Graivite Edits
Rozpoczęty przez Graivite , 10 sty 2015 23:20
#21
Napisano 23 styczeń 2015 - 23:37
Z moja kamera nie ma zadnych problemow oprócz szarego paska na ekranie przy uruchamianiu ale to blad oprpgramowania. Pewnie zostanie to poprawione w aktualizacji w lutym Tak to jestem zadowolony az za bardzo. Tez mialem obawy ze bede mial problemy a praktycznie nie ma zadnych
#22
Napisano 24 styczeń 2015 - 21:14
Siemka! Ja również jestem zafascynowany filmikami z YT i Vimeo. Mam w planach kupić własne GoPro i nagrywać wypady rowerowe i spacery po opuszczonych miejscach. Aktualnie pożyczyłem od kumpla Hero3 Black. Chciał mi je sprzedać za 1200zł ale teraz sam musi przemyśleć sprzedaż bo jeszcze jej czasem używa. Za podobną kasę mogę kupić nówkę Hero3+ Silver. Lepszy obiektyw itp. kusi by już zakupić ale boli mnie brak protune. Zastanawiam się właśnie nad tym by dozbierać do Hero3+ Black Też chciałbym z tej kamerki wycisnąć co się da i pobawić się surowym plikiem w After Effects. Mógłbyś mi powiedzieć w jaki sposób poprawiasz obraz? Odszumianie? Auto color? Saturation? Curves? Ogólnie jestem świeżak a chciałbym się czegoś dowiedzieć i doszkolić
RGB Collor Correction, Brightness & contrast
Może wyglądać, że to tylko zabawa kolorami i kontrastem, jednakże sam proces obróbki jest trochę inny. Szukałem sporo, naczytałem się jeszcze więcej. Nie chcę podawać gotowego przepisu na tacy, ale podzielę się kilkoma wskazówkami.
Rozdzielczość FullHD, jaką większość używa, jest okej do momentu obróbki obrazu. Obraz nagrany bez protune moim zdaniem bardzo słabo nadaje się na dalsze prace. Podstawa to dobrze ustawiony protune. Sam obraz wygląda trochę kanciasto, co w połączniu z obróbką tworzy obraz rodem z Minecrafta. Jak ja to nazywam "easy mode" jest wtedy, gdy chcę tylko delikatnie poprawić obraz. Przy nagraniach FHD jestem zadowolony z jakości pliku wyjściowego, ponieważ obróbka nie degraduje obrazu w sposób znaczny. Natomiast drogę, jaką obrałem, można nazwać bardzo degradacyjną. Przy bardzo słonecznym dniu chmury były prześwietlone, a cienie czarne, bez szczegółów. Tutaj protune ratuje nas opcją kompensacji ekspozycji, często minus pół działki lub nawet całą. Co zupełnie niszczy cienie, natomiast ratuje prześwietlone obszary. Czy istnieje sposób, żeby połączyć zarówno szczegóły w ciemnych partiach jak i jasnych ? Istnieje takie magiczne szkiełko, z którego mało kto korzysta z GoPro - bardzo często używany w fotografii (szczególnie odblasków ). W niedalekiej przyszłości, jak nagram nalezyty materiał, to się nim podzielę tutaj.
Najważniejsze zostawiłem na koniec:
Pamiętajcie! 3/4 sukcesu to poprawnie nagrany kadr. Każde moje nagranie, to włączony Protune, kompensacja ekspozycji o minus pół lub jedną działkę, ISO limit 400-1600, automatyczny balans bieli i kolor jako flat.
Pozdrawiam
#25
Napisano 25 styczeń 2015 - 06:59
Siema wtrącę się trochę w temat filtrów. Jeśli mega słońce to polecam filtry szare czyli zwane też jako ND filter. Czemu bo przydadzą się czwórkowiczom przy długich czasach naświetlania
Zobaczcie przykład co prawda z użyciem lustra ale ... myślę że spokojnie z gopro też pójdzie
Z tego co pamiętam z wpisów czwórkowiczów to jest nawet 30 sek czas ekspozycji więc wystarczająco długo by można było używać filtra ND... tyle teorii kto ma możliwość niech sprawdzi filtr ND
Zobaczcie przykład co prawda z użyciem lustra ale ... myślę że spokojnie z gopro też pójdzie
Filtr polaryzacyjny to ja bym polecił połówkowy ale dobrej firmy
Wtedy filmowanie nad wodą robi się ciekawsze bo dzięki temu filtrowi redukujecie odbicie światła i np połysk w wodzie , na masce auta
Sami zobaczcie od 3:54 jak to wygląda link do właściwej minuty nie pokazuje filmu więc kliknąć
#26
Napisano 25 styczeń 2015 - 09:47
Skiper83, muszę się z Tobą nie zgodzić. Przy wyborze typu filtra trzeba się zastanowić do czego chcemy go używać. W mojej sytuacji, gdzie dużo używam GP przy motocyklu czy aucie, połówkowy by się nie sprawdził. Kamera na kasku, głową ruszam w różne strony świata. Dlatego wybrałem filtr polaryzacyjny od Polar Pro (Venture3+ Glass). Filtr ma dwie zalety, działa na całej powierzchni i przyciemnia obraz. Można powiedzieć, że mam polar i ND w jednym.
Przy bardziej statycznych scenach połówkowy da dużo lepsze efekty. Minusem jest to, że trzeba go co chwilę ustawiać, w zależności ustawienia do słońca.
Najważniejsze - "Filtr polaryzacyjny to ja bym polecił połówkowy ale dobrej firmy"
Pamiętajcie, że słabej jakości filtr firmy noname odbije sie na jakości filmów. W końcu to szkło, przez które nagrywa nasza kamerka.
#28
Napisano 26 styczeń 2015 - 08:37
Z polarami nie jest tak różowo w przypadku szerokich kątów, zwłaszcza tak dużych jak w kamerach sportowych. Filtry polaryzacyjne nie działają tak samo mocno na całą powierzchnię obrazu. Moc efektu jest uzależniona od kąta padania światła np. słonecznego. Przy szerokokątnych obiektywach efekt, zwłaszcza na błękitnym niebie, staje się paskudny. Część nieba będzie koloru ciemno granatowego, a inna część jasna jak piekarz w zimie.
Pierwsze z brzegu przykłady, wzięte z netu:
img292.imageshack.us/img292/6185/img4181cbld1.jpg
i.imgur.com/LXuN7.jpg
www.fotopolis.pl/media/obrazki/JMozdzynski_Foto-02213.jpg
#29
Napisano 26 styczeń 2015 - 09:59
Z polarami nie jest tak różowo w przypadku szerokich kątów, zwłaszcza tak dużych jak w kamerach sportowych. Filtry polaryzacyjne nie działają tak samo mocno na całą powierzchnię obrazu. Moc efektu jest uzależniona od kąta padania światła np. słonecznego. Przy szerokokątnych obiektywach efekt, zwłaszcza na błękitnym niebie, staje się paskudny. Część nieba będzie koloru ciemno granatowego, a inna część jasna jak piekarz w zimie.
Pierwsze z brzegu przykłady, wzięte z netu:
img292.imageshack.us/img292/6185/img4181cbld1.jpg
i.imgur.com/LXuN7.jpg
www.fotopolis.pl/media/obrazki/JMozdzynski_Foto-02213.jpg
rozwiń temat jak możesz
#30
Napisano 26 styczeń 2015 - 11:10
Na zdjęciach widać wszystko czyli nierównomiernie przyciemnione niebo. Taka uroda polara.
Doświadczenie: przy słonecznym, bezchmurnym dniu weź polara w rękę, skieruj się w stosunku słońca o 90 stopni (wtedy efekt polaryzacji działa najmocniej) i przykładając filtr do oka obróć go tak aby uzyskać jak najciemniejszy błękit nieba. Teraz nie zmieniając ustawień filtra zacznij się obracać w koło. Zauważysz, że przyciemniające działanie filtru będzie zanikać przy skierowaniu się w stronę słońca oraz w kierunku przeciwnym do niego a najmocniejszy wpływ stwierdzisz przy kącie 90* w stosunku do naszej gwiazdy (bez różnicy czy w lewo czy w prawo od słońca).
W przypadku zdjęć i w miarę standardowych ogniskowych czyli od powiedzmy 24 mm (dla pełnej klatki małego obrazka 35 mm kąt to "zaledwie" 84 st.) i dłuższej, efektu na zdjęciu najczęściej nie uświadczysz. Przy szerokich kątach jak w rybim oku, kamerach GoPro, Sony i innych, które pokazują aż 170*, efekt będzie widoczny aż za dobrze.
Wynika to z faktu, że niebo nie jest spolaryzowane jednolicie.
Tutaj jeszcze jeden przykład nierównomiernego działania filtra polaryzacyjnego, przedstawione na bardzo szerokim ujęciu
#34
Napisano 26 styczeń 2015 - 11:56
Bierz najlepszy filtr na jaki Cię stać albo jesteś bez bardzo wielkiego bólu kupić. Zwróć uwagę na powłoki przeciwodblaskowe. Każdy filtr pogarsza jakość obrazu, ponieważ światło musi przejść przez ciało stałe o znacznej gęstości. Więcej powłok = mniejsze straty i mniejsze pogorszenie jakości obrazu, lepsza praca pod światło. Nawet w przypadku UV jest widoczna różnica a co dopiero w przypadku polarów, które już na wstępie zabierają 2,5 działki przysłony światła.
Ja bym brał adapter i osobno filtr firmy znanej i lubianej, z uwzględnieniem powłok, a nie jakiegoś krzaka.
#36
Napisano 28 styczeń 2015 - 16:40
Sposób obróbki podobny do tego z pierwszego postu.
Obraz jest nieostry, ponieważ jest to wycinek z materiału nagranego przez szybę auta. Jakieś uwagi? Obraz za jasny, za duży kontrast, saturacja przesadzona?
W razie potrzeby wrzucę 1 minutowy filmik, z którego są powyższe zdjęcia.
W razie potrzeby wrzucę 1 minutowy filmik, z którego są powyższe zdjęcia.
#38
Napisano 01 luty 2015 - 22:13
Jak na moje ślepe oko to mogłoby być ciut ciemniej ale aktualny efekt jest ciekawy i podoba mi się. Z tego co kojarzę to bawisz się w AE i Premiere. Robiłeś może slowmotion?
Kiedyś testowo ustawiłem prędkość klipu na 50% i to działało całkiem zacnie. Nigdy się tym jakoś bardziej nie interesowałem, nie używam.
#39
Napisano 02 luty 2015 - 17:59
Pytam, ponieważ przy znacznie niższych wartościach (3,5,10%) tworzy mi się takie jakby falowanie obrazu w kluczowych dla slowmotion miejscach. Czytałem, że jest to spowodowane słabym kontrastem obiektu a jego tła. Niestety widziałem filmik gdzie obiekt(rozrzucany śnieg) bardziej zlewał się z niebem a i tak efekt wyszedł kapitalnie. Zatem szukam i pytam tu i tam
Wróć do Dyskusje ogólne o postprodukcji · Następny nieczytany temat →