Witam,
ponieważ temat, w którym rozwijała się dyskusja o materiałach testowych nowego DRIFTA, został zamknięty, tutaj mam nadzieje będziemy kontynuować.
Kilka słów o kamerze:
Budowa kamery bardzo poręczna i przystosowana do używania podczas uprawiania sportu, łatwo ją trzymać w ręku nawet bez żadnych uchwytów i nagrywać z ręki.
Obracany obiekty - rewelka. Co prawda już się trochę przetarł w jednym miejscu no ale testy były ciężkie
Sterowanie - bardzo intuicyjne. Trzymając w dłoniach dwoma palcami z łatwością mamy dostęp do wszystkich funkcji kamery w tym podglądu nagranego materiału. Każdy przycisk odpowiada swojej funkcji, więc po kilku minutach obsługujemy kamerkę naturalnie - w przeciwieństwie do GP, w której cały czas się mylę
Kamera przyjechała do mnie w piątek więc ostatnie kilka dni testowałem.
Poniżej link do ujęć testowych. Nie zostały one poddane ingerencji w postprodukcji poza doskalowaniem mniejszych materiałów do 1080 i zwolnieniu materiału nagranego z wysokim klatkarzem.
Nagrywałem w różnych rozdzielczościach, różnych klatkarzach i trybach NORMAL i VIVID.
Od trybu VIVID niewiele się spodziewałem. Sądziłem, że całą prace będzie trzeba wykonać w programie, ale jakość nasycenia jest naprawdę fajna i jeżeli ktoś nie chce, nie czuje się na siłach lub po prostu nie ma czasu na korekcję kolorów w postprodukcji, spokojnie może nagrywać w trybie VIVID (przynajmniej przy takiej pogodzie jak jest teraz).
Zabrakło czasu na ujęcia z basenu - może innym razem
Poniżej jeszcze kilka ujęć z testowania slowmotion
Wszystkie ujęcia nagrywane były ze starym firmware - patrząc jaka jest różnica w ziarnistości materiału - efekt byłby lepszy na nowym sofcie.
Do wishlist dla DRIFT INNOVATION dodałbym:
- blokowanie ekspozycji - blokada podbijania ISO/GAIN na siłę w kiepskich warunkach oświetleniowych.
- segregacja materiału na karcie - żeby poszczególne rodzaje materiału były zapisywane w odzielnych katalogach - TIMELAPSY w innym katalogu co PHOTO i MOVIES. Ułatwiło by to pracę - a to chyba tylko softowa modyfikacja firmwaru.
Odnośnie komentarzy dotyczących pixelizacji - to wina youtuba. Nie wiem dlaczego wszystkie szybkie ruchy tak zakodował, może to wina VBR. Może z CBR byłoby lepiej?
Dla porównania wrzucam oryginalny plik z premiera w 1080 i 2 czyste pliki z kamery. Jest bardzo duża różnica. Będą jutro - bo wolno się ładują na FTP.
Kolory słabe? Jak dla mnie przy mleku na niebie i trybie NORMAL są OK. Jak ktoś potrzebuje nasycenia to postprodukcja lub VIVID.
Mnie bardzie niepokoi jakby brak wygładzania krawędzi. Widać to na kontrastowych ujęciach. np ciemna sylwetka człowieka na tle nieba - krawędz nie jest gładka.
Czy macie podobne artefakty z GP?