Skocz do zawartości

"); //]]>
Zdjęcie

Kłopoty z Hero3 Black


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#21

rabijki

rabijki

    Newbie

  • Użytkownik
  • 6 postów
    czesc,

    zaproponowali mi 40 procentowy rabat na nowa kamere - tylko po co mi nowa kamera skoro ten obiektyw to nie jest noctilux za 20tys zl???

    sam nie wiem - po prostu jak cos sie wklada do kamery to powinno to byc czescia zamienna i tyle. gdybym w gopro kupil samochod to przy awarii rozrzadu stwierdziliby ze dadza mi rabat na nowe auto? absurd czy tylko ja tak mysle?

    #22

    JohnyAcro

    JohnyAcro

      Użytkownik

    • Użytkownik
    • 55 postów
      Przy mojej reklamacji też proponowali rabat, ale jakoś się wybroniłem i dostałem nową kamerę, tyle że mi kamera się rozbiła poprzez wadliwą szybkozłączkę. Myślę, że jeśli pogadasz z nimi że wyślesz do Holandii kamerę tak jak ja i pewnie wiele innych osób. Napisz, że zapłacisz za koszt naprawy czy coś w tym stylu. Pokombinuj, mi się udało więc pewnie i tobie się uda :)

      #23

      rabijki

      rabijki

        Newbie

      • Użytkownik
      • 6 postów
        nie wiem sam co mam robic, co pisac itd. pierwszy raz stoje w takiej sytuacji.
        jedno wiem:

        trzeba sprawdzic jakie sa aspekty prawne takiej sytuacji. dla mnie to fikcja bo wynika z tego ze kupilem cos co jest nazwane pro a jest gowniana jednorazowka za 1900 zl. ktos kogos robi w konia. gdy mi sie cokolwiek zepsuje po gwarancji to moge kamere wyrzucic na smietnik. nie ma czesci i nie ma serwisu. z tego co wiem w UE jest obowiazek zapewnienia serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego. mysle ze jest to rowniez wina uzytkownikow ze siedza cicho. leca w preta bo im pozwalamy. ja bede pisal wszedzie i ostrzegal - to nie jest sprzet ktory mozna traktowac powaznie i trzeba ludzi przed nim ostrzegac.

        na nikoniarzach juz napisalem:


        #24

        kepisty89

        kepisty89

          Użytkownik

        • Użytkownik
        • 82 postów
          Pomijając to, że Panowie z obsługi są niemili (przynajmniej bazując na tym co piszesz) to masz problemy raczej z software'm albo obróbką, co nie jest winą kamery samej w sobie.
          Biorąc to na spokojnie - ludzie od kamerki nie będą Ci mówić jak masz obrabiać pliki/konfigurować kompa/sprawdzać kodeki czy Twojego PCta.

          Teraz muszę przekonwertować klipy w CineForm Studio Free bo bez tego w ProTun wyglądają tragicznie.


          ProTune jest, jak wspomniałeś, typem "surowym", ale który zawiera wiele dodatkowych informacji o obrazie. Wcale nie musisz używać do konwersji CineForm.

          Niestety CineForm jest uszkodzony nie daje rady plikom niezbyt wymagającym bo 1080p 25FPS. Obraz po konwersji rwie albo wręcz stoi a dźwięk brzmi jak ze studni a potem jak CKM.


          Na moje oko to masz problemy z kodekami/sterownikami do karty graficznej. Nie wiem również dlaczego od razu piszesz, że materiał jest do wyrzucenia...

          CineForm nie współpracuje z Hero3.


          Wybacz Kolego, nie chcę Cię urazić, ale z fotografią nie jest tak samo jak z plikami video. Pliki video są kodowane i wymagają jeszcze od urządzenia odtwarzającego, aby potrafiło to odkodować. CineForm nie jest dekoderem ani nie zawiera w sobie żadnych kodeków. Jest to tylko darmowe narzędzie do konwersji plików i podstawowej obróbki.

          Z tym sprzętem też kłamstwo bo nie mam słabego sprzętu. Przetworzone pliki AVI rwie wyłącznie w CineForm i nie można manipulować obrazem, nawet wstępnie. Potem konwertuje poprawiane lub nie pliki z powrotem do mp4 robi super.


          Może napiszesz jaki sprzęt masz? Tak jak pisałem wyżej - usuń wszystkie kodeki i zainstaluj je porządnie, zaktualizuj sterowniki do karty graficznej. Jeżeli konwersja raz się udaje, a raz nie to znaczy, że film jest nagrany poprawnie, a problemy są u Ciebie.

          (...) zaproponowali mi Pinnacle 14 które mam i nie ma tam żadnej absolutnie żadnej możliwości obróbki ProTune.


          Co według Ciebie znaczy, że nie można obrabiać ProTune?

          Jak zapytałem o używanie szybkich ładowarek USB mocniejszych niż 1000mAh. Odpisali, że GoPro zaleca ładowarki USB 1000mAh a mocniejsze mogą uszkodzić KAMERĘ.


          Oczywiście, że tak napisali, bo nie są w stanie przewidzieć jakiej chińszczyzny będziesz używać, a nie będą się potem tłumaczyć z czyjegoś produktu.
          Po pierwsze mAh to pojemność, a nie moc. Po drugie napisali 1000, bo to bezpieczna wartość - tyle mają ich baterie.

          Tak więc ja staję po stronie GoPro.

          #25

          jarzombek007

          jarzombek007

            Użytkownik

          • Użytkownik
          • 52 postów

            czesc,

            zaproponowali mi 40 procentowy rabat na nowa kamere - tylko po co mi nowa kamera skoro ten obiektyw to nie jest noctilux za 20tys zl???

            sam nie wiem - po prostu jak cos sie wklada do kamery to powinno to byc czescia zamienna i tyle. gdybym w gopro kupil samochod to przy awarii rozrzadu stwierdziliby ze dadza mi rabat na nowe auto? absurd czy tylko ja tak mysle?



            Nie wiem co dokładnie ci się tam uszkodziło, ale na ebay są zamienniki soczewek. Jeżeli w ogóle chodzi ci o takie coś:


            Są też nakładki na GoPro zapobiegające zarysowaniom soczewki:

            Nie wiem jak to się ma do oryginalnych soczewek, bo to jest z Chin, ale może warto coś takiego poszukać i zamówić, bo koszta nie są duże.

            #26

            Biernak

            Biernak

              Newbie

            • Użytkownik
            • 3 postów
              Witam, mam problem nie wiedziałem gdzie mam wpisać.
              Aczkolwiek zakupiłem gopro 3 black i włożyłem karte. Chcąc zobaczyc rezultaty zacząłem nagrywać potem zauważyłem, że nagrywa tylko 6 sekund i kończy film.
              Czym to jest spowodowane ? słabą kartą?

              #27

              Sebastian

              Sebastian

                Wyjadacz

              • Moderator
              • PipPipPip
              • 1158 postów
              • Miejscowość:Poznań
              • Kamera: 3BE/3BE+
              • Karta pamięci: 16/32/64

              Witam, mam problem nie wiedziałem gdzie mam wpisać.
              Aczkolwiek zakupiłem gopro 3 black i włożyłem karte. Chcąc zobaczyc rezultaty zacząłem nagrywać potem zauważyłem, że nagrywa tylko 6 sekund i kończy film.
              Czym to jest spowodowane ? słabą kartą?


              Napisz jaką dokładnie masz kartę oraz która wersja oprogramowania masz na kamerze.

              Wysyłane z mojego HTC One dual sim za pomocą Tapatalk 2

              Pozdrawiam

              Sebastian

              MacBooK Retina ME294 15"2.3GHz/16GB/512GB

               

              Używaj funkcji Szukaj na forum, nie stosowanie się do wskazania będzie karane !! 


              #28

              mariograf

              mariograf

                Użytkownik

              • Użytkownik
              • 65 postów

                nie wiem sam co mam robic, co pisac itd. pierwszy raz stoje w takiej sytuacji.
                jedno wiem:

                trzeba sprawdzic jakie sa aspekty prawne takiej sytuacji. dla mnie to fikcja bo wynika z tego ze kupilem cos co jest nazwane pro a jest gowniana jednorazowka za 1900 zl. ktos kogos robi w konia. gdy mi sie cokolwiek zepsuje po gwarancji to moge kamere wyrzucic na smietnik. nie ma czesci i nie ma serwisu. z tego co wiem w UE jest obowiazek zapewnienia serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego. mysle ze jest to rowniez wina uzytkownikow ze siedza cicho. leca w preta bo im pozwalamy. ja bede pisal wszedzie i ostrzegal - to nie jest sprzet ktory mozna traktowac powaznie i trzeba ludzi przed nim ostrzegac.

                Po zakupie Hero3 przeżyłem swoje z dystrybutorem. Odpuściłem bo nie są warci moich nerwów. Na razie mam spokój bo wszystko jest OK. Jedno jednak wiem i obiecuję jak odmówią mi serwisu kamery po gwarancji albo zażądają nieadekwatnej zapłaty to strach się bać ale nie da się mnie bezkarnie orżnąć. Myślę że w towarzystwie jest więcej takich których nie można lekceważyć.
                Mario

                #29

                mariograf

                mariograf

                  Użytkownik

                • Użytkownik
                • 65 postów

                  Pomijając to, że Panowie z obsługi są niemili (przynajmniej bazując na tym co piszesz) to masz problemy raczej z software'm albo obróbką, co nie jest winą kamery samej w sobie.
                  Biorąc to na spokojnie - ludzie od kamerki nie będą Ci mówić jak masz obrabiać pliki/konfigurować kompa/sprawdzać kodeki czy Twojego PCta.

                  Mam nadzieję że po prostu nie zrozumiałeś w czym tkwiło cluo konfliktu, więc się mylisz.
                  Po 1. jestem zawodowym fotografem więc to i owo wiem. (wideo to hobby ale także sporo wiem).
                  Po 2. Sprzedają sprzęt a wówczas kiedy był konflikt nic na jej temat nie wiedzieli 100% amatorszczyzny, i właśnie to mnie wściekało, że handlują a resztę mają gdzieś. Resztę czyli klienta na którym zarobioli.
                  Po 3. Problemy z CineForm Free miałem nie tylko ja. To każdy już wie był CHŁAM! A oni wmawiali mi, że to problem mojego PC. To było kłamstwo.
                  Mario

                  #30

                  mariograf

                  mariograf

                    Użytkownik

                  • Użytkownik
                  • 65 postów

                    Na moje oko to masz problemy z kodekami/sterownikami do karty graficznej. Nie wiem również dlaczego od razu piszesz, że materiał jest do wyrzucenia...

                    W moim tekście jest błąd (ale Dystrybutor wiedział o co chodzi bo pisał z nimi odrębnie).
                    Błąd polega na tym że rwie nie PO konwersji (jak napisałem) tylko w CZASIE przetwarzania z materiału z kamery na AVI lub MOV a potem w czasie obróbki tego AVI lub MOV. To bzdura, że miałem złe kodeki bo na Pinnacle 14 i innych szło OK. Mój problem wówczas i nadal polega na ProTune. Pro Tune to coś jak RAW w fotografii i między innymi kupiłem Hero3 bo inaczej kupił bym Sony. Wyszło na to, że ProTun to GÓWNIANE OSZUSTWO i bez prawidłowo działającego panelu do jego obróbki w CineForm jest bezwartościowy. Goście z Freeway wmawiają nam, że ProTune można obrabiać w innych programach do edycji wideo. To bzdura stare programy tego nie robią. dopiero nowe Sony Vegas i Pinnacle 16 TAK. Stare nie miał jedynie możliwość mniejsze lub większe regulacji obrazu, koloru i nic więcej. W efekcie porównywalny materiał z ProTune dawał gorsze efekty (a wymagał mnóstwo czasu by ratować materiał) niż bez ProTune. Większe szumy, ziarno, kontrast itp. itd. Oczywiście materiał nie był do wyrzucenia, ale nie nadawał się do obróbki w CineForm.
                    Reasumując - obiecano nam super kamerę + dla ambitnych super system ProTune. W reklamach i na pudełku obiecują program do jego obróbki. CineForm to oszustwo bo nie działał prawidłowo więc zostało tylko super Kamera. Sony jest jednak porównywalna ale ma wielokrotnie lepszą gwarancję! Gigantycznie lepszy serwis! Daje kosmicznie profesjonalną obsługę! Sprzedaje wielokrotnie tańsze akcesoria! A CO NAJISTOTNIEJSZE OFERUJE PRAWIE PROFESJONALNE OPROGRAMOWANIE! GoPro do dziś nie potrafi dać sobie rady z płynnym działaniem menu w kamerze. Jak używasz to sam wiesz że w terenie coś co powinno zrobić się w kilka sekund czasem trwa minuty bo albo się wiesza albo przelatuje za daleko.
                    Mario

                    #31

                    mariograf

                    mariograf

                      Użytkownik

                    • Użytkownik
                    • 65 postów

                      Wybacz Kolego, nie chcę Cię urazić, ale z fotografią nie jest tak samo jak z plikami video. Pliki video są kodowane i wymagają jeszcze od urządzenia odtwarzającego, aby potrafiło to odkodować. CineForm nie jest dekoderem ani nie zawiera w sobie żadnych kodeków. Jest to tylko darmowe narzędzie do konwersji plików i podstawowej obróbki.

                      No to tu mnie rozbawiłeś Swoim znawstwem?! Przeczytaj co ty piszesz? najpierw że pliki wideo są kodowane.... potem, że CineForm nie jest dekoderem....I nie zawiera kodeków......a na koniec że jest narzędziem do KONWERSJI i podstawowej obróbki.! Zastanów się ile razy sobie w 2 zdaniach zaprzeczyłeś?
                      Otórz przyjacielu CineForm nie potrafił by odtworzyć MP4 z Hero3 gdyby nie zawierał albo nie korzystał z kodeków do takich plików. Wyobraź sobie, że konwersja którą wymieniłeś to właśnie dekodowanie. CineForm rozkodowuje, dekompresuje ten wysoce skompresowany format mp4 potem konwertuje na AVI lub MOV, po czym na koniec ponownie kompresuje, koduje do mp4. Mie rozumiesz problemu! To z plikami AVI i MOV CineForm ma największe problemy a są to formaty nie kompresowane coś jak TIF w fotografii. Dlatego obróbkę przeprowadza się na nich nie na mp4. To jakby grafik obrabiał do druku Full-Res pliki jpg. To śmieszne!
                      Muszę cię zmartwić ale wideo ma więcej wspólnego z fotografią niż sobie wyobrażasz. Każda sekunda to to 25 a czasem 50 zdjęć - pomyśl o tym.
                      Mario

                      #32

                      mariograf

                      mariograf

                        Użytkownik

                      • Użytkownik
                      • 65 postów

                        Może napiszesz jaki sprzęt masz? Tak jak pisałem wyżej - usuń wszystkie kodeki i zainstaluj je porządnie, zaktualizuj sterowniki do karty graficznej. Jeżeli konwersja raz się udaje, a raz nie to znaczy, że film jest nagrany poprawnie, a problemy są u Ciebie.


                        Mam laptopa z 43 (jak kupowałem 3 miesiące temu) miejsca na świecie wśród laptopów do gier. jest na i7 3 gen zegar 3.4 mam 2x GTX 650 na SLI. Oczywiście konflikt z FreeWay powstał jak miałem trochę słabszy ale także niezły. Zapewniam że miał super kodeki i wszystko w nim działało super. Oczywiście na nowym CineForm działał lepiej ale także AWI lub MOV nie odtwarzał się e CineForm płynnie a przesuwanie suwaka po klatce albo kilka klatek było nieosiągalne. Tak więc każdy który mówi że CineForm był dobry jest dla mnie kłamcą na usługach FreeWay. Gdyby mówili prawdę to wszyscy by ich poważali i szanowali, ale nie wiadomo dlaczego uznali, że prawda nie jest cool. Co do tego co piszeż że "...raz działa a raz nie..." zegoś chyba znów nie zrozumiałeś. Nic w takim znaczeniu nie pisałem. Już nie pamiętam (od kilku miesięcy nie używam tego badziewia) ale wiem, że to zależało od wagi pliku, od długości, ilości klatek, czy z ProTune czy bez, czy treść dynamiczna czy nie. Zrozum to złożone i możesz tego nie rozumieć. Czsem minutkę szło prawie ok a jak zaczęło się coś dziać nie dawał rady i albo klatkował albo stawał. Sam plik AVI zawsze był zrobiony dobrze i w zewnętrznych programach odtwarzał się super. Tylko CineForm nie odtwarzał ani na starym ani na nowym kompie - AVI i MOV płynnie.
                        Przedwczoraj wróciłem do CineForm bo dostałem zaproszenie do zastąpienia go nowym produktem czyli GoPro STUDIO 2.0. potwierdzam - CineForm to GÓWNO ale nowe GoPro STUDIO 2.0 na razie robi dobre wrażenie. I na starym i na nowym lapku idzie płynnie. Nowy 10x szybciej konwertuje na AVI i tylko taka różnica. Jedynie niepokoi mnie to, że 2h pracy razy dostałem Error Code:3 i program wyleciał, wysłałem diagnostykę do Producenta laptopa i zobaczymy w czym problem.
                        Nie masz racji broniąc gości z FreeWay oni są bezczelni i dobrze wiedzieli jak jest. Nie potrafili pomóc i atakowali że to wina kompa. Co do ProTune nadal nie mam dowodu na to że ten system jest przydatny (nie sprawdzałem jeszcze w nowym programie) Na dzień dzisiejszy nadal uważam że ProTune to chwyt marketingowy, takie małe oszustwo - jak ktoś nie widzi różnicy to piszą że się nie zna albo że nie ma odpowiedniego sprzętu!!!
                        Wiem jedno jak zrobię zdjęcie lustrzanką w RAW (CR2) to wyciągam z niego max a to samo w JPG muszę obrabiać godzinami w Photoshop by zbliżyć się do tego co uzyskam w kilka sekund programem do RAW (w Photoshop też jest taka nakładka)
                        Mario

                        #33

                        mariograf

                        mariograf

                          Użytkownik

                        • Użytkownik
                        • 65 postów

                          Co według Ciebie znaczy, że nie można obrabiać ProTune?

                          To proste! ProTune to nowy system wymagający specyficznego podejścia do materiału. Jak twórcy oprogramowania do edycji wideo nie mieli o Protune pojęcia to jak mieli stworzyć algorytmy do jego obsługi? Cwaniaki z FreeWay wmawiały mi ze to można obrabiać w każdym programie. To bzdura , ponieważ większość app. do wideo nie ma odpowiednich wtyczek większość daje możliwość ściemnienia, wyostrzenie, są filtry do balansu bieli lepsze mogą zmiękczać obraz i wyostrzać i tyle. Nie ma zaawansowanych opcji takich jak kontrola Temperatury koloru, Tint, ekspozycji, saturacji i oczywiście wiele innych filtrów dzięki którym surowy materiał można kształtować i dowolnie zmieniać. Takie funkcje mają Sony Vegas, Corel VideoStudio Pro X6 i np Pinnacle16 i to tylko w wydaniach PRO czyli wyjątkowo drogie programy. Jak masz Hero3 to zrób próbę. Stwórz 2 materiały, z ProTune i bez. Ten z proTune bez obróbki będzie tragiczny- ziarno przeostrzony, szary płaski. Zwykły materiał będzie jakiś tam, zależnie od światła, generalnie Hero3 robi fajne filmiki w dobrym świetle. Po korekcji w CineForm materiał z ProTune wygląda lepiej ale tu wracamy do problemu z CineForm ze nie da się prawidłowo na tym pracować bo stworzenie 4 minutowego filmiku trwa 1h a powinna 10 minut. Dam Ci przykład. Idziesz z kamerą korytarzem z oknami ale wewnątrz są świetlówki albo gorzej światło jodowe na dodatek ściany są niebieskie....koszmar. Bez ProTun Hero3 daje radę, zbalansuje światło z okna albo z wewnątrz i tego się będzie trzymać do czasu kiedy dłużej nie nastawisz kamerę na okno teraz przestawi na światło dzienne i tak dalej. Nie będzie super ale nie ma szaleństwa. Co teraz z ProTune.
                          Przez 10 sek balans Dzień teraz trzeba znaleźć klatki kiedy balans zaczyna być zły by go poprawić ale nie da się bo CineForm nie potrafi przejść klatka po klatce. Można oczywiście na oko przesunąć suwak ale mała szansa że się trafi. A teraz zrób to 100 razy....nie da się!!! Więc tak... program ma potecjał ale jest źle napisany. I od wielu miesięcy chciałem by FreeWay to przyznało Teraz powstał GoPro Studio 2.0 a ja mówię że dopiero teraz powinni zacząć sprzedawanie kamer. Dopiero teraz jest szansa na wykorzystanie możliwości kamery.
                          Mario

                          #34

                          mariograf

                          mariograf

                            Użytkownik

                          • Użytkownik
                          • 65 postów

                            Oczywiście, że tak napisali, bo nie są w stanie przewidzieć jakiej chińszczyzny będziesz używać, a nie będą się potem tłumaczyć z czyjegoś produktu.
                            Po pierwsze mAh to pojemność, a nie moc. Po drugie napisali 1000, bo to bezpieczna wartość - tyle mają ich baterie.

                            Tak więc ja staję po stronie GoPro.


                            Poczytałem dziś na tym forum o ładowaniu GoPro Hero3 - polecam może zrozumiesz jak jesteś w błędzie.
                            FreeWay pewnie od dawna wie że Hero3 nie ma prawidłowego regulatora napięcia przy ładowaniu. Albo ten regulator jest źle skonstruowany i w Hero4 problem zniknie. To niedopuszczalne by prawidłowo działające ładowarki mogły uszkodzić kamerę. Kamera Hero3 ładowana jest przez port Mini USB, to jest światowy standard i każda sprawna ładowarka z wtykiem Mini USB musi pasować. To o ile się nie mylę jest nawet obwarowane umowami licencyjnymi. Licencja na patent USB zezwala na jego stosowanie ale nie zezwala na jego modyfikacje i niestandardowe wykorzystanie. Każdy producent chcący wykorzystać USB inaczej niż mówi patent musi uzyskać na to zgodę i KROPKA!.
                            Jeżeli GoPro stworzył coś co przypomina USB ale tak nie działa Musi wyraźnie ostrzec a właściwie zakazać stosowania innych ładowarek jak GoPro a port nazwać inaczej i oczekiwać na prawników którzy szybko udowodnią że jest to jednak USB z wadliwą elektroniką! Poza tum musieli by dodać do kompletu odpowiednią ładowarkę czego nie zrobili. Zalecenie jest jedynie formą promocji własnych produktów sprzedawanych jako akcesorium i dbałością i żywotność akumulatora który ma konkretną konstrukcję i szybkie ładowanie prądem powyżej 1000mAh spowoduje drastycznie zmniejszenie ilości cykli czyli aku trafi szybciej szlak! Ale tylko aku ....nie urządzenie. Gdyby moje Hero3 zostało ugotowane przez jakąś sprawną ładowarkę USB to na pewno winne będzie GoPro nie ja!

                            Tak więc ja nie staję po stronie GoPro!
                            A właściwie to jakaś bzdura, przecież nie wiemy jak jest w USA czy gdzieś tam. może oni tam mówią prawdę o swoich ograniczeniach i nie kłamią swoich klientów. Zrozum że w Polsce GoPro to FreeWay, los twojej kamery zależy od nich to oni zbudowali tą atmosferę i to oni odpowiadają za nasze problemy. To oni są gwarantem i to oni na nas zarobili. Ja ich nie szanuję bo mnie kłamali i do tej pory nie przeprosili. Gdyby to zrobili i obiecali że już nigdy mnie nie oszukają, a jak czegoś nie będą wiedzieć to się przyznają....Ja słowa złego bym na nich nie powiedział.

                            Muszę przyznać, że wymienili mi jedno mocowanie bez problemu i wymienili aku od poprzedniej uszkodzonej Hero2. Dobry kierunek.
                            Tylko przepraszam nie było a akurat dla mnie to ważne!
                            Mario

                            #35

                            kepisty89

                            kepisty89

                              Użytkownik

                            • Użytkownik
                            • 82 postów
                              Powiem tak - może nie jestem specjalistą od wszystkiego, może nim w ogóle nie jestem, ale pewną wiedzę posiadam i każde moje słowo mogę poprzeć rzetelnymi informacjami.
                              Ty natomiast, Przyjacielu, napisałeś tak wiele zaprzeczeń, wniosków opartych na swojej wiedzy i rzeczy nieprawdziwych oraz błędnych (przy czym nie mówię, że wszystko to bzdura), iż odpiszę Ci za jakiś czas jak znajdę chwilę, aby wszystko wytłuścić i wytłumaczyć. Postaram się to zrobić na dniach :)

                              PS: Nie powinno się pisać posta za postem, używaj opcji edycji.

                              Pozdrawiam! :)

                              //EDIT:

                              [quote name="mariograf"]Po 2. Sprzedają sprzęt a wówczas kiedy był konflikt nic na jej temat nie wiedzieli 100% amatorszczyzny, i właśnie to mnie wściekało, że handlują a resztę mają gdzieś. Resztę czyli klienta na którym zarobioli.
                              Po 3. Problemy z CineForm Free miałem nie tylko ja. To każdy już wie był CHŁAM! A oni wmawiali mi, że to problem mojego PC. To było kłamstwo.[/quote]

                              Odnośnie pkt. 2 - Jeśli robią coś na odwal to tak, masz rację. Chociaż ja jeszcze nic takiego nie poczułem, a widzę jedynie, że ciągle korespondują i coś tam próbują wymodzić. :) Ale OK, to nie ja pisałem, więc możesz mieć rację.
                              pkt. 3 - Nie powiedziałem, że ten soft jest idealny czy zajebisty. Przede wszystkim zauważ, że CineForm jest darmowy. Każde narzędzie darmowe, za które nic nie płacisz ma tylko takie wsparcie o jakim zadecyduje firma. Nic za nie nie zapłaciłeś - nie możesz mieć pretensji. Niestety tak ten świat działa.

                              [quote name="mariograf"]Błąd polega na tym że rwie nie PO konwersji (jak napisałem) tylko w CZASIE przetwarzania z materiału z kamery na AVI lub MOV a potem w czasie obróbki tego AVI lub MOV. To bzdura, że miałem złe kodeki bo na Pinnacle 14 i innych szło OK. Mój problem wówczas i nadal polega na ProTune.[/quote]

                              Hmm... czyli to wina oprogramowania, że podczas edycji rwie. Tak jak pisałem wyżej. Powiem tylko tyle, że u mnie ProTune na CineForm nie rwie podczas edycji.

                              [quote name="mariograf"]Pro Tune to coś jak RAW w fotografii i między innymi kupiłem Hero3 bo inaczej kupił bym Sony. Wyszło na to, że ProTun to GÓWNIANE OSZUSTWO i bez prawidłowo działającego panelu do jego obróbki w CineForm jest bezwartościowy. Goście z Freeway wmawiają nam, że ProTune można obrabiać w innych programach do edycji wideo. To bzdura stare programy tego nie robią. dopiero nowe Sony Vegas i Pinnacle 16 TAK. Stare nie miał jedynie możliwość mniejsze lub większe regulacji obrazu, koloru i nic więcej. W efekcie porównywalny materiał z ProTune dawał gorsze efekty (a wymagał mnóstwo czasu by ratować materiał) niż bez ProTune. Większe szumy, ziarno, kontrast itp. itd. Oczywiście materiał nie był do wyrzucenia, ale nie nadawał się do obróbki w CineForm.[/quote]

                              Z ProTune trzeba nauczyć się pracować i tak, nie każdy pierwszy lepszy program pozwoli Ci na to w wygodny sposób. ProTune przede wszystkim zawiera kupę informacji na temat obrazu, gdzie już osoba obrabiająca ma wiedzieć jak je wykorzystać.
                              Nie znam się na typach RAW w fotografii, ale wiem, że tutaj ProTune daje Ci dużo większe możliwości o ile jesteś profesjonalistą. Nie będę się rozpisywać, a odeślę do lektury: , akapit o Protune. Jeśli jesteś fotografem, który działa bezpośrednio na plikach RAW to szacun, bo znasz się na rzeczy. Tutaj również powinieneś inaczej podejść do tematu.

                              [quote name="mariograf"]W reklamach i na pudełku obiecują program do jego obróbki. CineForm to oszustwo bo nie działał prawidłowo więc zostało tylko super Kamera. [/quote]

                              Jak pisałem wyżej - zapłaciłeś za kamerę, program dostałeś za darmo :) więc masz super kamerę i jako taki program do obróbki materiału.

                              [quote name="mariograf"]Sony jest jednak porównywalna ale ma wielokrotnie lepszą gwarancję! Gigantycznie lepszy serwis! Daje kosmicznie profesjonalną obsługę! Sprzedaje wielokrotnie tańsze akcesoria! A CO NAJISTOTNIEJSZE OFERUJE PRAWIE PROFESJONALNE OPROGRAMOWANIE![/quote]

                              Hmm... możesz sprzedać GoPro i kupić Sony.

                              [quote name="mariograf"]GoPro do dziś nie potrafi dać sobie rady z płynnym działaniem menu w kamerze. Jak używasz to sam wiesz że w terenie coś co powinno zrobić się w kilka sekund czasem trwa minuty bo albo się wiesza albo przelatuje za daleko.[/quote]
                              Zgadzam się, że menu raz na 5 prób wyskoczy do głównego menu, ale nie przesadzałbym, że to co robię w 10 sekund muszę wtedy robić w minuty. Co do zawieszania/przechodzenia za daleko nie zdarzyło mi się ani razu.

                              [quote name="mariograf"]No to tu mnie rozbawiłeś Swoim znawstwem?! Przeczytaj co ty piszesz? najpierw że pliki wideo są kodowane.... potem, że CineForm nie jest dekoderem....I nie zawiera kodeków......a na koniec że jest narzędziem do KONWERSJI i podstawowej obróbki.! Zastanów się ile razy sobie w 2 zdaniach zaprzeczyłeś? [/quote]

                              Nie zaprzeczyłem sobie ani razu :) Miałem na myśli: Pliki są konwertowane - nie powiedziałem, że na podstawie kodeków w CF. Dekoder to program dekodujący (np. kodek), więc CineForm nim nie jest.
                              Ale w ostatnim się pomyliłem, zwracam honor! Popełniłem błąd - CineForm faktycznie zawiera jakiś ich kodek w sobie. Zapewne ten, który podczas importu dekoduje pliki.

                              [quote name="mariograf"]CineForm rozkodowuje, dekompresuje ten wysoce skompresowany format mp4 potem konwertuje na AVI lub MOV, po czym na koniec ponownie kompresuje, koduje do mp4. Mie rozumiesz problemu! To z plikami AVI i MOV CineForm ma największe problemy a są to formaty nie kompresowane coś jak TIF w fotografii.
                              [/quote]

                              Fakt, CineForm robi to co napisałeś, nie znam szczegółów, ale wydaje mi się, że jest tak: CineForm importując dekompresuje plik z kamerki i zapisuje w AVI/MOV, a po obróbce koduje do MP4.

                              [quote name="mariograf"](...)a są to formaty nie kompresowane coś jak TIF w fotografii. [/quote]
                              Zakładam, że czytałeś Wikipedię - . Problem w tym, że niedokładnie. AVI, MOV, MP4, etc. są to pudełka, formaty, które w pewnym stopniu mówią nam w czym może być zakodowany w środku obraz/dźwięk. Załączę cytat:
                              [quote] Technologia RIFF wykorzystana w formacie AVI daje możliwość kodowania danych nieskompresowanych lub poddanych kompresji. Najczęściej stosowane w nim formaty kompresji obrazu to Xvid, DivX, Intel Real Time Video, Indeo, Cinepak, MJPEG, Editable MPEG, VDOWave, ClearVideo/RealVideo, QPEG, MPEG-4 część 2 i inne. [/quote]

                              [quote name="mariograf"]Muszę cię zmartwić ale wideo ma więcej wspólnego z fotografią niż sobie wyobrażasz. Każda sekunda to to 25 a czasem 50 zdjęć - pomyśl o tym. [/quote]

                              Jestem tego w pełni świadom :)

                              [quote name="mariograf"]Nie potrafili pomóc i atakowali że to wina kompa. [/quote]

                              Jak widzisz moje i innych pytania również padały o sprzęt, bo aby dowiedzieć się co jest nie tak trzeba przeprowadzić "wywiad", dowiedzieć się co może być źle. Ciężko mi powiedzieć, bo u mnie takie zjawisko nie występowało, ale fakt - CineForm daleko do ideału. Po raz kolejny - to darmowy soft.

                              [quote]Co do ProTune nadal nie mam dowodu na to że ten system jest przydatny (nie sprawdzałem jeszcze w nowym programie) Na dzień dzisiejszy nadal uważam że ProTune to chwyt marketingowy, takie małe oszustwo - jak ktoś nie widzi różnicy to piszą że się nie zna albo że nie ma odpowiedniego sprzętu!!! [/quote]

                              "Ja nie umiem to znaczy, że to oszustwo!". Mniej więcej tak to brzmi. Ja najpierw bym poczytał, popróbował.

                              [quote name="mariograf"]Wiem jedno jak zrobię zdjęcie lustrzanką w RAW (CR2) to wyciągam z niego max a to samo w JPG muszę obrabiać godzinami w Photoshop by zbliżyć się do tego co uzyskam w kilka sekund programem do RAW (w Photoshop też jest taka nakładka)[/quote]
                              A RAW nie da się obrabiać normalnie? Bez "programów do RAW"? Da się, takie programy mają specjalne predefiniowane ustawienia, ale to Ty decydujesz o balansie bieli, czasie ekspozycji i innych wartościach.

                              [quote name="mariograf"]To bzdura , ponieważ większość app. do wideo nie ma odpowiednich wtyczek większość daje możliwość ściemnienia, wyostrzenie, są filtry do balansu bieli lepsze mogą zmiękczać obraz i wyostrzać i tyle. Nie ma zaawansowanych opcji takich jak kontrola Temperatury koloru, Tint, ekspozycji, saturacji i oczywiście wiele innych filtrów dzięki którym surowy materiał można kształtować i dowolnie zmieniać. Takie funkcje mają Sony Vegas, Corel VideoStudio Pro X6 i np Pinnacle16 i to tylko w wydaniach PRO czyli wyjątkowo drogie programy. [/quote]

                              Nie zgodzę się, bo większość programów, w tym darmowe i te ze średniej półki oferują wspomniane opcje. Dla przykładu "kontrola Temperatury koloru, Tint, ekspozycji, saturacji i oczywiście wiele innych filtrów dzięki którym surowy materiał można kształtować " tak jak piszesz zawiera Adobe Premiere Elements 11, który można kupić gdzieś w granicach 300zł. A i nie jeden darmowy program oferuje takie ustawienia. W sumie to prawie każdy program do obróbki wideo, a nie składania slajdów...

                              [quote name="mariograf"]Jak masz Hero3 to zrób próbę. Stwórz 2 materiały, z ProTune i bez. Ten z proTune bez obróbki będzie tragiczny- ziarno przeostrzony, szary płaski. [/quote]

                              Eeee... jeśli pracujesz na plikach RAW i umiesz na nich pracować to zapewne wiesz, że im mniej softwareowego upiększania obrazu tym lepiej, bo możesz potem sam to zrobić. Tak jest też z ProTune.
                              O ile wiem to ProTune nie będzie "przeostrzony" tylko właśnie nieostry, będzie mniej nasycony. Bo to soft na kamerce robi za Ciebie! A tutaj masz możliwość zrobienia tego sam.

                              [quote name="mariograf"]Więc tak... program ma potecjał ale jest źle napisany. I od wielu miesięcy chciałem by FreeWay to przyznało Teraz powstał GoPro Studio 2.0 a ja mówię że dopiero teraz powinni zacząć sprzedawanie kamer. Dopiero teraz jest szansa na wykorzystanie możliwości kamery. [/quote]

                              Czyli jak ktoś Ci daje super sprzęt, ale nie da programu do obróbki to... sprzęt uważasz za beznadziejny? Aha... Moim zdaniem wykorzystanie kamery zależy od użytkownika, a nie programu, który Ci dadzą. Nawiązując do grafiki - korzystając np. z darmowego programu GIMP możesz osiągnąć tyle samo co w Photoshopie, tylko będziesz musiał poświęcić na to więcej czasu i posiąść umiejętności. Bo to co jest zakodowane pod jednym przyciskiem w Photoshopie będziesz musiał uzyskać sam w GIMPie. Właśnie za to płacisz kupując Photoshopa!

                              Krótko podsumowując Przyjacielu, uważam, że masz problem z tym, że darmowy program nie posiada takich funkcjonalności jakie byś chciał i nie chce działać na Twoim komputerze. Jest on darmowy.
                              To tak jakbyś wykopał sobie studnię i narzekał, że nie ma tam krystalicznie czystej wody.
                              Jak kupisz program np. Photoshop, Corel, Sony Vegas masz prawo do reklamacji/zgłaszania problemów i uzyskiwania odpowiedzi/domagania się pomocy. Tutaj dostałeś coś gratis.

                              Druga sprawa to kupiłeś GoPro ze względu na ProTune. Czyli kupiłeś kamerę ze względu na technologię, której nie znałeś, nie używałeś wcześniej i teraz mówisz, że to badziewie.

                              Teraz przejdźmy do dziedziny o której mam większe pojęcie niż o fotografii/obróbce wideo.

                              [quote name="mariograf"]FreeWay pewnie od dawna wie że Hero3 nie ma prawidłowego regulatora napięcia przy ładowaniu. Albo ten regulator jest źle skonstruowany i w Hero4 problem zniknie. To niedopuszczalne by prawidłowo działające ładowarki mogły uszkodzić kamerę. [/quote]

                              No i widzisz, oni założyli pewien standard być może wiedząc o tym problemie (tak jest? Mógłbyś rzucić linkiem? Z chęcią poczytam, bo nie słyszałem o tym). Dlatego określili jakimi ładowarkami, o jakim napięciu należy ładować kamerkę.

                              [quote name="mariograf"]Kamera Hero3 ładowana jest przez port Mini USB, to jest światowy standard i każda sprawna ładowarka z wtykiem Mini USB musi pasować. To o ile się nie mylę jest nawet obwarowane umowami licencyjnymi. Licencja na patent USB zezwala na jego stosowanie ale nie zezwala na jego modyfikacje i niestandardowe wykorzystanie. Każdy producent chcący wykorzystać USB inaczej niż mówi patent musi uzyskać na to zgodę i KROPKA! [/quote]

                              Teraz to Cię poniosło! :) Standardem jest maksymalna prędkość, bitrate, rodzaj wtyczki, ilość pinów, rozmiar, itp.

                              Oraz... sygnał i maksymalne napięcie. Nie będę zagłębiać się w szczegóły, ale jeśli masz w domu kilka ładowarek USB to spójrz na ich specyfikacje. Ja mam wśród swoich mam cztery, z czego każda jest inna:

                              5.0V - 2.0A
                              5.0V - 600mA
                              5.0V - 850mA
                              5.0V - 1A

                              Widzisz różnicę?

                              Tak więc jeśli GoPro zaleca ładowarkę ścienną USB o wartościach 5.0V - 1A, a Ty podłączysz pod ładowarkę 2A to co? To może się nic nie stać, może naładować się szybciej lub coś uszkodzić.

                              [quote name="mariograf"]Jeżeli GoPro stworzył coś co przypomina USB ale tak nie działa Musi wyraźnie ostrzec a właściwie zakazać stosowania innych ładowarek[/quote]

                              Piszą o tym na stronie: .

                              [quote name="mariograf"]Poza tum musieli by dodać do kompletu odpowiednią ładowarkę czego nie zrobili. Zalecenie jest jedynie formą promocji własnych produktów sprzedawanych jako akcesorium i dbałością i żywotność akumulatora który ma konkretną konstrukcję[/quote]

                              Haha, a kto im powie, że muszą? Jak by chcieli to mogę sprzedawać nawet bez kabla USB. To ICH produkt i ICH sposób na zarabianie. W IKEI sprzedają regały, takie kwadratowe za bagatela 200/300zł, a każda "wkładka" do regału kosztuje prawie tyle co sam regał. I co, powiesz, że muszą Ci zapewnić te dokładki?

                              Równie dobrze kupując laptopa możesz żądać słuchawek, kabla Ethernet, USB, bo przecież można używać, ale nie dają kabli.

                              [quote name="mariograf"]szybkie ładowanie prądem powyżej 1000mAh spowoduje drastycznie zmniejszenie ilości cykli czyli aku trafi szybciej szlak! Ale tylko aku ....nie urządzenie. Gdyby moje Hero3 zostało ugotowane przez jakąś sprawną ładowarkę USB to na pewno winne będzie GoPro nie ja![/quote]

                              Jak pisałem wyżej mAh to pojemność. Tak, szlag trafi akumulator, tylko jeśli będzie on w kamerce to różnie może się stać.

                              [quote name="mariograf"]A właściwie to jakaś bzdura, przecież nie wiemy jak jest w USA czy gdzieś tam. może oni tam mówią prawdę o swoich ograniczeniach i nie kłamią swoich klientów.[/quote]
                              Przecież to ten sam sprzęt jest.

                              [quote name="mariograf"]Zrozum że w Polsce GoPro to FreeWay, los twojej kamery zależy od nich to oni zbudowali tą atmosferę i to oni odpowiadają za nasze problemy. To oni są gwarantem i to oni na nas zarobili. Ja ich nie szanuję bo mnie kłamali i do tej pory nie przeprosili. Gdyby to zrobili i obiecali że już nigdy mnie nie oszukają, a jak czegoś nie będą wiedzieć to się przyznają....Ja słowa złego bym na nich nie powiedział. [/quote]

                              A jak dokładnie Cię okłamali?

                              [quote name="mariograf"]Muszę przyznać, że wymienili mi jedno mocowanie bez problemu i wymienili aku od poprzedniej uszkodzonej Hero2. Dobry kierunek.
                              Tylko przepraszam nie było a akurat dla mnie to ważne![/quote]

                              Czyli nie przeszkadzałoby Ci gdyby tego nie zrobili? Ciekawe :)

                              Uff... dotarłem do końca. :)
                              Jak widzisz czasami miałeś rację, a czasami nie. Wyżej opisane rzeczy to moje poglądy oraz informacje oparte na informacjach. Mam nadzieję, że się przydadzą.

                              Pozdrawiam!


                              Wróć do GoPro Hero3 · Następny nieczytany temat →