Jump to content

Most Liked Content


#31714 warny, bany i inny karcer...

Posted by D2idek on 06 February 2015 - 08:58

Ostatnim czasem straszny syf sie tu zrobił, post goni post że forum się gotuje...

dużo nowych ludzi (chwała za to !) ale duża część z nowych rejestruje się na forum i od razu klepie post jaki ktoś napisał godzinę wcześniej BO PRZECIEŻ MU WOLNO ! A ODPOWIEDZ MU SIĘ NALEŻY !

 

jestem również zarejestrowany na forum motocyklowym (nareszcie

WARN bez żadnego ale, Post w którym zamieściłem link został edytowany przez moda i pięknie zaznaczone że dostałem za to warna.

U nas czegoś takiego nie ma a szkoda, bo przez ten syf jaki tu się od jakiegoś czasu wydarzył, mi się odechciało aż tak często przebywać na tym forum. Ja wiem że żadna to strata po mnie .... ale co jeśli przestanie wchodzić kilku innych userów którzy mają pojęcie o tym co piszą ? wtedy będzie ogromna strata dla forum...

Administratorzy i moderatorzy proszę pomyślcie o tym, warnowanie a w skrajnych przypadkach głupoty banowanie to nic złego....


  • szymonpoznan1, mistrzCK, mcdavid and 4 others like this


#28714 Porównanie danych technicznych nowości z 2014 roku

Posted by Bartq on 31 December 2014 - 15:31

Wciąż rosnąca popularność kamer sportowych sprawiła, że są one używane już nie tylko do rejestrowania naszych wyczynów sportowych, ale również zwykłych wydarzeń jak koncert czy też zabawy z psem. Nieprzeciętne parametry względem zwykłych aparatów czy kamer i małe rozmiary urządzeń z pewnością miały ogromny wpływ na popularyzację kamer sportowych. Wraz ze wzrostem zainteresowania tym segmentem, zwiększa się konkurencja i oczywiście wybór kamer, co może sprawić, że przeciętny konsument zadaje sobie pytanie „która kamera będzie dla mnie najlepsza?”.

Przygotowaliśmy dla Was krótkie porównanie specyfikacji i funkcji najważniejszych i najciekawszych nowości, które przyniósł rok 2014. Miejmy nadzieję, że jest to prognostyk lepszego roku 2015, czego sobie i Wam życzymy :mrgreen: .

Oprócz kamer GoPro, które każdy kojarzy, przyjrzymy się danym ósmiu innych modeli:

- GoPro Hero4 Black
- GoPro Hero 4 Silver
- Sony Action Cam Mini
- Contour Roam 3
- Panasonic HX-A500
- Drift Stealth 2
- JVC Adixxion GC-XA2
- Garmin Virb Elite
- Veho MUVI K2 NPNG

Lista przedstawia premiery roku 2014, dlatego tez brakuje takich kamer jak Drift Ghost-S, czy też starszych modeli Sony Action Cam, które również mogą okazać się ciekawą alternatywą dla poszukiwaczy nowej kamery.

Zanim przejdziemy do porównania, należy wspomnieć, że producenci kamer sportowych przy niektórych specyfikacjach wciąż nie mają ustandaryzowanych oznaczeń, dlatego też w paru przypadkach, dane nie zostały podane.


Wymiary

med_gallery_22566_70_25424.jpg
med_gallery_22566_70_28682.jpg
med_gallery_22566_70_1582.jpg

Jak widać na powyższej grafice, producenci dostarczają wiele kamer w różnych kształtach i wymiarach. Z punktu widzenia konsumenta, jest to pozytywna sytuacja, ponieważ klient może zakupić urządzenie, które kształtem i rozmiarem najlepiej będzie spełniało stawiane wymagania.

Wymiary podane są bez dodatkowych obudów (również dla GoPro, pomimo zdjęcia w obudowie). Kierując się wymiarami i kształtem kamer, należałoby jeszcze sprawdzić dostępność i kształt mocować, które dodatkowo wpłyną na ostateczne wymiary urządzenia.
*Wymiary kamery Veho MUVI K2 NPNG obejmują odczepiany wyświetlacz LCD – bez niego, długość kamery to 23 mm.


Waga

med_gallery_22566_70_37814.jpg
med_gallery_22566_70_17713.jpg
med_gallery_22566_70_2318.jpg

Jak widać na powyższym obrazku, różnica między najlżejszą kamerą i najcięższą może wydawać się bardzo duża. Jednak związane jest to z tym, że w zależności od producenta, już sama konstrukcja kamery może być uszczelniona a nawet wodoodporna. Część kamer natomiast musi zostać umieszczona w dodatkowej obudowie.

Na przykład GoPro HERO4 Silver umieszczona w wodoszczelnej obudowie waży już 147g, co sprawia, że parametrem wagi zbliża się do kamer, które tej obudowy nie wymagają.

Ze względu na specyficzną budowę kamery Panasonic HX-A500, należałoby rozdzielić wagę samej kamery od głównej części. Sama kamera waży 31g, natomiast pozostała część to 128g. Należy zauważyć, że przyczepiając samą kamerę do kasku, będzie ona nieporównywalnie lżejsza od reszty kamer (główna część kamery może zostać w plecaku, czy zamontowana gdzieś na ręce).

Ponownie, dane dla kamery Veho MUVI K2 NPNG zawierają odczepiany ekran LCD.


Wodoodporność

med_gallery_22566_70_41548.jpg
med_gallery_22566_70_9372.jpg
med_gallery_22566_70_37948.jpg

Wszystkie kamery przedstawione w porównaniu możemy zabrać pod wodę. Jednak niektóre z nich, będą wymagać dodatkowej obudowy, która zapewni nam pierwotnie szczelność, lub zwiększy głębokość, na którą będziemy mogli zabrać kamerę.

Dołączone do zestawów obudowy wodoodporne, oznaczają przeważnie to, że taką kamerę możemy zabrać na większe głębokości i przebywać z nią tam dłużej w porównaniu do kamer, które już na poziomie konstrukcji mają taką wodoodporność. Z tego powodu kamery takie jak JVC Adixxion i Garmin Virb Elite mogą również zostać umieszczone w opcjonalnej obudowie, która zwiększy ich odporność na głębokość.

Dla osób, które będą wystawiać kamery na ekstremalnie niskie temperatury i nie chcą używać dodatkowych obudów, najodpowiedniejsze będą zbudowana z aluminium Contour Roam3 lub też JVC GC-XA2, która wyróżnia się dużą odpornością na wstrząsy i mróz. Dobrym rozwiązaniem na mrozy jest również kamera Drift Stealth 2, która przy -11 stopniach traci tylko 17 minut z czasu nagrywania.


Field of view (ogniskowe)

med_gallery_22566_70_56272.jpg
med_gallery_22566_70_41414.jpg
med_gallery_22566_70_7858.jpg

Szeroki kąt filmowania jest bardzo przydatny w kamerach sportowych, ponieważ dzięki temu jesteśmy w stanie „zmieścić więcej” podczas nagrywania. Zapobiega to umknięciu obiektów, które chcemy filmować. Wszystkie kamery w porównaniu spełniają ten wymóg i posiadają ogniskowe od 17 do 20mm.

Dla kamer, przy których widocznie są gwiazdki, ogniskowa została obliczona w oparciu o dane dostarczone przez producentów. Jest to spowodowane tym, że nie wszyscy producenci dostarczają dane o tym parametrze w standardowym formacie.

Najszerszym kątem widzenia może pochwalić się GoPro, Sony Action Cam Mini oraz Contour Roam3, które posiadają 170 stopni kątu filmowania. Wartości dla kamery Garmin zostały obliczone na podstawie przykładowych zdjęć, gdyż producent nie dostarcza danych na ten temat.

Warto wspomnieć, że kamery Contour Roam3 oraz Drift Stealth 2 posiadają obrotowy obiektyw, który może być obracany zależnie od tego w jakiej orientacji chcemy nagrywać. Jest to bardzo przydatna funkcja np. przy kamerze zamontowanej na kasku.


Przysłona

med_gallery_22566_70_28606.jpg
med_gallery_22566_70_38581.jpg
med_gallery_22566_70_18608.jpg

W przypadku wartości przysłony, mało producentów podaję tę wartość. Należy jendak zakładać, że zdecydowana większość kamer sportowych posiada przysłonę w zakresie F2.4 do F2.8 (bazując na danych od innych producentów wnioskujemy, że ta wartość jest optymalna).


Wielkość matrycy

med_gallery_22566_70_19092.jpg
med_gallery_22566_70_18882.jpg
med_gallery_22566_70_2534.jpg
Mały rozmiar kamer wiąże się z małym rozmiarem matrycy. Dlatego też nie powinno dziwić, że producenci tych kamer stosują rozmiary matrycy w przedziale 1/3.2” do 2.3”.

Zastosowane matryce są wielkości tych stosowanych w smartfonach i jednocześnie zdecydowanie mniejsze od tych stosowanych w aparatach z wyższej półki. Podyktowane jest to oczywiście tym, że użytkownik wymaga od kamery sportowej małego rozmiaru. Zwiększenie matrycy wiązałoby się automatycznie ze zwiększeniem całej kamery.


Nagrywanie w jakości 4K

med_gallery_22566_70_10641.jpg
med_gallery_22566_70_18108.jpg
med_gallery_22566_70_26251.jpg

Jeszcze rok temu GoPro było jedyną kamerą, która nagrywała w jakości 4K, i to na dodatek z prędkością tylko 15 klatek na sekundę. W tym roku mamy już 3 modele nagrywające w tej jakości. Podczas gdy GoPro HERO4 Silver nagrywa tylko z prędkością 15 fps, to już GoPro HERO4 Black i Panasonic HX-A500 osiąga już użytkowy klatkaż 30/25 fps.


Nagrywanie w jakości Full HD

med_gallery_22566_70_43910.jpg
med_gallery_22566_70_12919.jpg
med_gallery_22566_70_44648.jpg
Wszystkie wybrane modele obsługują jakość 1080p i zdecydowana większość filmuje w tej jakości z prędkością 60 fps. Jedynie Contour Roam3, Drift Stealth 2 i Garmin Virb Elite są ograniczone do 30 fps. Rok zamyka GoPro HERO4 Black, które jako jedyne filmuje w jakości Full HD z imponującymi 120 klatkami na sekundę.


Rozdzielczość zdjęć

med_gallery_22566_70_45501.jpg
med_gallery_22566_70_46276.jpg
med_gallery_22566_70_24709.jpg

Kamery sportowe są stworzone głównie do filmowania, dlatego też nigdy nie będą lepsze od aparatów DSLR. Ale gdy już będziemy szusować na francuskich Alpach, albo wspinać się w wysokich górach Azji, to będzie prawdopodobnie jedyna opcja jeżeli chodzi o wykonanie zdjęcia. Warto zatem sprawdzić jakie są możliwości poszczególnych kamer. Wybrane kamery robią zdjęcia w jakości od 5 megapikseli do 16 megapikseli.

Warto jednak zaznaczyć, że w przypadku kamery JVC, która wykonuje zdjęcia w jakości 16 megapikseli, matryca ma rozmiar 8 megapikseli. Z kamerą Drift Stealth 2 piksele zostały „upchane” na jeszcze mniejszej matrycy – na 3 megapikselowej matrycy Aptina, kamera wykonuje zdjęcia 12 megapikselowi. Jednak w przypadku kamery Panasonic HX-A500 sprawa wygląda inaczej. Kamera wyposażona w matrycę 12.8 megapiksela wykonuje zdjęcia z jakością 8.34 megapiksela, co pozytywnie odbija się na jakości.

Dodatkową funkcją, która może przydać się osobom wykonującym dużo zdjęć jest podgląd na żywo, dlatego warto też sprawdzić czy kamera, która nas interesuje jest wyposażona w ekran LCD.


Zdjęcia seryjne

med_gallery_22566_70_41083.jpg
med_gallery_22566_70_19312.jpg
med_gallery_22566_70_8628.jpg

Tryb zdjęć seryjnych bywa przydatny w sytuacjach gdy chcemy sfotografować dynamiczną akcję. Pod tym kątem zdecydowanie wyróżnia się GoPro HERO4, które potrafi zrobić 30 zdjęć w sekundę. Drugą w tym zestawieniu jest kamera JVC, której rezultat jest o połowę gorszy od GoPro, czyli 15 zdjęć na sekundę.

Podana przy Contour Roam3 wartość jest interwałem zdjęć poklatkowych, czyli Time Lapse (tryb oczywiście jest dostępny również w pozostałych kamerach). Kamera nie posiada trybu zdjęć seryjnych.


Ekran LCD

med_gallery_22566_70_4584.jpg
med_gallery_22566_70_18996.jpg
med_gallery_22566_70_21770.jpg

Podczas gdy niektóre z kamer trzymają nas w niepewności co do kadru zdjęcia/filmu aż do momentu importowania plików na komputer, inne oferują ekrany LCD, które ułatwiają kadrowanie przed rozpoczęciem filmowania.

Największy ekran LCD posiada Veho Muvi K2 NPNG, które może pochwalić się 2” wyświetlaczem. Na drugim miejscu uplasowało się GoPro HERO4 Silver z dotykowym wyświetlaczem o rozmiarze 1,75”.

Mniejsze wyświetlacze posiadają również kamery Panasonic HX-A500, Garmin Virb Elite oraz JVC GC-XA2, przy czym Garmin nie podaje rozmiaru wyświetlacza. Na rynku dostępny jest także opcjonalny wyświetlacz do kamery GoPro HERO4 Black, a w przypadku SONY Action Cam posłużymy się zegarkiem z podglądem.



Łączność Wi-Fi
med_gallery_22566_70_30058.jpg
med_gallery_22566_70_5269.jpg
med_gallery_22566_70_20513.jpg

Z pośród całego zestawienia, tylko Contour Roam3 nie posiada wbudowanej łączności Wi-Fi. W innych kamerach za pomocą łączności Wi-Fi mamy możliwość skorzystania z takich funkcji jak share’owanie zdjęć/filmów, łączność z pilotem czy też połączenie z urządzeniem mobilnym w celu uzyskania podglądu na żywo.

Kamera Panasonic HX-A500 oraz Sony Action Cam Mini dodatkowo oferują łączność NFC, która umożliwia łączność z innymi kompatybilnymi urządzeniami. Garmin Virb Elite posiada natomiast wbudowany GPS.


Karty pamięci

med_gallery_22566_70_37889.jpg
med_gallery_22566_70_19111.jpg
med_gallery_22566_70_9951.jpg

Zdecydowana większość kamer korzysta z kart microSD ze wzlędu na małe rozmiary, jednak JVC GC-XA2 odczytuje standardowe karty SD. Sony Action Cam Mini dodatkowo obsługuje karty Memory Stick Micro.


Żywotność baterii

med_gallery_22566_70_16737.jpg
med_gallery_22566_70_12218.jpg
med_gallery_22566_70_20231.jpg

Żywotność baterii może zmieniać się pod wpływem wielu różnych czynników, dlatego też wszelkie pomiary dla tych samych kamer mogą znacznie odbiegać od siebie. W zestawieniu dla kamer GoPro HERO4 Black i Silver, Drift Stealth 2 oraz Garmin Birb Elite zostało ustawione nagrywanie w jakości 1080p 30 fps z wyłączonym Wi-Fi.

Kamera JVC GC-XA2 filmowała z prędkością 30 fps w jakości 720p, podobnie jak Veho Muvi K2 NPNG, która osiągnęła 4 godziny filmowania. W przypadku braku oficjalnych danych dla kamer Sony Action Cam Mini oraz Panasonic HX-A500, przyjęto czasy zgłaszane przez samych użytkowników, odpowiednio 1 godzina i 15 minut dla Sony Action Cam Mini i 2 godziny 30 minut dla Panasonic HX-A500.


Cena

med_gallery_22566_70_922.jpg
med_gallery_22566_70_26525.jpg
med_gallery_22566_70_15939.jpg
Najtańszą w zestawieniu kamerą jest JVC GC-XA2BEU, którą dostaniemy już za 899 PLN, ale jest ona ciężko dostępna. W przypadku niektórych kamer, ceny różnią się w zależności od zestawu jaki wybierzemy. Na przykład dla Sony Action Cam Mini, cena 1399 PLN to cena z pilotem z podglądem na żywo. Jeśli nie chcemy tego dodatkowego urządzenia, to kamerę Sony możemy mieć już za 1099 PLN. Jedyną kamerą w zestawieniu, która nie jest dostępna na razie w Polsce jest Contour Roam 3, której cena za granicą to 250$.

Mamy nadzieję, że to porównanie będzie przynajmniej w małym stopniu przydatne. Oczywiście wiele kwestii nie zostało poruszonych, lub tylko powierzchownie, jednak zawarte dane powinny Wam przynajmniej trochę ograniczyć zakres poszukiwań.

 

 

źródło: Gizmag.com


  • Filonnet, mistrzCK, D2idek and 4 others like this


#26010 Hero 4 Black Night Mode

Posted by konami84 on 02 November 2014 - 12:51

Ujęcie z Drona w dzień wszystkich świętych funkcja night mode Gopro 4 Black

Attached Thumbnails

  • G0250643.jpg

  • Filonnet, szymonpoznan1, mistrzCK and 3 others like this


#25221 Gopro H4 Silver - TEST

Posted by D2idek on 09 October 2014 - 14:19

Zachęcam wszystkich do składania sugestii odnośnie co i w jaki sposób przetestować w kamerce GP H4 Silver którą posiadam od 07/10/2014,

Sugestie i prośby składajcie proszę na PW, tak aby tu było jak najmniej spamu, to na pewno ułatwi późniejsze odnajdywanie ważnych informacji dla zainteresowanych.

Wiele kwestii w tym teście odniesie się do porównania z Driftem Ghost S którego posiadałem wcześniej.

 

suchych danych przytaczać nie będę bo każdy zainteresowany odwiedzi stronę producenta i tam znajdzie wszystkie cyferki...

a więc zacznę od tego co mnie rozczarowało i pozytywnie zaskoczyło:

 

pozytywy:

-wg. mnie bardzo dobra jakość wykonania kamery/ obudowy jak i akcesoriów

(o jakości i porównaniu akcesoriów zamiennik- oryginał później)

- gabaryty- gopro 3/3+/4 mam pierwszy raz w ręku i jestem zaskoczony miniaturyzacją

- wbudowany LCD ! genialna sprawa- nie dość że wielkość kamery jest ta sama co w 3+ to mamy LCD który się przydaje bardzo jak już się przekonałem (o jego obsłudze później)

- boczny przycisk ustawień (zdaje się że 3/3+ tego nie miały a bardzo to ułatwia sprawę konfiguracji

 guzik ten pełni 3 funkcje jednocześnie  ustawienia/wifi/tagging

- zdjęcia nocne (będzie relacja a nawet kilka sampli już na forum jest) są genialne ! ( choć pamiętać należy że to nie jest lustrzanka i nie można oczekiwać od GP jakości lustra!!!

- dodatkowe drzwiczki - zamknięte/ całe otwarte/do obsługi LCD

- inne które na pewno wyjdą wraz z czasem użytkowania

 

 

 

negatywy: 

- spodziewałem się dłuższego czasu pracy na baterii (test będzie jak dobrze sformatuje baterie) M.Bergsma wykręcił czas 2h z minutami

- ciężko chodzi przycisk w obudowie od ustawien (symbol klucza) choć to może kwestia wyrobienia go

- w obudowie na mocowaniu drzwiczek nie ma przerwy, przez co nie można przewlec sznurka zabezpieczającego do tethers ! SZKODA!!

 ratuje zakup obudowy od 3+

- brak pilota WiFi w zestawie!

- inne które mam nadzieję że nie wyjdą !

 

wielu z was zastanawia się nad zakupem 3+B czy 4S, dlaczego ja wybrałem 4 ?

Dlatego że cena taka sama jak 3+B a to ,,ta sama" kamera ale z dodanymi ciekawymi funkcjami jak np. NIGHT PHOTO/ NIGHT LAPSE, PROTUNE dla zdjęć i video, 1080/60 w Superview, 4K i 2,7K, wbudowany LCD

ok nie ma pilota w zestawie jak w 3+B ale jest LCD a dzięki temu jak już kupimy to nosimy tylko jeden BACPAC (battery) a nie dwa jak w przypadku 3+....

 

może przejdziemy do opisu poszczególnych elementów zestawu który dostarcza producent:

OBUDOWA :

to praktycznie to samo co w 3+ z różnicą o której pisałem wyżej a którą widać na poniższym zdjęciu:

_DSC2546.JPG _DSC2547.JPG _DSC2548.JPG

_DSC2549.JPG _DSC2550.JPG

w zestawie otrzymujemy drzwiczki wodoodporne do obsługi LCD, obsługa jest prosta wymaga użycia troszkę siły ( przerwa między LCD a obudową to kilka mm, ale bez problemu da się obsługiwać LCD na powietrzu jak i pod wodą. godne polecenia!! ( nie da sie w takich drzwiczkach wyłączyć LCD przyciskiem na kamerze w lewym dolnym rogu. Ale można ustawić automatyczne usypianie go.

O uszkodzenie LCD w tych drzwiczkach też bym raczej sie nie bał, bo trzeba by mieć niezły nie fart aby kamera spadła akurat na coś ,,ostrego" na LCD bo sam upadek na tylna ściankę nic na pewno jej nie zrobi.

 

KAMERA:

4 diody LED czerwone informująca od nagrywaniu migającym światłem, z możliwością wyłączenia wszystkich lub części z nich, jedna niebieska od statusu połączenia WIFI, na tylnej ściance przycisk od ON/OFF LCD, na bocznej ściance przycisk ustawień który pełni 3 funkcje:

- szybki dostęp do ustawień wybranej opcji ,,nagrywania"

-dłuższe przytrzymanie włącz lub wyłącza WIFI (dioda led)

-podczas nagrywania video funkcja oznaczania (tagowanie)

pod klapką złącz znajduje się wyjście mini USB/ MICRO HDMI oraz slot na MICRO SD ( w instrukcji napisali że obsługuje max 64GB)

_DSC2552.JPG _DSC2553.JPG _DSC2554.JPG _DSC2555.JPG _DSC2556.JPG

 

moja pracuje na karcie SANDISK EXTREME 45mbs  ale mam też ultra 32GB i również działa bez problemu ( muszę jeszcze zobaczyć jak ultra poradzi sobie z trybem Burst 30/1 oraz 4K...

 

Łączność

wbudowane Wifi oraz Bluetooth (w menu ustawiamy tylko Wifi od BT nie ma żadnych ustawień)

z Gopro APP sprawdzałem na dwóch telefonach (samsung trend, htc desire x) niestety na moim HTC w momencie przełączenia sie na podgląd na żywo telefon ,,wywala" na pulpit główny, w Samsungu działa bez problemu ! opóźnienie jakie widać to mniej więcej na ,,oko" 1 max 2 sekundy generalnie jak dla mnie super i nie drażni taki ,,lag"

przypuszczam że problem z HTC wynika z jego hmm wyeksploatowania już :twisted:

 

Zasilanie

pierwsza próba testu baterii na ustawieniach 1080/60 protune ON lowlight ON, w scenerii nocnej wypadły dla mnie kiepsko bo sumując czasy nagrań wyszło mi 1h37m, ten test będzie co jakiś czas powtarzany na różnych ustawieniach i różnych warunkach...

 

EDIT:

jeśli chodzi o czas pracy na baterii to nie rajcuje nie odliczanie co do minuty że ta tyle a inna to dwie minuty niej ale...

przykład 1:

temp. otoczenia ok. +2-4 st. 1080p 24fps protune off wifi off quick capture on - kamera włączana i wyłączana nagrywane zjazd i znów wyłączona... tym sposobem wytrzymała ok. 4 godzin... na cały jednodniowy wypad do Białki potrzebowałem 2 baterie z tym że drugiej do końca nie rozładowałem (nagrywana ujęciami także droga w pierwsza stronę)

przykład 2:

temp otoczenia ok. 0+4 st. 1080p/1080S 24fps protune on wifi on (sterowana pilotem) kamera ze stale włączonym wifi, sama kamera włączona przez ok. 70 %czasu... czas pracy ok 3 godzin ! (nie rozładowana do końca) czas spędzony na stoku to 5 godzin wiec dwie baterie potrzebowałem.

 

Ja jestem zadowolony ! niby GoPro czasem pracy nie zachwyca ale jak się to jakoś z głową używa to można z tym fajnie żyć...

Ze swojej strony BARDZOOO polecam na narty/snowbord opcje QUICK CAPTURE - mega wygodna funkcja, wygodniejsza niż sam pilot który też jest fajny i bardzo przydatny.

 

DŹWIĘK :

nie miałem jeszcze okazji nagrywać z otwartymi drzwiczkami, ale np. na stoku w zamkniętej obudowie (twarde drzwiczki) dźwięk jest spoko ! da się zrozumieć rozmowy jak i inne dźwięki z otoczenia... a przy tym nie ma tak uciążliwego hałasu wiatru. Nagrywałem również kamerą bez obudowy imprezę w pomieszczeniu zamkniętym i tu również nie mam zastrzeżeń ale pod tym względem ja wymagający nie jestem ...

 

PODSUMOWANIE PO 3 MIESIĄCACH

kamera droga i nie ma co ukrywać że jest inaczej, zwłaszcza że akcesoria mniej i bardziej potrzebne kosztowały drugie tyle...

wad fabrycznych oprócz wspomnianego na forum paska na LCD wyświetlanego przez 1-2 sek. po uruchomieniu kamery nie stwierdziłem działa wszystko jak należy. Ja jestem bardzo zadowolony i mogę polecić zakup. !

 

 

 

 

 

CDN...


  • Priders, tytus77, czenka and 3 others like this


#14865 KONKURS kameryPOV i Freeway! - ogłoszenie wyników

Posted by Tworek on 23 January 2014 - 12:34

Pomijając fakt konkursu itd. jak można polubić film, nie oglądając go ? 333 wyświetlenia (na godzinę 13:30) 579 polubień ?

 

Iście do celu po trupach, za wszelką cenę żeby wygrać. Świat schodzi na psy, byle by wygrać "złote kalesony"

 

Co do samego lajkowania wśród własnego grona znajomych, przyjaciół czy rodziny, jest to jak najbardziej OK, ale wysyłania spamu do ludzi których w sumie się nie zna to wg mnie jest to zagrywka poniżej pasa dla rywali, po prostu taki zachowanie nie jest to fair play.


  • Filonnet, Michal, Night_Angelus and 2 others like this


#34857 Dłuższa ekspozycja w Hero3+ #autoexec.ash

Posted by Krzysiek976 on 29 March 2015 - 22:32

No więc idę z pozytywnymi wiadomościami  :)

 

1506379700_1427667042.jpg

 

 

Dogadałem się z tym gościem , który okazał się bardzo miłym i pomocnym Panem  :) Oto zdjęcie jakie udało mi się zrobić o północy.Zauważalny szum , ze względu że ustawiłem dosyć wysokie iso  ;) Fotka jest po minimalnym retuszu.

 

To samo zdjęcie ,bez moda.

 

6183009000_1427669128.jpg

 

Już tłumaczę jak uzyskać długą ekspozycję w Hero3/3+

 

1.Pobieramy ten plik ( wrzuciłem na sendspace żebyście nie musieli latać po stronach i męczyć się z downloadami  ;) )

 

 

2.Po pobraniu otwieramy go za pomocą notatnika , i teraz tak.W tekście który nam się otworzy , znajdziemy 4 duże litery : P,X,Y,A.

 

P - ISO

 

X - Czas ekspozycji.

 

Y - Iris ( również czas ekspozycji ? )

A - Interwał Timelapsu.

 

Na dole w tabelce macie podane odpowiedniki jaka liczba wpisana w X i Y odpowiada danej długości czasu ekspozycji ;) Czyli np. wpiszemy liczbę 30 , czas naświetlania wynosi 6.8 sek. :)

 

W P (iso) wpisujecie jakie tam chcecie , a w A czas co jaki czas ma być robione zdjęcie ;) UWAGA ! Czas w A musi być dłuższy niż wybrany przez nas czas naświetlania ;) W przeciwnym razie kamerka wyłączy się nam podczas robienia zdjęcia.

 

1356164200_1427667041.png

 

3.Wrzucamy plik na kartę SD.

 

Jak to wygląda ?

Jesli korzystasz z long lapse jak w linku to kamera sie wlaczy, zrobi fotke wg parametrow jakie ustawiles, odczeka pauze jaka tez ustawiasz i sie resetuje. Jak sie zresetuje to zaczyna caly proces jeszcze raz az wylaczysz kamere. Czasem trzeba baterie wyciagnac. Jak pozniej usuniesz autoexec.ash z karty kamerka bedzie dzialac normalnie, nic sie w niej nie zapisuje i nie ustawia na zawsze. Ash to jezyk programowania z ktorego korzysta gp i wykonuje tylko polecenia z pliku startowego. "

 

Miłej zabawy ! Jak widać długie czasy ekspozycji były możliwe w zastosowaniu w Hero3/3+ , ale ten bajer zostawiono dla Hero4 :) Teraz posiadacze 3 i 3+ również mogą się cieszyć tym bajerem.Co prawda nie jest tak wygodny jak w czwórce , ale myślę że i tak jest dobrze ! Ktoś ma jakieś pytania - pisać.

Wstawiajcie zdjęcia zrobione przez Was :)


  • pepik, mistrzCK, kuba17ism and 1 other like this


#33951 GoPro robi niepotrzebne pliki

Posted by mistrzCK on 13 March 2015 - 10:16

Pliki są bardzo potrzebne. Wrzucasz LRV do Vegasa i wszystko sobie ładnie montujesz nawet na pentium 100. Później podmieniasz listę plików z LRV na normalne przesiadasz się na kompa w pracy i renderujesz :)

Pozdrawiam


  • Priders, ratystast, mcdavid and 1 other like this


#31841 czas nagrywania

Posted by skiper83 on 08 February 2015 - 13:49

Po pierwsze sprawdź tutaj bo wypada od tego zacząć a nie walić na skróty.

Po drugie jak już się rozpisałem to:

1) możesz kupić takie coś jak power bank do kamery w zależności od pojemności uzyskasz czasy zasilania.

2) karta pamięci da czas nagrywania w zależności od wielkości (rozdzielczości filmu)

pkt drugi poczytaj o właściwościach kamery , popytaj w sklepie jak masz taki pod ręką czy możesz wykonać próbny zapis filmu np 720p przez 60sek i zobaczysz ile zajmuje plik i wtedy policzysz sobie ile kart a może jaki dysk zewnętrzny bo też jest taka możliwość będzie ci potrzebnych.

Ale sądząc po twoim wpisie cytuję " chcę sobie ułatwić życie na studiach ..." zrezygnuj ze studiów bo jesteś za leniwy by uszanować pewne zasady forum a po drugie chyba profesora google nie lubisz a on tyle wie ...


  • D2idek, Priders, jacqu1916 and 1 other like this


#30002 Odpowie mi toś na tym forum ???????????????

Posted by skiper83 on 18 January 2015 - 19:47

Za te tagi to powinieneś być wyjebany na zbity pysk z forum.


  • Darro, Bartq, Priders and 1 other like this


#14014 Dluuuugi timelaps wzglednie film

Posted by MIRO on 08 January 2014 - 12:34

Witam,

 

potrzebowalem nagrac dluzszy timelaps,

a nie mialem checi ani czasu na kupowanie battery pack.

 

Zatem potrzeba matka wynalazkow.

Zaznaczam, ze nie interesowal mnie warian przenosny

i nie miala znaczenia waga.

Wazne bylo pewnosc "dostawy pradu" do urzadzenia.

 

Dla chetnych propozycja co i jak.

Nie trzeba miec fakultetow, troche jedynie samozaparcia przy lutowaniu, jesli ktos nigdy tego nie robil..

 

1.JPG

 

Zgodnei ze zdjeciem potrzebny:

1. Akumulator 12V

   Dostepne sa nawet pojemnosci 7,5 Ah, ale to duzo za duzo na nasze potrzeby.

  Ogolnie im wiecej Ah i im pewniejsza firma tym drozszy aku.

  Najtansze chyba juz mozna siegnac za ok 40zl.

 

2. kable (sugeruje kabel z kolorystyka, zeby nie bylo problemu z rozroznieniem "+")

   W zaleznosci od rodzaju kabla to koszt ok 1-2 zl za metr - wiec wszystko zalezy ile m ktos kupi.

Sugeruje zakup kbal mogacago przeniesc 1-1,5A - bo bateria bedzie sie ladowac z naszego aku

 

3. gniazdo zapalniczkowe - koszt ok 5 zl

 

4. ladowarka samochodowa na mini USB. Na allegro kiedys kupowalem za 5zl.

    Ale dostepna na pewno na kazdej wiekszej stacji benzynowej - pewnie wtedy moze za 20 zl

 

Na zdjeciu powyzej umiescilem dwa akumulatory - jeden zwykly i drugi w obudowie od razu z bezpiecznikiem.

 

2.JPG

 

Powyzsze  zdjecie pokazuje wariant dla zwyklego aku.

 

Trzeba dokupic kabelek z bezpiecnzikiem (ta czarna obudowa rozjrecana - w srodku bezpiecznik) ok. 2 zl

i dolutowac zlaczki, zeby mozna bylo podpiac aku - ok. 1 zl

 

3.JPG

 

Dowod, ze dziala z moim aku w obudowie

 

4.JPG

 

No i powyzej kolejny wariant ze zwyklym aku, gniazdo zapalniczkowe

z wykorzystniem ladowarki samochodowej na USB i standardowym kablem USB na mini USB - tez dziala :wink:

 

 

ZASADNICZA SPRAWA:

 

Przy wszystkich polaczeniach "+" zawsze laczym z '+"

W gniezdzie zapalniczkowym srodek to jest "+" i wenetrzna scianka (ta ogragla) to "-"

Dla "+" zawsze wybieramy kolor czerwony. Pozostale tematy USb juz nas nie interesuja,

bo jak podlaczylismy wczesniej dobrze, to reszta jest standardem.

 

Ja dla pewnosci zewsze jak wszystko polacze, to przed podpieciem urzadzenia sprawdzam biegunowosc.

 

 

PS. Jesli komus troszku pomoglem to chetnie przyjme glos

na moj filmik Explore Afrika - takie male "lokowanie produktu"  :wink:


  • mistrzCK, Bartq, Gracek and 1 other like this


#12871 Unboxing/Review Steadicam Curve for GoPro

Posted by Sebastian on 19 December 2013 - 19:51

Witam wszystkich,

 

dzisiaj chciałbym zaprezentować stabilizator dla naszych kamer Steadicam Curve

 

 

Na końcu filmu pierwsze testy moje. Nadmienię że nigdy nie miałem doświadczenia z takim stabilizatorem. :)


  • Filonnet, LeoDogg, Freud and 1 other like this


#34628 GoPro Hero - Hit czy kit?

Posted by nastelka on 25 March 2015 - 09:29

Nie ma co się spinać to sprzęt amatorski.
Jest stare fotograficzne porzekadło:
Amatorzy martwią się o sprzęt, profesjonaliści o pieniądze a mistrzowie martwią się o światło :)
  • Priders, ratystast and tomaszterka like this


#33640 Linka zabezpieczająca przed zgubieniem - koszt 14,90zł

Posted by pepik on 07 March 2015 - 16:25

Tak jak pisze jacqu: a co jeśli ktoś lubi majsterkować?

Z resztą:

-po pierwsze jestem zadowolony z tego, że znowu mam coś zrobionego przeze mnie samego, 

-po drugie mam pewność, że jest porządnie zrobione,

-po trzecie za te 15 zł mam kilka długości,

-po czwarte zrobienie linek zajęło mi około 30 minut,

-po piąte materiały kupiłem przy okazji bycia w sklepie metalowym, bez żadnego stania w kolejce. Nawet jak postoisz te 5 minut to nic Ci się nie stanie.

 

Jeśli ktoś chce iść na łatwiznę to może sobie zamówić gotowce ale nie zawsze są one lepsze...


  • Priders, Lukasz and jacqu1916 like this


#32291 Obudowa na śnieg

Posted by Sebastian on 13 February 2015 - 16:41

Tam już nie ma śniegu. Tam są drzewa i kamienie i czasami widać leśne elfy lub zagubione niewiasty.

Sent from my HTC One dual sim using Tapatalk 2


  • mistrzCK, kuba17ism and Jc0b like this


#32223 Sony X1000V czy Go PRO 4 Silver????

Posted by skiper83 on 12 February 2015 - 17:00

to sobie kup sony i nie trój d.... i wypad do działu przedstaw się ... 


  • Darro, ropa2 and Micheł like this


#31870 Forum dyskusyjne, czy kącik porad i pochwał? ;)

Posted by mistrzCK on 08 February 2015 - 19:03

A dajta se po razie i spokój bedzie.
  • skiper83, Priders and jacqu1916 like this


#31469 DIY gopro stabilizator

Posted by Marek on 04 February 2015 - 09:02

Pomysł mocno inspirujący :). Lecz do filmowania w terenie, przy transporcie w plecaku, raczej się to nie nadaje. Choć przecież można dźwignie z klocków zastąpić profilami z aluminium. W sklepach budowlanych jest spory wybór.

Przy okazji podam stary patent na stabilizację przy filmowaniu z miejsca - zamiast monopoda. To zestaw do schowania w kieszeni, do zrobienia nawet przez "dwuleworęcznych". Wystarczy połączyć mocnym sznurkiem (o długości dobranej do wzrostu) śrubę fotograficzną 1/4'' z czymkolwiek, co da się solidnie przydepnąć. Śrubę wkręca się w adapter kamery, a "cokolwiek" przydeptuje. Po naprężeniu układu przez uniesienie kamery - można kręcić. Spora część niepożądanych drgań wtedy odpada.


  • skiper83, kuba17ism and pychubyk like this


#31082 Czy częste formatowanie karty SD szkodzi jej ?

Posted by Igul on 31 January 2015 - 13:27

Nie  :wink:


  • jacqu1916, Jc0b and bartix1990 like this


#30554 problem z dostawą prądu...

Posted by skiper83 on 24 January 2015 - 17:26

Problemy z dostawą prądu w 21 wieku można powiedzieć że to nie problemy, czasem mrugnie żarówka , przygaśnie światło.

W dzisiejszych czasach system zasilania jest dobrze zabezpieczony i tylko w nie których przypadkach tkwimy w ciemnościach po kilka lub kilkanaście godzin.

Problem z zasilaniem zaczyna się gdy kupimy sobie gopro :D
6 aku wożone w kieszeni bo może braknąć zasilania w momencie gdy coś się dzieje a my chcemy to nagrać...

I tu z pomocą powinien przyjść taki sprzęt

 

Przemierzając internet trafiłem na taki wynalazek ... może ktoś już widział , zna.

Ciekawa opcja gdy do najbliższego gniazdka z fazą mamy 4-5h drogi a zapomnieliśmy zabrać wiadra aku :D

 

Tutaj filmik z recenzji tego sprzętu

Miłego przeglądania 

 


  • mistrzCK, Priders and Jc0b like this


#29575 Naklejki - KameryPOV

Posted by skiper83 on 12 January 2015 - 12:30

A napis "community" jaka czcionka czy to tylko wariacja i można z przymrużeniem oka pominąć 

Edytuję

Dziewczęta i chłopaki oto mój twór :D

To czerwone to tylko ramka dla wyobraźni :)

Obrys ludka może być dopracowany ale już mnie ręka boli od spinania się z gumką w PS  :-P  hehe cokolwiek to znaczy :mrgreen:


  • Filonnet, Lukasz and rax90 like this