Skocz do zawartości

"); //]]>
Zdjęcie

Test DRIFT GHOST-S

drift ghost-s test footage

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
214 odpowiedzi w tym temacie

#1

acezary

acezary

    Newbie

  • Użytkownik
  • 24 postów

    Witam,

    ponieważ temat, w którym rozwijała się dyskusja o materiałach testowych nowego DRIFTA, został zamknięty, tutaj mam nadzieje będziemy kontynuować.

     

    Kilka słów o kamerze:

    Budowa kamery bardzo poręczna i przystosowana do używania podczas uprawiania sportu, łatwo ją trzymać w ręku nawet bez żadnych uchwytów i nagrywać z ręki.

    Obracany obiekty - rewelka. Co prawda już się trochę przetarł w jednym miejscu no ale testy były ciężkie ;)

    Sterowanie - bardzo intuicyjne. Trzymając w dłoniach dwoma palcami z łatwością mamy dostęp do wszystkich funkcji kamery w tym podglądu nagranego materiału. Każdy przycisk odpowiada swojej funkcji, więc po kilku minutach obsługujemy kamerkę naturalnie - w przeciwieństwie do GP, w której cały czas się mylę ;)

     

    Kamera przyjechała do mnie w piątek więc ostatnie kilka dni testowałem.

    Poniżej link do ujęć testowych. Nie zostały one poddane ingerencji w postprodukcji poza doskalowaniem mniejszych materiałów do 1080 i zwolnieniu materiału nagranego z wysokim klatkarzem.

    Nagrywałem w różnych rozdzielczościach, różnych klatkarzach i trybach NORMAL i VIVID.

    Od trybu VIVID niewiele się spodziewałem. Sądziłem, że całą prace będzie trzeba wykonać w programie, ale jakość nasycenia jest naprawdę fajna i jeżeli ktoś nie chce, nie czuje się na siłach lub po prostu nie ma czasu na korekcję kolorów w postprodukcji, spokojnie może nagrywać w trybie VIVID (przynajmniej przy takiej pogodzie jak jest teraz).

     

    Zabrakło czasu na ujęcia z basenu - może innym razem ;)

     

     

     

    Poniżej jeszcze kilka ujęć z testowania slowmotion

     

    Wszystkie ujęcia nagrywane były ze starym firmware - patrząc jaka jest różnica w ziarnistości materiału - efekt byłby lepszy na nowym sofcie.

     

    Do wishlist dla DRIFT INNOVATION  dodałbym:

    - blokowanie ekspozycji -  blokada podbijania ISO/GAIN na siłę w kiepskich warunkach oświetleniowych.

    - segregacja materiału na karcie - żeby poszczególne rodzaje materiału były zapisywane w odzielnych katalogach - TIMELAPSY w innym katalogu co PHOTO i MOVIES. Ułatwiło by to pracę - a to chyba tylko softowa modyfikacja firmwaru.

     

     

     

    Odnośnie komentarzy dotyczących pixelizacji - to wina youtuba. Nie wiem dlaczego wszystkie szybkie ruchy tak zakodował, może to wina VBR. Może z CBR byłoby lepiej?

    Dla porównania wrzucam oryginalny plik z premiera w 1080 i 2 czyste pliki z kamery. Jest bardzo duża różnica. Będą jutro - bo wolno się ładują na FTP.

     

    Kolory słabe? Jak dla mnie przy mleku na niebie i trybie NORMAL są OK. Jak ktoś potrzebuje nasycenia to postprodukcja lub VIVID.

     

    Mnie bardzie niepokoi jakby brak wygładzania krawędzi. Widać to na kontrastowych ujęciach. np ciemna sylwetka człowieka  na tle nieba - krawędz nie jest gładka.

    Czy macie podobne artefakty z GP?


    • Bartq lubi to

    #2

    Michal

    Michal

      Alpha i Omega

    • Senior Moderator
    • PipPipPipPipPip
    • 5194 postów
    • Miejscowość:Polska
    • Kamera: Hero 3
    • Karta pamięci: SanDisk Ultra 16GB (10)

    Filmik bardzo fajny :)

     

    A przełałbyś oryginalne pliki z kamerki? Najlepiej 60fps i 30? Oczywiście mógłbyś wrzucić jeszcze kawałki z nowego oprogramowania! Druga sprawa napisz przy okazji skad jesteś to może znadzie się w twoim sąsiedztwie ktoś kto ma GP i da się porónać kamerki :)



    #3

    elionpl

    elionpl

      Newbie

    • Użytkownik
    • 5 postów

      Czekałem długo na materiały z tego nowego Drift'a i trochę się rozczarowałem. Nie wiem, jak to wyglądało w rzeczywistości, ale kolory raczej nie zachwycają - być może to przez ten leśny klimat, może trochę przez pogodę, stary soft lub w tym wypadku konwersję "yoububla".

       

      Byłem nieźle napalony na ten sprzęt, ale najwidoczniej będę musiał poczekać jeszcze na kolejne dane i jakieś materiały porównawcze.

       

      Czekam z niecierpliwością na więcej filmików z Drift Ghost-S oraz na opinie innych użytkowników.



      #4

      Trailer

      Trailer

        Newbie

      • Użytkownik
      • 34 postów

        Przyznam, że niemile mnie zaskoczyła jakość filmu gdy kamera jest w ruchu, normalnie widać piksele. Nie rozumiem, z czego to wynika, bo przy ujęciach statycznych obraz jest czysty.



        #5

        Filonnet

        Filonnet

          Administrator

        • Admin
        • 632 postów
        • Miejscowość:Poznań
        • Kamera: GoPro Hero3 Black Edition
        • Karta pamięci: Sandisk, 64GB, (10)

        O i o to chodziło, teraz łatwiej będzie się odnaleźć w gąszczu informacji :)

         

        Mam nadzieje, że teraz konkretne problemy będą poruszane w konkretnych przewidzianych do tego wątkach :)


        FORUM | |    |

         


        #6

        ayu

        ayu

          Newbie

        • Użytkownik
        • 48 postów

          A jak jest z timelapse? Chodzi mi o rozdzielczość foto czy jest w 12 MP?



          #7

          guru

          guru

            Specjalista

          • Użytkownik
          • Pip
          • 164 postów
          • Miejscowość:Wrocław / Lublin
          • Kamera: GoPro Hero 3+ Black
          • Karta pamięci: Samsung Pro 64GB (10)

          Bardzo fajny montaż, czekam na filmik w pliku, bo na YT bitrate niestety nie powala i jest kaszana. Już na vimeo jest lepszy bitrate. Ciekawią mnie ujęcia wieczorem na ulicy, czy mi się zdaje czy postawiłeś kamerkę normalnie na ulicy?! :o


          Korzystaj z Dropboxa aby przechowywać swoje zdjęcia i filmy. Z mojego linku dostaniesz 500MB więcej na start ;)


          #8

          roland

          roland

            Newbie

          • Użytkownik
          • 34 postów
          • Miejscowość:Międzygórze
          • Kamera: Gopro Hero1, Hero3 Black
          • Karta pamięci: Sandisk SD16GB, mSD64GB(10)

          Mnie bardzie niepokoi jakby brak wygładzania krawędzi. Widać to na kontrastowych ujęciach. np ciemna sylwetka człowieka  na tle nieba - krawędz nie jest gładka.

          Czy macie podobne artefakty z GP?

           

          To jest konsekwencja byle jakiego skalowania. Matryca ma 12 mpix, klatka video niecałe 2 mpix. Najprawdopodobniej redukcja rozdzielczości jest robiona całkowicie poprzez tzw. wybieranie międzyliniowe, czyli pomijanie po 2 lub 3 pixle albo linie przy braku uśredniania pixli. Spróbuj sfilmować jakieś napowietrzne przewody elektryczne na tle nieba i przy filmowaniu kręć powoli kamerą w osi obiektywu aby mieć nagrane linie przewodów pod każdym możliwym kątem. Albo też struny gitarowe (podłóż białą kartkę pod struny) i także kręć powoli kamerą. Przy pewnych kątach efekt będzie przerażający - krawędzie przewodów będą pocięte, poszatkowane. GP z całą pewnością cierpi na tą samą przypadłość. W przypadku GP jest pewien ratunek, można nagrywać w wyższych rozdzielczościach,czyli 2.7K i później skalować "po Bożemu" w dół, na pewno aftefakty się zmniejszą ale nie znikną całkowicie. Dla pocieszenia dodam, że ten efekt występuje także np. w lustrzankach przy filmowaniu, niestety technicznie nie da się zgrać całej matrycy naście mpix i dobrze przeskalować jej w dół. Lustrzanki (w zależności od modelu) starają się jednak jak mogą i np. zgrywają obraz z wybieraniem międzyliniowym do 4 mpix, następnie skalują to do klatki full hd i dopiero wtedy kompresują, efekt jest dużo lepszy. Dopiero w profesjonalnych kamerach producenci używają matryc o natywnej rozdzielczości klatki video (2 mpix dla HD) i ten efekt nie występuje, oczywiście jest to nie do pomyślenia na rynku kamer konsumenckich, nikt by chyba nie kupił kamery z matrycą 2 mpix, nieprawdaż?



          #9

          acezary

          acezary

            Newbie

          • Użytkownik
          • 24 postów

            Bardzo fajny montaż, czekam na filmik w pliku, bo na YT bitrate niestety nie powala i jest kaszana. Już na vimeo jest lepszy bitrate. Ciekawią mnie ujęcia wieczorem na ulicy, czy mi się zdaje czy postawiłeś kamerkę normalnie na ulicy?! :o

            Kamerka jest na wysepce ;) - nie ryzykowałbym.

             

            roland - Wydaje mi się, że oprócz niedokładnego skalowania, można by zastosować jeszcze jakiś filtr anti-aliasingowy na etapie skalowania, który wygładziłby krawędzie.

            Przy zdjęciach i TIMELAPS obraz rewelacja.

            Mam również kamerkę FX1 Sonego, która zapisuje w HDV. Materiał jest bardziej miękki/wygładzony. W testach poniżej jest też materiał z Nikona D5100. W porównaniu do Drifta obraz nieostry ale gładki - wniosek NIKON mocna bluruje obraz wygładzając krawędzie.

             

            Zrobiłem test "czarnego kabla" na tle jasnego nieba, z przepustowością NORMAL i HIGH. Dużej różnicy nie widać. Może na drzewach jest więcej detalu.

            W załączniku klatka TIFF oraz link do oryginalnego pliku:

             

             

            Poniżej test do ujęć ludzi i anti-aliasingu krawędzi.

            Po lewej czysty materiał z Drifta. Po prawej Materiał z Drifta w wysokiej BITRATE oraz filtrem FAST BLUR na 1px. Dużo lepiej to wygląda.

            W załączniku klatka TIFF oraz link do oryginalnego pliku:

             

             

            W sumie to może nie jest źle, że dostajemy materiał bez anti-aliasingu. Możemy sobie  zmiękczyć materiał według nazych potrzeb. Taki Driftowski RAW ;)

            Zobaczymy w praktyce.


            • Bartq lubi to

            #10

            Michal

            Michal

              Alpha i Omega

            • Senior Moderator
            • PipPipPipPipPip
            • 5194 postów
            • Miejscowość:Polska
            • Kamera: Hero 3
            • Karta pamięci: SanDisk Ultra 16GB (10)

            A jakieś większe pliki można prosić pare naście sekund? Ujęcie z lasu czy coś w tym stylu?



            #11

            acezary

            acezary

              Newbie

            • Użytkownik
            • 24 postów

              Aha, jeszcze 2 materiały prosto z kamerki:

              1080P -

              720P -



              #12

              Drift Innovation

              Drift Innovation

                Specjalista

              • Konto oficjalne
              • Pip
              • 294 postów
              • Miejscowość:Warszawa
              • Kamera: DRIFT GHOST 4K
              • Karta pamięci: Sandisk 64GB (10)

              Acezary super testy! :)

              Test "kabla" jak dla nas lepiej wypada przy HIGH BITRATE - krawędzie kabla są znacznie mniej poszarpane.

               

              Jeśli chodzi o efekty w lesie plus youtube - to niestety to normalne, zwróćcie uwagę na materiał z GoPro HERO3+

               

               

              czy tu:

               

               

              Powiem tak - jak patrzę na te materiały z GHOST-S i swoje dotychczasowe testy - jestem naprawdę zadowolony ze zmian. Jest ostrzej, jest przyjemniej, jest lepiej.

              Tryb VIVID widzę fajnie działa na zewnątrz, przy świetle naturalnym - efekt jest przyjemniejszy, niż myślałem. Przy sztucznym świetle ten tryb daje średnie efekty, w takich warunkach zdecydowanie lepiej i przyjemniej jest w opcji NORMAL.

               

              Swoją drogą - choć bardzo bym chciał - w zakresie jakości obrazu z oczywistych powodów staram się nie porównywać sportowej kamery GHOST-S z lustrzankami, być może kiedyś :)


              - ciekawa alternatywa - sprawdź!

               

              - oficjalny FB - zapraszamy!


              #13

              Freud

              Freud

                Specjalista

              • Użytkownik
              • Pip
              • 222 postów

                Subtelne różnice, ale to co mi się bardziej podoba, to brak trzasków obudowy w Drift.

                Do tego jakby tak użyć tryb Protune w GoPro i spróbować podkręcić film, to być może film kręcony GP byłby subiektywnie lepszy.

                Co do reszty - nie widzę wielkich zalet.



                #14

                Drift Innovation

                Drift Innovation

                  Specjalista

                • Konto oficjalne
                • Pip
                • 294 postów
                • Miejscowość:Warszawa
                • Kamera: DRIFT GHOST 4K
                • Karta pamięci: Sandisk 64GB (10)

                Wyczekiwane porównanie kamer GoPro HERO3+ BLACK z DRIFT GHOST-S, w zimowej scenerii:

                 

                 

                i już nam się podoba szybkośc reakcji na zmienne światło :)


                - ciekawa alternatywa - sprawdź!

                 

                - oficjalny FB - zapraszamy!


                #15

                acezary

                acezary

                  Newbie

                • Użytkownik
                • 24 postów

                  Na tym zimowym porównaniu Drift wypada lepiej z prędkościa dostosowania ekspozycji i kontrastem. Może troszkę ładniejsze niebo jest w GP - ale to już czepialstwo.

                   

                  Widzę, że sezon się już zaczął ;) - Zaraz będzie wysyp filmików z wypadów zimowych.



                  #16

                  roland

                  roland

                    Newbie

                  • Użytkownik
                  • 34 postów
                  • Miejscowość:Międzygórze
                  • Kamera: Gopro Hero1, Hero3 Black
                  • Karta pamięci: Sandisk SD16GB, mSD64GB(10)

                  Zrobiłem test "czarnego kabla" na tle jasnego nieba, z przepustowością NORMAL i HIGH. Dużej różnicy nie widać. Może na drzewach jest więcej detalu.

                   

                  Świetna robota! Niestety jak na jakość studyjną to skalowanie tego kabla jest marne. Obecnie w pracy nie zajmuję się zagadnieniami skalowania, ale kumpel siedzi w tym mocno i ma dobre oko, jutro pokażę mu ten materiał i napiszę jego opinię. Natomiast na tym zdjęciu kabla widać jeszce jedną rzecz: białe obwódki wokół kabla, to efekt halo będący skutkiem wyostrzania, niestety  mocnego po tym co widzę :( Jeśli Ci się chce, spróbuj znaleźć ustawienia wyostrzania i przeprowadzać ten test kabla, jeśli efektu halo nie będzie to znaczy, że wyostrzanie nie występuje, bądź też jest ale nie do przesady. Żeby było wiadomo o co chodzi, tutaj pierwszy z brzegu przykład pokazujący efekt halo przy wyostrzaniu: Dla pocieszenia, to co widzę na pierwszy rzut oka nie jest ani gorsze ani lepsze od tego co wypuszcza gopro.



                  #17

                  RallyMan

                  RallyMan

                    Newbie

                  • Użytkownik
                  • 17 postów

                    Panowie, 

                    Czy te kamery Drift czy GoPro mają nam służyć do robienia filmów z naszych wypadów, aktywnosći sportowej czy do ujęć studyjnych?? Nie bardzo rozumiem tego że poruszamy zagadnienia które dotyczą profesjonalnych studyjnych kamer a nie kamer POV

                    Ja chce miec kamere ktorą jak zamontuje na zewnatrz samochodu to po pierwsze mam jak zamontować, a po drugie wiem że jak spadnie to sie nic nie stanie. Jakość i tak jest super! Zobaczcie jaki jest skok w porównaniu z 3 latami wstecz!

                    Reasumująć, jak ktoś chce kupić kamerę sportową to drift lub gopro , a jak ktoś kto chce robić film do kina to musi kupić coś bardziej nadającego sie do kina.

                    pozdr



                    #18

                    roland

                    roland

                      Newbie

                    • Użytkownik
                    • 34 postów
                    • Miejscowość:Międzygórze
                    • Kamera: Gopro Hero1, Hero3 Black
                    • Karta pamięci: Sandisk SD16GB, mSD64GB(10)

                    Panowie, 

                    Czy te kamery Drift czy GoPro mają nam służyć do robienia filmów z naszych wypadów, aktywnosći sportowej czy do ujęć studyjnych?? Nie bardzo rozumiem tego że poruszamy zagadnienia które dotyczą profesjonalnych studyjnych kamer a nie kamer POV

                     

                    No cóż, ja jestem zdania, że wiedza nikomu nie zaszkodzi i staram się ją przedstawiawiać tu na forum. Może zabrakło słowa komentarza, że w większości są to niuanse widoczne tylko w specyficznych warunkach i w dużym powiększeniu a w praktyce można machnąć na to ręką. Nie krytykuję Drifta czy GP, wręcz przeciwnie, uważam że są to bardzo dobre kamery! Te ich wady nazwał bym cechami, jako że wszystkie one posiadają je z racji zbliżonych rozwiązań technicznych. Zaryzykował bym nawet że GP i Drift mają tą samą matrycę. Natomiast warto sobie zdawać sprawę, że jeszcze sporo jest do poprawienia w kamerach POV i producenci mają roboty na całe lata. Ktoś pytał co jeszcze można zrobić w GP4 czy też w następcy Drifta, wyższe rozdzielczości bo przecież co innego? Jak widać jest jeszcze sporo do ulepszenia poza większymi rozdzielczościami czy też fps-ami. I niech producenci kamer czują nasz oddech, że my zdajemy sobie sprawę z niedoskonałości kamer.

                    Ten wątek ma tytuł "Test Drift Ghost-S". No to testujemy!



                    #19

                    Freud

                    Freud

                      Specjalista

                    • Użytkownik
                    • Pip
                    • 222 postów

                      Rally man - jeśli nie rozumiesz to już wyjaśniam: wybrałeś nie ten wątek co trzeba :).

                      Tutaj testujemy, przyjmujemy różne kryteria a przede wszystkim jedne z ważniejszych kryteriów to JAKOŚĆ OBRAZU.

                      Mówimy tutaj o urządzeniach do rejestrowania obrazu a więc im, lepszy obraz tym lepiej.

                      Im więcej kryteriów oceny, tym lepiej. Jedne mają mniejszy sens a inne większy, ale wszystkie są dla mnie ciekawe.

                       

                      Dla przykładu w warunkach niedostatecznego światła obraz daje nam jeszcze wiele do życzenia.

                       

                      Rally man - mam nadzieję, że już rozumiesz :) Jeśli nie to zignoruj cały wątek i nic Cię już nie będzie dziwiło ;)

                      Jeśli chcesz coś napisać to proponuję nie krytykować a raczej zaproponować swój punkt widzenia oraz kryteria oceny porównywanych kamer.



                      #20

                      RallyMan

                      RallyMan

                        Newbie

                      • Użytkownik
                      • 17 postów

                        Panowie, 

                        Macie jak najbardziej racje co do forum. Ciesze się ze testujecie i pokazuje co i jak... to co zrobił acezary to majstersztyk!

                        Nie zrozumcie mnie zle, nie krytykuje ani nie neguje, ale wydało mi się że troche się "czepiamy" tego wszystkiego. Myslę że dobrze zeby ktoś przedstawił test np. z jazdy rowerem, czy quadem. Ale pokazać kamery od innej  strony , jak sie używa czy montuje to równie ważne jak i obraz.

                        JA niestety nie mam czasu na to abym mógł wam pokazac moje wyczyny. Mam GoPro b3 i skorzystałem z testów jakie dali mi Panowie z Drifta i musze przyznać że zakochałem się w tej kamerze. Obraz bardzo ale to bardzo fajny, a montaż i ustawienie kamery bajecznie łatwy i prosty. 

                        Wspomnę że latam quadem i amatrosko w rajdach terenowych.

                        pozdr

                        rallyman







                        Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: drift ghost-s, test, footage