Skocz do zawartości

"); //]]>
Zdjęcie

Program 100% zgodny z GoPro Hero 3 Black


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1

Guest__*

Guest__*
  • Guests
Program 100% zgodny z GoPro Hero 3 Black

Powiem tak. Jestem rozczarowany obecnym oprogramowaniem do obróbki video na pecety, biorąc pod uwagę nagrania w różnych formatach z GoPro Hero 3 Black i do tego komfort obróbki czyli wykorzystanie przez obecne programy np. technologii CUDA.

Przetestowałem część najpopularniejszych programów: Adobe, Cyberlink, Magix, Nero, Sony Vegas.

Tylko Magix jest 100% zgodny z GoPro Hero 3 Black, ponieważ w nowym projekcie możemy ustawić dowolną rozdzielczość i dowolną liczbę klatek. Mało tego, w czasie eksportu np. do mpeg-4 również możemy ustawić dowolną rozdzielczość i ilość klatek. Go Pro ma nietypowe rozdzielczości, ilości klatek i inne programy tego nie obsługują ( z tych, które przetestowałem), czyli np. 1280x960 i 47,952 lub 100 klatek na sekundę.

Następna rzecz to komfort obsługi, czyli prędkość działania na przeciętnym komputerze.

Ze wszystkich programów tylko Cyberlink wykorzystuje możliwości CUDA mojej karty graficznej Geforce GTX 650 i to w 50%.

Czyli eksport materiału 1080p50 z GoPro do mp4 H.264 trwa tylko dwa razy dłużej niż długość filmu. Jeśli np. film trwa 10 minut, to eksport trwa 20 minut. Dla porównania Magix Video Pro X5 to samo robi 15 razy wolniej niż Cyberlink, bo nie korzysta z CUDA mojej karty, tylko z wolnego mojego procesora Pentium D :( .

Dlaczego tak jest, że większość programów nie korzysta z CUDA z GTX 650? GTX 650 to nowa technologia o nazwie Kepler, a większość programów na obecną chwile wykorzystuje starsze technologie. Obecnie najlepszym (i nie najdroższym) rozwiązaniem CUDA jest podobno Geforce GTX 560 Ti do obrabiania filmów.

Gdy jednak chcemy korzystać z dobrodziejstw szybkiego kodowania dobrym kodekiem np. MainConcept, powinniśmy zwrócić uwagę na to co pisze na swojej stronie



Windows, XP, Vista, Windows 7 (32-bit/64-bit)
Apple Mac OS X 10.5 or higher (MAc/Intel), (32-bit/64-bit)
Linux 32-bit and 64-bit system with proprietary NVIDIA drivers installed for full CUDA support
NVIDIA graphics card with CUDA support (Professional - Tesla, Quadro 4000-series, FX, CX, NVS, QuadroPlex; Consumer - GeForce 8, 9, 100, 200, 400-series GPUs - with a minimum of 256 MB of local graphics memory card or 512 MB for 1920x1080p encoding). CUDA compute capability support only up to 1.3 (excludes certain GeForce 8800 models - GTS, Ultra. Compute capability 1.0 works in general for encoding, but has known issues. Boards with Kepler architecture are not supported.


I do tego dostosować swój sprzęt.

Wszystko co napisałem to moje subiektywne doświadczenia. Oczywiście możecie nie korzystać z 47,952 kl/s i proporcji obrazu 4:3 i wtedy wasze życie staje się prostsze :D .

Jeśli ktokolwiek z was ma inne doświadczenia to zapraszam do dyskusji :) .

#2

roland

roland

    Newbie

  • Użytkownik
  • 34 postów
  • Miejscowość:Międzygórze
  • Kamera: Gopro Hero1, Hero3 Black
  • Karta pamięci: Sandisk SD16GB, mSD64GB(10)
A ja trochę nie rozumiem Twojego rozczarowania. To że nie we wszystkich programach da się ustawić dowolną rozdzielczość, fps itd to jest faktyczny problem, właśnie sprawdziłem w Premierze 6.0 i 7.0 i w nawet Editing mode ustawionym na Custom co prawda da się podać dowolną rozdzielczość, ale fps jest z kolei ograniczony wyborem do 10, 12, 12.5, 15, 23.976, 24, 25, 29.97, 30, 50, 59.54, 60 i nie ma tam 48, ale czy wolny eksport to taki wielki problem? Można zapuścić na noc, palcem nie kiwnąć i mieć gotowy rezultat, samo się zrobi. Ja nawet często jeszcze bardziej spowalniam eksport powiększając obszar poszukiwania ruchu, dzięki czemu przy tym samym bitrate mam większą jakość a nawet przez jakiś czas kompresowałem w trybie target quality quantizer, gdzie nie zadaje się bitrate ale jakość zdefiniowaną jako SNR, więc wielkość pliku zależała tylko i wyłącznie od charakteru materiału (ruch, sceny itd) ale zarzuciłem to bo prędkość kompresji była fenomenalnie niska (rzędu 0.1 fps)
Moim zdaniem dużo ważniejsza jest wygoda i szybkość podczas pracy (edycji). Tutaj wąskim gardłem są dwa czynniki, dekompresja materiału i rendering (miksowanie, skalowanie, przejścia, filtry itd). O ile to pierwsze to raczej nie problem i spokojnie można to robić na CPU (i się robi), o tyle coraz częściej dąży się do tego aby cały rendering był przeniesiony na GPU i tutaj naprawdę można uzyskać wielkiego kopa wydajności i coraz więcej programów działa w ten sposób, dokładnie jak jest to nie powiem bo jakiś czas temu przestałem się tym zajmować.
Co do kompresji na GPU, muszę Cię zmartwić niestety, bo nie widzę na horyzoncie większego postępu w tej dziedzinie. Co prawda tylko trochę siedzę w branży montażu nieliniowego bo od roku pracuję tylko i wyłącznie przy programowaniu serwerów video, z MainConceptem mam bezpośredni kontakt i powiem tak, olaliśmy zupełnie sprawę kodeków na GPU bo ich możliwości kończą się na parametrach "konsumenckich" i działają tak sobie a dla MainConcepta to też nie jest priorytetem. Już większe nadzieje są w technologii Intel QuickSync ale to też działa tak sobie. Poza tym naprawdę nie jest łatwo zrealizować kodek na GPU, jak ja się patrzę to kodeki na CPU, szczególnie nowoczesne kodeki będą jeszcze długo dominować.

#3

roland

roland

    Newbie

  • Użytkownik
  • 34 postów
  • Miejscowość:Międzygórze
  • Kamera: Gopro Hero1, Hero3 Black
  • Karta pamięci: Sandisk SD16GB, mSD64GB(10)
I jeszcze jedno, ze względu na jakość najlepiej jest, aby format wyjściowy był jak najbardziej zbliżony do urządzenia na jakim będzie film wyświetlany. Pożytek eksportu filmu do formatu np. 2704x1524 25p albo 1080p48 będzie wątpliwy, bo nie sądzę aby istniał sprzęt (monitor, telewizor) pracujący w rozdzielczości 2.7k czy też w drugim przypadku, mający odświeżanie 48 Hz. Tak więc materiał będzie na bieżąco dopasowywany i gwarantuję Ci, że zarówno skalowanie jak i zmiana fps-a w locie przez pierwsze z brzegu playery będzie dużo gorsza niż przez program do montażu przy eksporcie do formatu zgodnego. Moim zdaniem nadmiar rozdzielczości czy też fps-a jest po to, żeby zrobić z niego pożytek poprzez np. nie tracenie jakości przy zoomowaniu albo też de-fiszowaniu obrazu gopro albo większa płynność przy spowalnianiu (gdy nagrywamy z wysokim fps-em).

#4

Guest__*

Guest__*
  • Guests
Masz rację zależy co komu potrzeba i jaką drogę sobie obierze.

Często robię filmy, by potem wrzucić je na youtube, więc doszedłem do wniosku, że najlepiej będzie gdy film obrobię i wyeksportuję w natywnej rozdzielczości i ilości klatek, bez trans kodowania i zmiany rozdzielczości i ilości klatek by nie komplikować sobie życia. Wiadomo, każda zmiana pogarsza jakość, bo kodowanie jest stratne.

Wydaję mi się, że skoro na kompie spokojnie można odtwarzać filmy z rożnym klatkarzem bez skutków ubocznych ( 24 fps, 25 fps, 30 fps, 48 fps, 50 fps, 60 fps, 100 fps ) , to również na nowoczesnych telewizorach też nie powinno być problemu.

Jeśli chodzi o rozdzielczość, to jest podobnie, a do tego mamy na horyzoncie 4K, więc robienie filmów w 2,7K jest słuszne, bo niedługo będzie je można zobaczyć w lepszej jakości na ekranie 4K wszystko jedno czy monitora z tunerem 60 cali na ścianie czy monitora 30 cali na biurku.

Z drugiej strony po co GoPro wprowadziło 48 kl/s w PAL to nie mam zielonego pojęcia i jest to dla mnie bez sensu. Powinno być 50 kl/s przy 1280x960. Myślę, że poszli na jakąś łatwiznę odnośnie oprogramowania kamery.

#5

Guest__*

Guest__*
  • Guests

z MainConceptem mam bezpośredni kontakt i powiem tak, olaliśmy zupełnie sprawę kodeków na GPU bo ich możliwości kończą się na parametrach "konsumenckich" i działają tak sobie a dla MainConcepta to też nie jest priorytetem.


Mam info, że Magix dostał nowe kodeki wspierające Keplera :D , czyli niedługo mogę się spodziewać solidnego dopału w Magix'sie jako jedynym programie spierającym wszystkie tryby filmowania GoPro Hero 3 Black.

A tak przy okazji to niedawno rozmawiałem z chłopakami z MainConcept'u i mówili że ekipa z Magix'a ma już od nich nowe kodery h.264/265 w testach. Te nowe wspierają oczywiście Keplera i inne nowe platformy/architektury.



#6

Sebastian

Sebastian

    Wyjadacz

  • Moderator
  • PipPipPip
  • 1316 postów
  • Miejscowość:Poznań
  • Kamera: 3BE/3BE+
  • Karta pamięci: 16/32/64
Tomoa wracam w poniedzialek do domu i moge ci pomoc zrozumiec adobe cs 6 jak chcesz, wszystko na co sie zalisz program obsluguje bez problemu.
Cuda w adobe jesli karta ma to adobe bez problemu bedzie ci dzialac czasmi korzystam. Rozdzielczosc parametry mozesz ustawic jakie chcesz wlaczasz custom i jedziesz albo przy wklejaniu filmu program moze automatycznie sekwencje ustawic tak samo jak parametry nagrania importowanego
Zrob liste i pwdo mnie a rozwiaze wszystkie problemy. Napisz dodatkowo jakie masz parametry kompa bo jesli chcesz cuda wykorzystywac to minimum 8gb pamieci ram


Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2

Pozdrawiam

Sebastian

MacBooK Retina ME294 15"2.3GHz/16GB/512GB

 

Używaj funkcji Szukaj na forum, nie stosowanie się do wskazania będzie karane !! 


#7

Guest__*

Guest__*
  • Guests
Adobe trochę znam i jakoś sobie daję radę.

W Premiere Pro CS6, mogę ustawić projekt 4:3 i 48 kl/s, ale nie umiem wyeksportować do H.264 w 48 klatkach. Jeśli wiesz jak to zrobić to proszę Cię o pomoc.

W eksporcie jest rozwijane menu, gdzie na sztywno są ustawione klatki na sekundę.

Załączone pliki

  • Załączony plik  adobe.jpg   281,58 KB   73 Ilość pobrań
  • Załączony plik  adobe.jpg   281,58 KB   73 Ilość pobrań


#8

Guest__*

Guest__*
  • Guests
Można eksportować w 48 kl/s ale kodekiem AVI GoPro. Jest tam taki myk, że nie ma wyboru 48 klatek, ale gdy ustawimy np 50, przejdziemy do innego kodeka i s powrotem, "output" ustawi nam się na 48 klatek, mimo, że "frame rate" będzie ustawiony na inna ilość klatek.


Wróć do Dyskusje ogólne o postprodukcji · Następny nieczytany temat →