasku to słaby pomysł....
zanim ja kupiłem swój kask również kombinowałem jak to zrobić, bo miałem upatrzony taki z ,,ostrą brodą"
i gdzieś tam w głowie przewinął się pomysł aby np. plasteliną odcisnąć profil krzywizny kasku uwzględniając grubość taśmy klejącej. potem dać to komuś co drukuje 3D w programie wrzuci projekt takiego mocowania z uchwytem gopro i wydrukuje. koszta nie powinny być duże, lub dać komuś na CNC żeby ,,wyskrobał" z mocnego tworzywa.